Γιώτα Βόγκλη: έκθεση ζωγραφικής στην αίθουσα τέχνης Γαία

Η Αίθουσα Τέχνης ΓΑΙΑ, στον Πειραιά, βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να παρουσιάσει την ατομική έκθεση ζωγραφικής «POSTCARDS» της

Η Αίθουσα Τέχνης ΓΑΙΑ, στον Πειραιά, βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να παρουσιάσει την ατομική έκθεση ζωγραφικής «POSTCARDS» της

Γιώτας Βόγκλη, από τις 6 Απριλίου 2011.

Την εικαστική της ματιά στην καθημερινή ζωή της Κίνας από τα τέλη του 19ου έως τα μέσα του 20ου αιώνα, καταθέτει η ζωγράφος Γιώτα Βόγκλη, στην ατομική έκθεση έργων της με τίτλο Post Cards που εγκαινιάζεται στις 6/4 (8μ.μ.) στην αίθουσα τέχνης Γαία (Αλκιβιάδου 103, Πειραιάς).

Φάκελοι, γράμματα, καρτ ποστάλ, γραμματόσημα, σφραγίδες του ταχυδρομείου… έγιναν τα φανερά σημάδια επικοινωνίας ανάμεσα σε δύο τόπους. Θέμα της Γ. Βόγκλη, η ίδια η ιστορία και πρωταγωνιστές άνθρωποι όλων των κοινωνικών τάξεων,  που ακροβατούν στο γκρίζο τοπίο της μνήμης. «Ιστορίες βγαλμένες από παραμύθι» στις οποίες, όπως σημειώνει η δημιουργός, «υπάρχει ο κρυμμένος πόνος και η ανασφάλεια μιας εποχής που παλεύει κάθε τι το καινούριο με την παράδοση αιώνων».

Ιστορικές φωτογραφίες από δυτικούς τουρίστες κατά τα ταξίδια τους στην Κίνα, αλλά και φωτογραφίες που τραβήχτηκαν από τους ίδιους τους Κινέζους, ήταν η αρχή για τη δημιουργία αυτού του κύκλου. 

Κεντρικό κορμό της παρουσίασης αποτελούν οι δέκα μεγάλων διαστάσεων cart postal από hard board, ζωγραφισμένες και από τις δύο πλευρές. Το δυαδικό στοιχείο – του αποστολέα και του παραλήπτη – κυριαρχεί, μεταφέροντας μηνύματα για τον τρόπο που οι ίδιοι οι Κινέζοι έβλεπαν τον εαυτό τους, αλλά και τον τρόπο που οι «χειραφετημένοι» ξένοι έβλεπαν την Κίνα.

Στα μικρότερων διαστάσεων έργα «ντοκουμέντα», η εικαστική επέμβαση της Γ. Βόγκλη έγινε πάνω σε πραγματικές  φωτογραφίες που βρήκε κατά την έρευνά της σε αρχεία. Εργα μικτής τεχνικής (κολάζ, ακρυλικά κ.ά.), τα οποία σύμφωνα με τη ζωγράφο, μαζί με τα αυτόνομα «προσχέδια», «αιωρούνται  μεταξύ ρεαλισμού και αφαίρεσης, με διάθεση αφήγησης και συμβολισμού, επιτρέποντας πολλαπλές οπτικές ερμηνείες από τον θεατή».

Σε αρκετά από τα έργα, απεικονίζονται γυναίκες. Νεαρά κορίτσια, νύφες, μητέρες ή πόρνες, που αποτελούν για τη δημιουργό «ένα είδος ιερών εικόνων», φόρο τιμής «στις ανώνυμες – όχι μόνο Κινέζες – γυναίκες».   Χειράμαξες της Σαγκάη, Γυναίκες που ταξιδεύουν με αμαξάκια, Πλούσια κυρία, Νεαρός ταύρος και κινέζες καλλονές… συνυπάρχουν με τις παιδικές μορφές μπροστά στον πέτρινο ελέφαντα, με τα μικρά παιδιά, που μετωπικά δοσμένα κοιτούν με απορία τον κόσμο, ή με το σχεδόν γκρίζο έργο Δυτικές κυρίες φιλανθρωπικής οργάνωσης σε ορφανοτροφείο.   

Γαιώδη χρώματα, σιένες και ώχρες σχεδόν σβησμένα από το χρόνο μεταφέρουν στην επιφάνεια του ξύλου και του μουσαμά «το άρωμα μιας εποχής που τελείωσε για πάντα με κεντρικούς ήρωες ανθρώπους όλων των κοινωνικών τάξεων που έπαιξαν το δικό τους ρόλο στο πάνθεον της ιστορίας».

Η έκθεση, συμπληρώνεται με αυθεντικούς ταχυδρομικούς φακέλους. «Γράμματα που έφτασαν στους αποδέκτες τους, γράμματα που επιστράφηκαν με τη σημείωση ‘άγνωστος παραλήπτης’ και γράμματα που δεν διαβάστηκαν ποτέ». 

Κατά τη διάρκεια παρουσίασής της, θα προβάλλονται σε οθόνη οι αυθεντικές φωτογραφίες από την έρευνα της Γ. Βόγκλη σε ιδιωτικά και δημόσια αρχεία.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ