Το σεμινάριο «Έρωτας και Κινηματογράφος» θα παρουσιάζεται για δύο μήνες στον Κινητήρα με εισηγήτρια την Νικολέτα Λεούση.

Ο έρωτας υπάρχει σχεδόν σε όλες τις ταινίες, σ’ολα τα είδη ταινιών. Στο σεμινάριο μας θα παρακολουθήσουμε παρέα σκηνές από αγαπημένες ταινίες και θα προσπαθούμε μέσω αυτών να δουμε πώς ο κινηματογράφος εχει κατορθώσει να φωτίσει τις σχέσεις των ζευγαριών; Ποιές διαστάσεις τους μας δείχνει; Πώς οι σκηνοθέτες ζωντανευουν την ερωτική επιθυμία; Η πρώτη γνωριμία του ζευγαριού πλάνο –πλάνο. Πώς γινεται σε μια ρομαντικής κομεντί. Πώς σε ενα δράμα. Τι μας διδάσκει το Χόλιγουντ για τον έρωτα;

Αναλυτική περιγραφή σεμιναρίου


Εβδομάδα 1-3 Η γνωριμία

Η γνωριμία των των ηρώων της ταινίας και ταυτόχρονα η δική μας γνωριμία με βασικές αρχές του κινηματογράφου. Πώς κινηματογραφούμε την πρώτη ματιά; Πλάνο πλάνο θα αναλύσουμε κλασικές σκηνές πρώτης συνάντησης των πρωταγωνιστών μας. Θα δούμε παραδειγματα από ταινίες που αγαπάμε όπως Brief Encounter (1945), A Swedish Love Story (1970), Wings of Desire (1987), A short film about love (1988), When Harry met Sally (1989), Les Amants du Pont-Neuf (1991), Before sunrise (1995), Punch drunk love(2002), Moonrise Kingdom (2012), και άλλες και θα μελετήσουμε πώς παρουσιάζεται η ερωτική σχέση σε ρομαντικές κομεντί, ταινίες δράσης, ή ιστορικές βιογραφίες. Τι μας διδασκει το Χολιγουντ για την αγάπη;


Εβδομάδα 4-6 Η σχέση

Πώς ο κινηματογράφος εχει κατορθώσει να φωτίσει τις σχέσεις των ζευγαριών; Ποιές διαστάσεις της σχέσης μας δείχνει; Παραδείγματα από σκηνές από τα Sunrise (1927), L’Atalante (1934) , All That Heaven Allows (1955), Who’s Afraid Of Virginia Woolf?(1966), Scenes of a marriage (1973), Fear Eats the Soul (1974), In the Realm of the senses (1976), Annie Hall (1977), Before sunset(2004), Take this Waltz (2012) και αλλες. Αυτές τις εβδομάδες θα μελετήσουμε την ερωτική σχέση σε δράματικές ταινίες μεγάλων σκηνοθετών.


Εβδομάδα 7-8 Ο αποχωρισμός

Αναλύοντας σκηνές από αγαπημένες ταινίες μελετάμε την ερωτική επιθυμία σε διάφορες συνθήκες και την κινηματογραφική αναπαράσταση της. Επικεντρώνόμαστε στις τελευταίες σκηνές των ταινιών και προσπαθούμε να αναγνωρίσουμε τον τρόπο που ο κάθε σκηνοθέτης μας μιλά για την αγάπη. Βλέπουμε αποσπάσματα από τα Casablanca (1942), A Matter of Life and Death (1946), The Crucified Lovers (1954), Pierrot Le Fou (1965), Harold and Maude (1971), Possession (1981), Breaking the waves (1996), Happy Together (1997), In the Mood for Love (2000), Trouble every day(2001), Head-On (2004), Eternal sunshine of a spotless mind (2004), , Her (2013) και αλλες. Πώς τα εκφραστικά μέσα (καμερα, ηχος, μονταζ, μουσική) φέρουν την ιδέα και το θέμα της ταινίας;

Η Νικολέτα Λεούση (Αθήνα, 1981) αποφοίτησε ως χημικός μηχανικός και αμέσως μετά σπούδασε σκηνοθεσία. Το 2009 πήγε στο Manchester για μεταπτυχιακές σπουδές όπου ειδικεύτηκε στη σκηνοθεσία και το μοντάζ. Επέστρεψε στην Ελλάδα το 2012, όπου εργάζεται ως μοντέζ σε ταινίες μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ και ως σκηνοθέτης ταινιών μικρού μήκους. Η προηγούμενη ταινία της “Γεννήτρια” συμμετείχε σε πολλά διεθνή φεστιβάλ. Το 2016 ετοιμάζει την καινούργια της ταινία με τίτλο “37 Μέρες” το σενάριο της οποίας συμμετείχε στo Berlinale Talent Campus short film station 2016.