Εορταστικές εκδηλώσεις στο φουαγέ της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Άρωμα παλιάς Αθήνας και γλυκιά νοσταλγία μιας άλλης, ξεχασμένης εποχής όπου μεσουρανούσαν ο πηγαίος ρομαντισμός και η αβίαστη αλήθεια στις ανθρώπινες σχέσεις επιφυλάσσουν δύο μοναδικές εκδηλώσεις στο Φουαγέ του Θεάτρου Ολύμπια, όπου την Κυριακή 28 Δεκεμβρίου θα πλημυρίσει με μελωδίες από απολαυστικές Ελληνικές και ιταλικές καντσονέτες του Μεσοπολέμου, ενώ την πρώτη Κυριακή της νέας χρονιάς, στις 4 Ιανουαρίου, θα αφεθεί στην αιώνια αναπόληση του πάθους της Πρώτης αγάπης, της αισθηματικής οπερέτας του Νίκου Χατζηαποστόλου.

Άρωμα παλιάς Αθήνας και γλυκιά νοσταλγία μιας άλλης, ξεχασμένης εποχής όπου μεσουρανούσαν ο πηγαίος ρομαντισμός και η αβίαστη αλήθεια στις ανθρώπινες σχέσεις επιφυλάσσουν δύο μοναδικές εκδηλώσεις στο Φουαγέ του Θεάτρου Ολύμπια, όπου την Κυριακή 28 Δεκεμβρίου θα πλημυρίσει με μελωδίες από απολαυστικές Ελληνικές και ιταλικές καντσονέτες του Μεσοπολέμου, ενώ την πρώτη Κυριακή της νέας χρονιάς, στις 4 Ιανουαρίου, θα αφεθεί στην αιώνια αναπόληση του πάθους της Πρώτης αγάπης, της αισθηματικής οπερέτας του Νίκου Χατζηαποστόλου.

Την Κυριακή 28 Δεκεμβρίου, ο τενόρος Χαράλαμπος Βελισσάριος και ο Δαυίδ Ναχμίας στο πιάνο θα παρουσιάσουν ένα μοναδικό ρεσιτάλ με τραγούδια των Γούναρη, Σουγιούλ, Γιαννίδη, Αττίκ αλλά και ιταλικές καντσονέτες που αγαπήθηκαν εξίσου από το ελληνικό κοινό και χαρακτηρίζουν τον καιρό τους, αναβιώνοντας την ξεχασμένη ατμόσφαιρα των πρώτων χρόνων του ραδιοφώνου, όπως το γνώρισαν κάποτε οι Αθηναίοι.

Οι συντελεστές της εκδήλωσης αναφέρουν χαρακτηριστικά: «Στους καλλιτέχνες που έζησαν τα δημιουργικά τους χρόνια από την αρχή του ελληνικού 20ού αιώνα μέχρι το τέλος της δεκαετίας του ’50, “κληρώθηκε” η απεικόνιση του εσωτερικού τοπίου των ανθρώπων. Μεγάλες πιέσεις σε κάθε επίπεδο δημιούργησαν τραγούδια για ένα κοινό απαιτητικό, πολύ προσεκτικό στις λεπτομέρειες με αληθινό ενδιαφέρον και προσμονή για το επόμενο δημιούργημα.

Μεγάλα θαύματα συνέβαιναν στη Ρώμη, στο Παρίσι και σε όλη την Ευρώπη και σαν να μην έφτανε η ντόπια σοδειά τραγουδιών, οι Έλληνες αποπειράθηκαν να αδελφωθούν με τους Ευρωπαίους συνανθρώπους τους και να μοιραστούν τις χαρές και τους καημούς τους, τραγουδώντας έναν τεράστιο αριθμό “μεταγλωττισμένων” τραγουδιών τα οποία είχαν διαγράψει επιτυχημένη πορεία στον ευρωπαϊκό ορίζοντα. Το ρεσιτάλ αποτελείται από 15 επιλογές τραγουδιών που χαρακτηρίζουν τον καιρό τους. Κάποιες μεταφρασμένες επιτυχίες και κάποια άλλα, αδίκως παραγνωρισμένα ελληνικότατα τραγούδια υψηλής αξίας».

Η Πρώτη αγάπη του σημαντικότερου συνθέτη της αθηναϊκής οπερέτας Νίκου Χατζηαποστόλου, η οποία παρουσιάζεται την Κυριακή 4 Ιανουαρίου, είναι η ρομαντική ερωτική ιστορία δύο νέων, ο χωρισμός και το ξανασμίξιμό τους ύστερα από δεκαπέντε χρόνια.

Ανήκει στη μειοψηφία των έργων του ρεπερτορίου της οπερέτας που δεν χαρακτηρίζεται από την επικράτηση του στοιχείου της φάρσας και ιδίως των περιπλοκών που προκύπτουν από τη συζυγική απιστία, αλλά από την αναπόληση της ρομαντικής αγάπης των δύο βασικών ηρώων, της Ντίνας και του Νίκου.

Η Πρώτη αγάπη παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία στις 17 Μαΐου 1929 στο Θέατρο Παπαϊωάννου από το θίασο της σπουδαίας ντίβας της εποχής, Ολυμπίας Καντιώτη-Ριτσιάρδη.

Ο Νίκος Χατζηαποστόλου υπήρξε τραγουδιστής, συνθέτης και αρχιμουσικός. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1884 (αναφέρονται επίσης τα έτη 1879 και 1885) και πέθανε το 1941. Πρωτοεμφανίστηκε ως κανταδόρος στις αθηναϊκές γειτονιές, εργάστηκε ως αρχιμουσικός στο θίασο οπερέτας του Γιάννη Παπαϊωάννου, ενώ για πολλά χρόνια υπήρξε χορωδός στο Ελληνικό Μελόδραμα του Διονυσίου Λαυράγκα και διηύθυνε τη χορωδία του ναού της Αγ. Ειρήνης Αθηνών. Συνέθεσε περισσότερες από 40 οπερέτες όπως Μοντέρνα καμαριέρα (1916), Μπεμπέκα (1918), Οι ερωτευμένοι (1919), Οι απάχηδες των Αθηνών (1921), Το κορίτσι της γειτονιάς (1922), Η γυναίκα του δρόμου (1924), Μποέμικη αγάπη (1926) και Η πρώτη αγάπη (1929). Επίσης, έγραψε πολλές καντάδες, χορωδιακά έργα, ενόργανη και τετράφωνη εκκλησιαστική μουσική, ενώ ηχογράφησε πολλούς δίσκους γραμμοφώνου. Οι Απάχηδες των Αθηνών συγκαταλέγονται στις πιο δημοφιλείς ελληνικές οπερέτες και έχουν παρουσιαστεί πολλές φορές στην Εθνική Λυρική Σκηνή, ενώ πολυαγαπημένα είναι τα τραγούδια του «Τα κοραλλένια χείλη σου», «Θα κόψω ρόδα μυρωμένα», «Ρετσίνα μου, ρετσίνα μου», «Αγάπης λόγια» και «Το νερωμένο κρασί».

Στην παρουσίασή της στο Φουαγέ, η Κωνσταντίνα Ψωμά υπογράφει τη σκηνοθετική επιμέλεια και τη διασκευή της οπερέτας, όπου για τις ανάγκες της παράστασης και προκειμένου να ακουστεί όλη η μουσική, χρειάστηκε μικρή σύμπτυξη των διαλογικών μερών, διατηρώντας όμως το ύφος, την πλοκή και την όλη δομή του πρωτότυπου έργου. Μόνη προσθήκη είναι ο ρόλος του αφηγητή, για την σύνδεση των σκηνών. Στη μουσική διδασκαλία και στο πιάνο ο Μιχάλης Παπαπέτρου.

Ερμηνεύουν (με σειρά εμφάνισης): Mιχάλης Παπαπέτρου (Αφηγητής – Διανομέας τηλεγραφείου), Αγγελική Μαρινάκη (Χαρίκλεια – Πόπη – Ανθοπώλισσα), Χρήστος Λάζος (Μιχαλάκης), Χρήστος Κεχρής (Νίκος), Ειρήνη Αθανασίου (Ντίνα), Λυδία Αγγελοπούλου (Ρένα).

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ