Η Αίθουσα Τέχνης Καπλανών 5 παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση του Γιώργου Κόντη που θα διαρκέσει από …
τις 11 έως τις 29 Μαϊου. Η Ελισάβετ Πλέσσα, στον πρόλογο του καταλόγου της έκθεσης, μεταξύ άλλων, αναφέρει:
Η αληθινά αφηρημένη ζωγραφική θα παλεύει πάντα ανάμεσα σε αυτό που φαίνεται και σε αυτό που είναι, σε αυτό που δείχνει η επιφάνειά της και σε αυτό που περιέχει από κάτω. Και το ερώτημα, αν τίθεται, θα παραμένει διαφορετικό κάθε φορά, αν το «κάτω» βρίσκεται στην επεξεργασία της ύλης ή στη διεργασία της ματιάς του ζωγράφου.
Μινιμαλιστικής γραφής αλλά και εντόνως χειρονομιακά, με φανερές τις μνήμες του Rothko, του Στάμου ή του Clyfford Still, τα έργα σε μουσαμά που παρουσιάζει στην πρώτη ατομική του έκθεση ο Γιώργος Κόντης είναι δουλεμένα τολμηρά: λαμπερό βερνικόχρωμα, μεγάλες επιφάνειες, έντονα χρώματα σε απόλυτους τόνους του κίτρινου και του κόκκινου, με το μαύρο όμως να ορίζει τους κανόνες…
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Οι συνθέσεις σε χαρτί, που επίσης περιλαμβάνει σε αυτή την ενότητα, είναι απολύτως αυτόνομες από τα τελάρα του και ταυτόχρονα απολύτως συνδεδεμένες με αυτά – αλλά και με την ουσία της ζωγραφικής του· μιας ζωγραφικής που εικονοποιεί τον προβληματισμό του για το πώς να εργάζεται, εντέλει για τον ρόλο του ελέγχου στο τελικό εικαστικό αποτέλεσμα.
Η γυαλιστερή φύση του βερνικιού στους πίνακες που παρουσιάζονται εδώ συνδιαλέγεται με πιο θαμπές περιοχές όπου χρησιμοποιήθηκε λάδι, ακρυλικό ή κάρβουνο, αναδεικνύοντας την ανομοιότητα των υλικών και δημιουργώντας οπτικά ανάγλυφα.
Σε δίπτυχα έργα ή μέσα στην ενιαία επιφάνεια ενός έργου –είτε από μουσαμά είτε από χαρτί– μια ζώνη πλακάτου χρώματος παρατίθεται συχνά με μια ζώνη χειρονομιακής γραφής, ανάμεσα στις οποίες διχάζεται μια άμορφη μαύρη ζωγραφική μάζα.
Τότε το χρωματικό πεδίο σιγοντάρει σιωπηλά και στιβαρά τα χρώματα που έχουν τρέξει προς τα κάτω και, σαν οπτικό αντίβαρο, προβάλλει ακόμα πιο έντονα τον χειρονομιακό χαρακτήρα τους. Ταυτόχρονα αναδύεται η αίσθηση μιας μαύρης τρύπας στους σκούρους όγκους, που μοιάζει πως απορρόφησαν ή πως θα αποκαλύψουν μορφές μέσα από αλλεπάλληλες γραφές κάρβουνου….