Έκθεση γλυπτικής και ζωγραφικής με ελληνίδες καλλιτέχνιδες, στην Κωνσταντινούπολη

Η Gallery Pinelo στην Κωνσταντινούπολη παρουσιάζει μια κοινή έκθεση γλυπτικής και ζωγραφικής, με έργα από την Πωλίνα Κασιμάτη και τη Γεύσω Παπαδάκη αντίστοιχα.

Η Gallery Pinelo στην Κωνσταντινούπολη παρουσιάζει μια κοινή έκθεση γλυπτικής και ζωγραφικής, με έργα από την Πωλίνα Κασιμάτη και τη Γεύσω Παπαδάκη αντίστοιχα.

Η έκθεση, θα διαρκέσει από τις 9 έως και τις 29 Απριλίου 2013, ενώ τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Τρίτη 9 Απριλίου 2013, στις 18.00.

Στην κοινή τους παρουσίαση στη Γκαλερί Pinelo, στην Κωνσταντινούπολη, η Πωλίνα Κασιμάτη και η Γεύσω Παπαδάκη παρουσιάζουν όψιμα δείγματα της γλυπτής και ζωγραφικής δουλειάς τους.

Στο έργο της Πωλίνας Κασιμάτη προτείνεται ένα συναρμολογούμενο από γλυπτά ποικίλων διαστάσεων εύγλωττο σύμπαν: γυναικείες και ανδρικές φιγούρες που άλλοτε -ξεκινώντας από τα 30 περίπου εκατοστά- ανήκουν σε μικρά πλήθη που αναμετρώνται, συνομιλούν ή στροβιλίζονται σε χορευτικές φιγούρες, και που άλλοτε ορθώνουν το ανάστημά τους περισσότερο και από το μέσο ανθρώπινο μέγεθος, στέκοντας μοναχικές και θαρραλέες μπροστά στον θεατή για να του αφηγηθούν διαφορετικές ιστορίες. Άλλες από αυτές έχουν γεννηθεί από την παρατήρηση και την πόζα φυσικών μοντέλων και φίλων από το κοντινό περιβάλλον της Κασιμάτη, και άλλες φέρουν τα αχνά ή επινοημένα χαρακτηριστικά μιας φευγαλέας συνάντησης. Κάποιες γυμνές και μονοχρωματικές ή ενδεδυμένες με τολμηρά πωπ πεδία χρωμάτων, οι περισσότερες όμως επιμελώς ντυμένες με ρηξηκέλευθα σύνολα υψηλής ραπτικής που η καλλιτέχνις ανακαλύπτει και καταγράφει σε διεθνή περιοδικά μόδας, σχολιάζοντας κατά κάποιο τρόπο την καθημερινή «μεταμφίεση», τους εναλλασσόμενους ρόλους, το εφήμερο της «τρέχουσας» ομορφιάς. Χυτεύοντας τις πήλινες μορφές της σε σκληρό γύψο ή acrystal, η Κασιμάτη τις καλύπτει στη συνέχεια με πλαστικά λαμπερά χρώματα που συχνά εισρέουν ηθελημένα το ένα μέσα στο άλλο, προδίδοντας μια τολμηρή πωπ αισθητική που ενίοτε αγνοεί τον αρχικό σχεδιασμό, γεννώντας νέες ανεξάρτητες φόρμες χρώματος. Υπαινικτική αλλά παρούσα στα έργα της δημιουργού είναι ακόμη η ανάμνηση της ελληνικής αρχαιότητας: οι λιτοί κούροι του αυστηρού ρυθμού με τον μετεωριζόμενο ελαφρύ βηματισμό, εξακολουθούν να αποτελούν μια από τις κυρίαρχες αφετηρίες της έμπνευσής της, οδηγώντας τα γλυπτά της σε μια εξακολουθητικά νέα, δυναμική καθημερινότητα.

Επιλέγοντας το ταξίδι ως τρόπο ζωής -κυριολεκτικά και μεταφορικά- η Γεύσω Παπαδάκη ιχνηλατεί και καταγράφει ένα σύμπαν διάσπαρτων στιγμών και εντυπώσεων, θραυσματικών γεωγραφικών στίξεων και ιδιωτικών αναμνήσεων όπου η αληθινή εμπειρία διηθίζεται στο αιωρούμενο και ωσεί παρόν μοτίβο μιας σφοδρά επιθυμητής «άλλης χώρας». Ανεξερεύνητες οδοί, αόρατα περάσματα, σχισμές θέασης, ρωγμές ρελιστικής και φαντασιακής μνήμης συνυπάρχουν στο έργο της συνθέτοντας ενδείξεις προσωπικών διαδρομών, ενώ τα εμβληματικά δένδρα της ζωγράφου που αποτελούν μια από τις κύριες θεματικές της έκθεσής της στην Κωνσαντινούπολη, αποτελούν ολοκληρωμένα πορτραίτα, που μιλούν άλλοτε για τη δημιουργία και άλλοτε για την απώλεια.

Ζωγραφίζοντας με λάδι, ακρυλικό ή μικτή τεχνική σε καμβά ή σε ξύλο και άλλοτε χρησιμοποιώντας τη μέθοδο του κολάζ (φωτοτυπίες επάνω σε κινεζικό χαρτί, χειρωνακτική επεξεργασία, επιζωγράφιση) η Παπαδάκη προτείνει συνολικά ένα πολυσχιδές φάσμα οπτικών ερεθισμάτων, προτείνοντας τη βασική θεματική της δουλειάς της (χάρτες και σημειώσεις πόλεων από την Αθήνα ως την γενέθλια Κωνσταντινούπολη και από το Αφιόν Καραχιουσάρ ως την Κιουτάχεια, δένδρα και ρόδια) μέσω μίας παλίμψηστης διαδικασίας. Επάλληλες επιθέσεις σχεδιασμάτων, οριζόντιες και κάθετες ζώνες και αφαιρετικά οπτικά τετράγωνα αρθρώνονται στη ζωγραφική επιφάνεια για να σβηστούν και να επαναπροσδιοριστούν ξανά με τη βοήθεια των ποικίλων χρήσεων του λευκού, δημιουργώντας σπαράγματα ανακαλύψεων που οδηγούν το βλέμμα στον πυρήνα ενός ιδανικού γνωστού-άγνωστου τοπίου μετουσιωμένου μέσα από την ίδια την προβολή της εικόνας του.

 

Πωλίνα Κασιμάτη

Η Πωλίνα Κασιμάτη ασχολείται με το σχέδιο και τη γλυπτική από την παιδική της ηλικία. Σπούδασε Καλές Τέχνες στην Αγγλία (Πανεπιστήμιο του Middlesex). Ασχολείται με την Γλυπτική και την Ζωγραφική και έχει πραγματοποιήσει δύο ατομικές εκθέσεις το 2005 στην Αθηναΐδα και το 2002 στη Γκαλερί The Appartment (ζωγραφική). ΄Εχει συμμετάσχει σε σημαντικές εκθέσεις μεταξύ των οποίων στη Gallery Genesis (2013, «I never promised you a Rose garden»-επιμέλεια Ίρις Κρητικού), στο Ίδρυμα Άγγελου και Λητώς Κατακουζηνού (2012, «Εικαστικές Συνομιλίες με τη Γενιά του ’30»-επιμέλεια Ίρις Κρητικού), στην ΙΑΝΟΣ Αίθουσα Τέχνης (2012, «Αφιέρωμα στον William Shakespeare»), στο Μουσείο Ιστορικού αρχείου Ύδρας (2011, επιμέλεια Σ. Γκουντούνα), στο Ξενοδοχείο Ποσειδώνειο στις Σπέτσες, (2011, οργάνωση Γκαλερί Σκουφά), στο Ξενοδοχείο Hilton, Αθήνα (2011, οργάνωση Γκαλερί Els Hanappe), στη Γκαλερί Siakos and Hanappe (2010 & 2009), στον Εκθεσιακό χώρο Σπύρου Βασιλείου στην Ερέτρια (2005), στη Γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου, Θεσσαλονίκη (2004).  Έργα της ανήκουν σε σημαντικές συλλογές.

Γεύσω Παπαδάκη

Γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου της Αθήνας και Ζωγραφική στη Σχολή Βακαλό, ενώ συνέχισε τις σπουδές της με αντικείμενο τη Βυζαντινή Αγιογραφία, τη γλυπτική και την τεχνολογία των υλικών.  Ασχολείται με την τοιχογραφία και τις επιζωγραφίσεις σκηνικών στο θέατρο αλλά και με καλλιτεχνικά μαθήματα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση καθώς και την δημιουργική απασχόληση ατόμων με ειδικές ανάγκες στον χώρο των εικαστικών τεχνών.

Αρθρογραφεί για το περιοδικό λόγου και τέχνης « Η Κινστέρνα».

Έχει σχεδιάσει εξώφυλλα βιβλίων και έχει εκδόσει ένα βιβλίο με κείμενα και 12 έργα με τίτλο «Το σημειωματάριο» από τις εκδόσεις «Το Ροδακιό» καθώς και ένα βιβλίο με τίτλο «Ομαδικά παιχνίδια, με άξονα την ζωγραφική» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Διάπλαση».  Έργα της βρίσκονται στη συλλογή της Εθνικής Πινακοθήκης στο Πεκίνο, στη συλλογή Olympic Fine Arts 2008 στο Πεκίνο, στο Δήμο Π. Φαλήρου, στο Δήμο Ερμούπολης,στο Δήμο Ρούβα του Ηρακλείου Κρήτης και σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα, Βέλγιο, Γαλλία, Αυστρία, Λουξεμβούργο. Είναι μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος. Έχει παρουσιάσει τη δουλειά της σε 14 ατομικές εκθέσεις στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, τα Χανιά, τη Mύκονο, το Λουξεμβούργο και το Βέλγιο. Επίσης έχει συμμετάσχει σε δεκάδες ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα, το Bέλγιο, τη Λιθουανία, τη Ρουμανία, τη Σλοβακία, τη Τουρκία και τη Γαλλία ενώ ως μέλος ομάδας καλλιτεχνών αντιπροσώπευσε την Ελλάδα στην Μπιενάλε του Πεκίνου το 2008.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ