Αυτή την εβδομάδα, έως 22 Ιουνίου 2016 στο “ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema” θα προβληθούν έξι αριστουργήματα του παγκόσμιου κινηματογράφου.

1) «Η ΓΗ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΙΑΣ” ΤΟΥ ΑΝΤΡΕΙ ΒΑΙΝΤΑ

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ  στις  18.00

Η Γη της Επαγγελίας» , αποτελεί επική μεταφορά στην μεγάλη οθόνη, του μυθιστορήματος του βραβευμένου με Νόμπελ Πολωνού λογοτέχνη, Βλαντίσλαφ Σ. Ρέιμοντ, και είναι μία ταινία για την ανεξέλεγκτη βιομηχανική ανάπτυξη σε μια μικρή πόλη της Πολωνίας του 19ου αι. Η ιστορία διαδραματίζεται στην πόλη του Λοτζ, ένα από τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά κέντρα υφαντουργίας του 19ου αιώνα, που βρίσκεται σε ραγδαία ανάπτυξη. Η ψαλίδα μεταξύ εργοστασιαρχών, συνήθως Γερμανών, Εβραίων, Πολωνών, και εργατικής τάξης, ολοένα και μεγαλώνει. Τρεις ενθουσιώδεις νέοι, ένας Πολωνός, ένας Εβραίος κι ένας Γερμανός, ενώνουν τις δυνάμεις τους  για να πραγματοποιήσουν το όνειρό τους: να χτίσουν ένα εργοστάσιο. Όμως ο άγριος καπιταλισμός τους καταπίνει και τους αναγκάζει να πράξουν ενάντια στις ηθικές αρχές τους. Ως είθισται, η συσσώρευση του κεφαλαίου συνοδεύεται από μεγάλη ηθική κατάπτωση. Έτσι, ο Μόριτς προβαίνει σε μια ριψοκίνδυνη εξαπάτηση, ο Κάρολ θυσιάζει τον έρωτά του στον βωμό του χρήματος, εκμεταλλεύεται την ερωμένη του (σύζυγο ενός Εβραίου μεγαλοεπιχειρηματία) προς προσωπικό πλουτισμό και ψευδορκεί. Μέσα από τη ζωή τους, ο Βάιντα, αντικατοπτρίζει την μετάβαση της Πολωνίας του 19ου αιώνα, από τον φεουδαλισμό στον καπιταλισμό.

Η ταινία ήταν υποψήφια για Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας το 1976, το οποίο έχασε από το «Dersu Uzala» του Ακίρα Κουροσάουα

Πρωταγωνιστούν:  οι Ντανιέλ Ολμπρίνσκι, Βόιτσιεχ Πσόνιακ, Αντρέι Σεβέριν, γνωστοί από πολλές ταινίες του Βάιντα.

2) «BURNING FROM THE INSIDE» ΤΗΣ ΜΑΡΣΙΑΣ ΤΖΙΒΑΡΑ (Α ΠΡΟΒΟΛΗ)

ΠΕΜ–ΠΑΡ και ΤΡΙΤΗ–ΤΕΤ  στις 21.30

‘Ενα ντοκιμαντέρ που παρουσιάζει τον εκφασισμό και την αποσύνθεση της

ελληνικής κοινωνίας,  όπως την βιώνουν οι νέοι ‘Ελληνες μετανάστες, στην Γερμανία. Μέσα από εικόνες έντασης και δυνατής αφήγησης, μας μεταφέρει στην καρδιά των πολιτικών αναταραχών. Δίνοντας παγκόσμια διάσταση στο πρόβλημα του Ναζισμού, θέτει ερωτήματα για τον ρόλο της Γερμανίας, ως “Βασίλισσα της Ευρώπης” και αναδεικνύει τους λόγους, που κάνουν την Ελλάδα μια χώρα “φλεγόμενη  εκ των έσω”.

 

3) «Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ» ΤΟΥ ORSON WELLS

ΠΕΜ-ΠΑΡ  στις  22.45

Το αριστούργημα του ORSON WELLES, «Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ» – “THE STRANGER”,

με τις ανεπανάληπτες ερμηνείες των Edward G. Robinson Loretta Young και Orson Welles.

Η εξαιρετική ταινία του μεγαλύτερου σκηνοθέτη όλων των εποχών!

Μια συγκλονιστική ταινία για τις επιπτώσεις του Ναζισμού στην κοινωνία.

Ο πιο πλαστός άντρας που αγαπήθηκε ποτέ από γυναίκα!

Κάτω από τη μάσκα ενός αγίου μπορεί να κρύβεται ο χειρότερος εγκληματίας…

4) «TA 39 ΣΚΑΛΟΠΑΤΙΑ» ΤΟΥ ΑΛΦΡΕΝΤ ΧΙΤΣΚΟΚ

ΣΑΒ-ΚΥΡ  στις  21.15

Ο Καναδός Ρίτσαρντ Χάνεϊ επισκέπτεται την Αγγλία. Σε ένα μιούζικ χολ του Λονδίνου, παρακολουθεί μια παράσταση με την επίδειξη ενός παράξενου ανθρώπου, που έχει φωτογραφική μνήμη. Ξαφνικά όμως ακούγονται πυροβολισμοί και επικρατεί πανικός στο θέατρο. Μέσα στην αναστάτωση γνωρίζει μια όμορφη κοπέλα, την Αναμπέλα, η οποία ζητά τη βοήθειά του.

Ο Ρίτσαρντ την παίρνει μαζί του στο διαμέρισμά του και εκείνη του αποκαλύπτει ότι είναι κατάσκοπος και έχει ανακαλύψει στοιχεία που θα ξεσκεπάσουν μια μεγάλη υπόθεση κατασκοπίας ενάντια στην Αγγλία. Και του αναφέρει τα μυστηριώδη «39 σκαλοπάτια». Πριν προλάβει όμως ο Ρίτσαρντ να μάθει περισσότερα, η Αναμπέλα βρίσκεται μαχαιρωμένη στο διαμέρισμά του και ο Ρίτσαρντ φεύγει σαν τον κλέφτη.

Αργότερα, μαθαίνει ότι η αστυνομία τον θεωρεί βασικό ύποπτο για τον φόνο της Αναμπέλα και έχει εξαπολύσει κυνηγητό εναντίον του! Ο Ρίτσαρντ, με την αστυνομία στο κατόπι του, παίρνει το τρένο για τη Σκωτία, προσπαθώντας να βρει τον άνθρωπο-κλειδί στην υπόθεση της κατασκοπικής συνωμοσίας, που σύμφωνα με τα λίγα στοιχεία που έμαθε από την Ανναμπέλα, βρίσκεται εκεί… Στη διαδρομή γνωρίζει όμως και μια όμορφη νέα γυναίκα, την Πάμελα, και οι μοίρες τους διασταυρώνονται σε αυτή την απίστευτη υπόθεση μυστηρίου και κυνηγητού…

5) «Ο ΤΡΙΤΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ» ΤΟΥ ΚΑΡΟΛ ΡΙΝΤ

ΣΑΒ-ΚΥΡ στις 22.45

Βιέννη, λίγο μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Η Βιέννη, στην καρδιά της Ευρώπης, άλλοτε αριστοκρατική και γλεντζέδικη, τώρα έχοντας περάσει από την φονική επίδραση των ναζί, είναι κατεστραμμένη, φτωχή και διαιρεμένη σε συμμαχικές ζώνες επιρροής, και προσπαθεί να επιβιώσει μέσα από συντρίμμια, ενώ καλπάζει η μαύρη αγορά. Σε ένα τέτοιο κλίμα καταφτάνει ένας αφελής και άνεργος συγγραφέας λαϊκών μυθιστορημάτων γουέστερν, ο Χόλι Μάρτινς, ύστερα από πρόσκληση ενός παλιού του φίλου, του Χάρι Λάιμ. Όταν όμως φτάνει εκεί τον περιμένει μια δυσάρεστη έκπληξη: ο Λάιμ έχει ήδη πεθάνει σε αυτοκινητιστικό ατύχημα. Και ενώ είναι έτοιμος να φύγει πάλι πίσω στην Αμερική, αρχίζει να υποψιάζεται ότι ο θάνατος του Χάρι μπορεί και να μην ήταν τόσο ατύχημα, όσο δολοφονία. Γνωρίζει τους φίλους του Χάρι, την κοπέλα του και έναν Άγγλο αστυνομικό επιθεωρητή και εμπλέκεται όλο και περισσότερο στην υπόθεση. Το μυστήριο μεγαλώνει συνεχώς, καθώς φαίνεται ότι στον τόπο του ατυχήματος εκτός από τους δύο φίλους του Χάρι, που τον σήκωσαν, υπήρχε και ένας τρίτος άνθρωπος, που ίσως είχε ρόλο-κλειδί στον περίεργο ατύχημα. Το μυαλό του νεαρού συγγραφέα αρχίζει να φαντάζεται διάφορα σενάρια ενώ σιγά σιγά ανακαλύπτει όλη την αλήθεια, μια αλήθεια που δεν είχε ποτέ υποψιαστεί…

6) «Μ-Ο ΔΡΑΚΟΣ ΤΟΥ ΝΤΥΣΕΛΝΤΟΦ» ΤΟΥ ΦΡΙΝΤΖ ΛΑΝΓΚ

ΔΕΥΤ-ΤΕΤ  στις  22.45

Η πρώτη ταινία για serial killer! Ψηφίστηκε από την Ένωση Γερμανικών Ταινιοθηκών  ως η σημαντικότερη Γερμανική ταινία όλων  των εποχών.

Πρωταγωνιστούν :  Peter Lorre και Ellen Widmann

Βερολίνο, αρχές 1930. Η τοπική κοινωνία αναστατώνεται από την ύπαρξη ενός τρομακτικού σίριαλ κίλερ, που σκοτώνει μόνο παιδιά. Ο «δράκος» αυτός, καταφέρνει και ξεφεύγει συνέχεια και ο αριθμός των παιδιών που εξαφανίζονται μεγαλώνει. Κανείς δεν μπορεί να φανταστεί ποιος μπορεί να είναι αλλά ο δολοφόνος έχει ένα χαρακτηριστικό: σφυρίζει πάντα έναν συγκεκριμένο σκοπό από ένα κομμάτι κλασικής μουσικής… Στο μεταξύ, η υποψία πλανάται στον αέρα και οι άνθρωποι ψάχνουν ανάμεσά τους τον στυγνό δολοφόνο. Η αστυνομία κάνει κάθε δυνατή προσπάθεια να εντοπίσει τον δολοφόνο, φρουρεί κάθε δρόμο και ερευνά τις συνοικίες σπιθαμή προς σπιθαμή. Παράλληλα, ο υπόκοσμος της περιοχής αποφασίζει να αναλάβει δράση! Οι μικροκακοποιοί και οι κλέφτες, δυσανασχετούν με τη βαριά αστυνόμευση της περιοχής, που δεν τους επιτρέπει πια να κάνουν τις απατεωνιές τους, και αποφασίζουν να βρουν αυτοί μόνοι τους τον σίριαλ κίλερ και να δώσουν ένα τέλος σε όλο αυτό. Συνεννοούνται με τους ζητιάνους των δρόμων, που κυκλοφορούν παντού χωρίς να τους υποψιάζεται κανείς, και τους αναθέτουν το έργο να κατασκοπεύουν στους δρόμους για να ανακαλύψουν τον απεχθή εγκληματία. Πράγματι, σύντομα ο δολοφόνος προδίδεται από τον μουσικό σκοπό που σφυρίζει, τον οποίο αναγνωρίζει ένας τυφλός ζητιάνος. Ο δολοφόνος πέφτει στα χέρια των κακοποιών, οι οποίοι τον πάνε σε ένα λαϊκό δικαστήριο δικό τους, με σκοπό την αυτοδικία…