Στην έκθεση, που επιμελούνται ο Πλάτων Ριβέλλης και ο Παναγιώτης Μαρκολέφας, συμμετέχουν 60 φωτογράφοι – μέλη του Φωτογραφικού Κύκλου.

Το σπίτι, η οικογένεια, ο καθημερινός και οικείος χώρος συχνά αντιμετωπίζονται ως προφυλαγμένες περιοχές μακριά από τα βλέμματα τρίτων. Χώροι αγαπητοί, που δεν παρουσιάζουν όμως άλλο φωτογραφικό ενδιαφέρον παρά ως πλαίσιο ζωής. Ακόμα και στην σύγχρονη εποχή με τον κατακλυσμό των φωτογραφιών από τα social media, επιλέγονται κατά κύριο λόγο εξωτερικοί χώροι, καθώς αποδεικνύουν την πολυπραγμοσύνη και την δραστηριότητα του «φωτογράφου» και παραβλέπεται το οικείο περιβάλλον.

Ο Πλάτων Ριβέλλης σημειώνει:

Μελετώντας τη δουλειά των φωτογράφων-μελών του “Κύκλου” διαπίστωσα ότι ήταν μεγάλος ο αριθμός εκείνων που αποτύπωναν -εν είδει προσωπικού ημερολογίου- πολλές στιγμές από το περιθώριο της προσωπικής τους καθημερινότητας, αναγνωρίζοντας πίσω από την προφανή ασημαντότητα, το αισθητικό και συναισθηματικό βάρος που τις συνοδεύει. Πρόκειται συνήθως για φωτογραφίες που δύσκολα θα έβρισκαν τη θέση τους σε οικογενειακό λεύκωμα και μάλλον εξίσου δύσκολα στους τοίχους μιας γκαλερί. Ο πειρασμός ήταν προφανώς μεγάλος να συγκεντρώσω μερικά από αυτά τα φωτογραφικά δείγματα, που νομίζω πως αποτελούν πλέον μια διακεκριμένη τάση, και με τη βοήθεια του Παναγιώτη Μαρκολέφα να συνθέσω μια έκθεση “ασήμαντης καθημερινότητας”, η οποία απομονωμένη και ακινητοποιημένη από τον φωτογραφικό φακό αποκτά το εύρος μιας “μνημειακής καταγραφής”. Το συγκεκριμένο θέμα νομίζω ότι κερδίζει όταν παρουσιάζεται μέσα από το πολυεδρικό πρίσμα μιας ομαδικής έκθεσης, και μάλιστα φωτογράφων που μοιράζονται πολλές κοινές αντιλήψεις για την καλλιτεχνική χρήση του μέσου. Το ενδιαφέρον έγκειται στην προσωπική σφραγίδα που αναδεικνύεται μέσα από τον τρόπο μεταμόρφωσης του ασήμαντου σε σημαντικό με όπλο τη φωτογραφική προσέγγιση.


Κεντρική φωτογραφία άρθρου: Καρόκη Αθηνά