Constantine: Προσεγγίζω τη σύνθεση περισσότερο βάσει συναισθήματος, παρά ακαδημαϊκά

Ο πολυκαλλιτέχνης Constantine, μιλά για το project του HADES, που παρουσιάζεται στα πλαίσια του Fasma Festival.

Το Fasma Festival 2017 παρουσιάζεται από τις 4 έως τις 7 Μαΐου σε διάφορες τοποθεσίες του ιστορικού κέντρου της Αθήνας, πλάθοντας μία όμορφη καλλιτεχνική σύζευξη τέχνης και τεχνολογίας.

Στα πλαίσια της φετινής διοργάνωσης, κάνει ντεμπούτο ο Constantine με το ιδιαίτερο project του, HADESΡωτώντας τον ίδιο σχετικά με την απαιτητική διαδρομή προς την παραγωγή του έργου, γίνονται αντιληπτές οι ιδιαίτερες αποχρώσεις της έμπνευσής του και διαπιστώνουμε πως μπορούμε να αναμένουμε πολλά από την πολυδιάστατη ματιά νέων καλλιτεχνών, οι οποίοι ανοίγουν συνεχώς νέα παράθυρα στο αχανές τοπίο της μουσικής δημιουργίας.

– Το οπτικοακουστικό σας ντεμπούτο παρουσιάζεται στα πλαίσια του φετινού Fasma Festival. Πείτε μας λίγα λόγια για όσα θα παρακολουθήσουμε εκεί από εσάς.

Το album είναι αποτέλεσμα τόσο των προβληματισμών μου για τον σύγχρονο κόσμο όσο και συνεργασιών με ανθρώπους που σέβομαι για την δουλειά και την προσωπικότητά τους. Το Live είναι ίσως μια φυσική επέκταση του έργου και το βλέπω ως ένα έργο μέσα στο έργο. Για εμένα είναι πολύ ενδιαφέρον να διατηρήσω την ίδια χροιά, χρησιμοποιώντας  σε κάθε Performance διαφορετικά εργαλεία. Το συγκεκριμένο Live είναι το αποτέλεσμα, μιας μακρόχρονης σχέσης, με τους ανθρώπους πίσω από -ίσως- μίας από τις σημαντικότερες δράσεις όσο αφορά τη σύνδεση ακτιβισμού και τέχνης με διεθνές αντίκτυπο, την κολεκτίβα EFTD ( Embassy For The Displaced ).

– Μιλήστε μας για το project “HADES”. Τι ακριβώς περιλαμβάνει και ποιος ο συμβολισμός πίσω από την ονομασία που επιλέξατε;

Όπως προείπα το album είναι αποτέλεσμα συνεργασιών. Μία από αυτές τις συνεργασίες είναι με το label στο οποίο εκδόθηκε και συγκεκριμένα με τον curator και ιδρυτή του label: Salem Rashid. Αυτός ήταν που αρχικά πίστεψε στο όραμα πίσω από το project. Οι αρχικές ηχογραφήσεις έγιναν μετά από μακρόχρονη διαμονή, σε ένα από τα ποιο απομονωμένα μέρη στην Ελλάδα, το νησί της Τελένδου. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ξεκίνησα μία διαδικασία εξορμήσεων στα γειτονικά νησιά για έναν χρόνο. Ποιο συγκεκριμένα στην Κάλυμνο, όπου ηχογράφησα μέσα σε συμπλέγματα σπηλαίων και στην Λέρο όπου οι δυνατές σχεδόν ασταμάτητες καταιγίδες τον χειμώνα, αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης, φιλοσοφικής και πρακτικής. Λίγους μήνες αργότερα η Λέρος αποτέλεσε σημείο συσσώρευσης ανθρώπινου πόνου, φέρνοντας έτσι στην επιφάνεια το όνομα HADES. Αυτές οι ηχογραφήσεις αποτέλεσαν βάση για την όλη σύνθεση. Όντας αυτοδίδακτος μουσικός, προσεγγίζω τον ήχο και την σύνθεση περισσότερο βάση συναισθήματος και κατάστασης παρά ακαδημαϊκά. Μεγάλο μέρος της σύνθεσης δημιουργήθηκε από ηχογραφήσεις μουσικών, πολύ διαφορετικών μεταξύ τους καλλιτεχνικών αντιλήψεων, στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Από τον καταξιωμένο πιανίστα Χρήστο Σακελλαρίδη, μέχρι τον πειραματικό μουσικό SPR Από το Αμβούργο. Όλοι καθοδηγήθηκαν με τέτοιο τρόπο, ώστε οι άκρεες δυναμικές που διακατέχουν το έργο, να αποτελούν φυσική τάση της ώσμωσης αυτών των κόσμων.

– Ποιες θα λέγατε πως είναι οι καλλιτεχνικές επιρροές που σας καθόρισαν;

Όσο για τις επιρροές μου, δέν θεωρώ ότι ονοματίζοντας συγκριμένους προφανώς σημαντικούς καλλιτέχνες, θα έδινα μία απάντηση που προσφέρει κάτι. Παρόλο που σαφώς υπήρξαν και τέτοιες επιρροές. Καθοριστική όμως υπήρξε η ακραία ατμόσφαιρα και ένταση που κορυφώνεται τα τελευταία χρόνια στον κόσμο.

– Δεδομένου ότι το φετινό Fasma Festival προσπαθεί να γεφυρώσει κατά μία έννοια την σύγχρονη δημιουργία με την αθηναϊκή πολιτιστική καθημερινότητα μέσω επιλεγμένων τοποθεσιών, πείτε μας, εσείς ως καλλιτέχνης πώς βλέπετε την Αθήνα;

Θεωρώ την ομορφιά ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία που διαθέτει ένας καλλιτέχνης και πιστεύω πως είναι ο μόνος δρόμος τον οποίο αξίζει να ακολουθήσει κάποιος, αν θέλει να αφυπνίσει εις βάθος και να επηρεάσει την αντίληψη. Πιστεύω ότι η τέχνη στην Αθήνα δεν θα έπρεπε να είναι ακόμα μία αρνητική προσέγγιση της εν γένη διαστρεβλωμένης πληροφόρησης, με την οποία ο κόσμος βομβαρδίζεται καθημερινά. Μιλάμε για πολιτική και ηθική, αλλά σπάνια η αισθητική τίθεται ως βασικό θέμα. Πιστεύω ότι η Αθήνα αυτή τη στιγμή, έχει τη δυναμική να προβάλλει μία συγκεκριμένη αισθητική η οποία αποσπάται από την πολιτική και κοινωνική κατάσταση και αποτελεί πυρήνα για μία ουσιαστική αλλαγή, ώστε η ακραία εναλλαγή ασχήμιας και ομορφιάς η οποία χαρακτηρίζει αυτήν την πόλη, να δημιουργήσει ένα ρεύμα και μία τάση, που θα επηρεάσει και θα εμπνεύσει σε όλα τα επίπεδα. Δράσεις όπως το FASMA Festval αποτελούν τρανταχτό παράδειγμα αυτής της συλλογιστικής.

– Εκτός από την σύνθεση, καταπιάνεστε συστηματικά με διάφορες ακόμη καλλιτεχνικές δραστηριότητες. Προκειμένου να σας γνωρίσουμε καλύτερα, θα θέλατε να μας περιγράψετε κάποιες από αυτές;

Η έννοια της συνεργασίας δημιουργεί μία τάση, η οποία έχει ως αποτέλεσμα έργα που δεν θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν μεμονωμένα. Λέγοντας αυτό, αποζητώ τις συνεργασίες με καλλιτέχνες που προέρχονται από διαφορετικούς κλάδους. Ο σύγχρονος χορός αποτελεί ίσως την ποιο απελευθερωμένη και ολιστική προσέγγιση ενός παραστατικού έργου. Θα έλεγα ότι η απόλυτη επιρροή που ασκούν στην δημιουργία ενός τέτοιου έργου τα επιμέρους στοιχεία του, αποτελεί και καταλύτη για την ενασχόλησή μου με αυτή τη μορφή τέχνης . Ποιό συγκριμένα, αξίζει να σημειωθεί η συνεργασία μου με έναν πυρήνα καλλιτεχνών, που αποτελείται απο τους: Διονύση Αλαμάνο, Δανάη Δημητριάδη και Κώστα Χρυσαφίδη και έχει ως αποτέλεσμα το έργο UNCIA, το οποίο πρόσφατα έκανε την Ευρωπαϊκή του πρεμιέρα στο θέατρο Sophiensaele Στο Βερολίνο.

– Έχετε συνθέσει μουσική για εναλλακτικές παραστάσεις, που μερικές φορές συνδυάζουν περισσότερες από μία τέχνες. Γενικά, τι θα λέγατε πως σας ιντριγκάρει περισσότερο ως δημιουργό;

Βλέπω την γέννηση μίας ιδέας σαν την δημιουργία ενός κόσμου και βρίσκω το ουσιαστικό νόημά της δημιουργίας στην ίδια την διαδικασία της όσο και στο αποτέλεσμα. Η πολύπλευρη προσέγγιση μίας καλλιτεχνικής δράσης, με συγκεκριμένο αισθητικό όραμα, αποτελεί το σημείο τομής για την ενασχόληση μου με την δημιουργία

– Υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο για τη συνέχεια, μετά την εμφάνισή σας στο Fasma Festival;

Για την συνέχεια το HADES θα παρουσιαστεί σε επιλεγμένα μέρη και φεστιβάλ ανά τον κόσμο, τα οποία θα ανακοινωθούν σύντομα. Το άλλο σημαντικό για εμένα project, στο οποίο δέν συμβάλω μόνο ως συνθέτης, άλλα και ως συνδημιουργός, είναι το έργο MATTER, το οποίο συμπυκνώνει την άποψη μου περί συνεργασίας και αισθητικής προσέγγισης, προτείνοντας μία διαφορετική οδό αντίληψης του παραστατικού. Θα παρουσιαστεί στον χώρο της Gallery Του Beton7 στις 12,13 και 14 Μαίου.


Ο Constantine παρουσιάζει το project του HADES στα πλαίσια του φετινού Fasma Festival.


Links

Constantine Skourlis: https://constantineskourlis.tumblr.com/

HADES:

Vinyl: http://honestjons.com/shop/artist/Constantine

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ