Από Έρωτα, του Θοδωρή Αθερίδη

Η νέα ταινία του Θοδωρή Αθερίδη, με τίτλο "Από Έρωτα", με τον ίδιο, την Σμαράγδα Καρύδη και την Παναγιώτα Βλαντή στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, αναμένεται να κυκλοφορήσει στους κινηματογράφους 4 Δεκεμβρίου 2014 από τη Village Films.

Η νέα ταινία του Θοδωρή Αθερίδη, με τίτλο “Από Έρωτα”, με τον ίδιο, την Σμαράγδα Καρύδη και την Παναγιώτα Βλαντή στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, αναμένεται να κυκλοφορήσει στους κινηματογράφους 4 Δεκεμβρίου 2014 από τη Village Films.


Η αλήθεια είναι μέσα του.

Σε όσους περιμένουν μια ρομαντική κλισέ ιστορία απλά ενός έρωτα, ο Θοδωρής Αθερίδης δίνει μια ιστορία με βάθος, που διαβάζεται σε πολλά επίπεδα και γεμίζει τον θεατή ερωτήματα, γέλιο, συγκίνηση και συναισθήματα. Από έρωτα επιλέγουμε τα σημαντικά στη ζωή, και μέσα από έρωτα τελικά βλέπουμε τον κόσμο και ορίζουμε τις αλήθειες, τις αξίες, τους ανθρώπους και τα όνειρά μας.

Η υπόθεση:

Ο Αντώνης Γκαλιμάνης (Θοδωρής Αθερίδης) είναι πυροσβέστης και ζει στον Πειραιά. Η ιστορία  ξεκινά δυο ημέρες πριν από τον επικείμενο γάμο του με την νοσηλεύτρια Νατάσα (Παναγιώτα Βλαντή), όταν αιφνιδιαστικά θα τον επισκεφτεί στο σπίτι του η Άννα (Σμαράγδα Καρύδη), μια δημοσιογράφος με την οποία διατηρούσε σχέση παλαιότερα. Από την συνάντηση αυτή θα αντιληφθούμε τον ζωντανό ακόμα έρωτα ανάμεσά τους. Ο Αντώνης δεν θα ματαιώσει τον γάμο του με την Νατάσα παρότι η Άννα νιώθει έντονη την επιθυμία της επανασύνδεσης. Τα πράγματα θα περιπλεχθούν ακόμα περισσότερο όταν θα ξεκινήσει η «διπλή ζωή» του Αντώνη μέσα στο ίδιο του το σπίτι.  Τι θα συμβεί όταν η  Άννα θα συνυπάρχει με την Νατάσα όχι μόνο όταν η Νατάσα θα λείπει, αλλά κι όταν αυτή είναι μπροστά;

Η ιστορία, βασισμένη στο ομώνυμο θεατρικό έργο του Θοδωρή Αθερίδη, έχει μεταφερθεί σε ένα πλούσιο κινηματογραφικό παζλ χαρακτήρων και καταστάσεων. Στόχος του στη δεύτερη κινηματογραφική του δουλειά ήταν να “ξεδιπλώσει” την ιστορία σε μια εμπειρία που απορροφά και παρασέρνει το θεατή σε ένα ταξίδι γεμάτο συναισθήματα που τον προτρέπουν να αναζητήσει και τις δικές του αλήθειες. Η αφήγηση γίνεται σε δύο χρόνους, της μνήμης και του παρόντος, ενώ η ιστορία έχει εμπλουτιστεί με χαρακτήρες, τοποθεσίες και γεγονότα που δίνουν στην ταινία επιπλέον δυναμική και κρατάνε αμείωτη την περιέργεια και το ενδιαφέρον. Η συνεχής δράση περνάει από το γέλιο στη συγκίνηση, από την αποκάλυψη στην αναζήτηση της αλήθειας, υποκειμενικής και αντικειμενικής.

Η άποψη του σκηνοθέτη:

Ο Θοδωρής Αθερίδης λέει χαρακτηριστικά για την ταινία: “Συνήθως στην Ελλάδα οι ταινίες δεν μπορούν να γίνουν όπως τις φαντασιώνεται ο δημιουργός τους. Είναι αυτονόητο ότι αυτό συμβαίνει κυρίως για οικονομικούς λόγους. Στη συγκεκριμένη ταινία όμως, η προεργασία λειτούργησε τέλεια, και μπορώ να πω, μετά λόγου γνώσεως, τώρα, πριν η ταινία βγει στο κοινό, ότι αποτυπώνει το όραμά μου 100%. Αναλαμβάνω την ευθύνη και είμαι ευτυχής που το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα είναι τέτοιο ώστε να μην ψάχνω για δικαιολογίες σε οικονομικούς, τεχνικούς ή χρονικούς παράγοντες! Όλα έγιναν καθώς έπρεπε να γίνουν. Πιστεύω πως ο κόσμος που αντιμετωπίζεται ως μια μάζα που ακολουθεί άνευ όρων την “κωμωδία” θα αναγνωρίσει στο “από έρωτα” μια βαθιά προσδοκία που είχε μέσα του για συναισθηματικό αντίκρισμα. Σκηνοθέτησα σαν κοινό που δεν μου δίνουν το απλό αλλά ουσιαστικό που ζητάω.”

 

Οι χαρακτήρες:

Ο Αντώνης Γκαλιμάνης (Θοδωρής Αθερίδης) είναι ο κεντρικός ήρωας. Γενναίος πυροσβέστης, σεμνός, αλτρουιστής και φιλότιμος. Σε μια διάσωση γνωρίζει την Άννα (Σμαράγδα Καρύδη), με την οποία μοιράζεται δύο χρόνια μεγάλου έρωτα. Τα δυνατά του αισθήματα και το θάρρος να ζήσει συνειδητά μιαν αυταπάτη όταν η σχέση τελειώνει προσδίδουν μια ποιητική διάσταση στην υπόστασή του.

Η Νατάσα (Παναγιώτα Βλαντή), μια Μολδαβή νοσοκόμα που γνωρίζει τον Αντώνη (Θοδωρής Αθερίδης) κατά τη διάρκεια μιας επέμβασης, τον ερωτεύεται γιατί έχει το θάρρος να δώσει τα πάντα για μια γυναίκα, και τελικά τον παντρεύεται με όνειρο να ζήσει μαζί του μια κανονική ζωή σε μια ξένη χώρα. Η σχέση τους, βασισμένη κυρίως στην αγάπη και το σεβασμό που τρέφει η Νατάσα προς τον Αντώνη, δοκιμάζεται όταν εμφανίζεται η Άννα, πρώην έρωτας του Αντώνη, και η προσπάθεια της Νατάσας να τον κρατήσει την οδηγεί σε δρόμους αμφίβολης ηθικής.

Η Άννα (Σμαράγδα Καρύδη), μια γυναίκα με πάθος για τον έρωτα και τη ζωή, είναι ο μεγάλος  έρωτας του Αντώνη. Εμφανίζεται ξανά στη ζωή του την κρίσιμη στιγμή πριν το γάμο του με τη Νατάσα, και γεμίζει την οθόνη με αγάπη που τελικά υποκύπτει στους περιορισμούς της πεζής πραγματικότητας. Ο μεγάλος έρωτας έρχεται αντιμέτωπος με καταστάσεις και ανθρώπους που τον δοκιμάζουν – θα αντέξει;

Ο Νίκος (Γιώργος Χρυσοστόμου), Επιπυραγός και κολλητός του Αντώνη, τον έχει ζήσει από κοντά στις δύο σημαντικές σχέσεις του. Σταθερός και αληθινός φίλος, διανύει μαζί του ένα δύσκολο συναισθηματικό ταξίδι το οποίο τον κάνει να αναθεωρήσει.

Ο Αλέξης Κουρέτας (Γιάννος Περλέγκας) είναι μεγαλογιατρός, παντρεμένος, με ηθικά αμφιλεγόμενη συμπεριφορά που επηρεάζει τελικά τα πρόσωπα της ζωής του άμεσα και έμμεσα. 

Οι τοποθεσίες:

Από τη Μυτιλήνη στον Πειραιά, και από τη Δραπετσώνα στην Αγία Άννα στο Ρέντη, έστησαν σκηνές γεμάτες αγάπη, ποίηση, ένταση και ρεαλισμό. Οι χώροι, ιδιαίτερες τοποθεσίες σε μια πόλη που έχει ακόμα γειτονιές και κρυμμένες ομορφιές, επελέγησαν ένας-ένας από το Θοδωρή Αθερίδη και τον Τάκη Κατσέλη, διευθυντή παραγωγής, για να δημιουργήσουν μια ατμόσφαιρα υποβλητική και ρεαλιστική. Εξάλλου ήταν επιθυμία του σκηνοθέτη όλη η ταινία να έχει φόντο τη θάλασσα.

Η μουσική:

Το τραγούδι της ταινίας είναι στο ύφος που επέλεξε ο Θοδωρής Αθερίδης ώστε να χτίσει μια ατμόσφαιρα που γεφυρώνει τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο και τα συναισθήματα που μας δημιουργεί με μια ιστορία στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα.  Όπως είπε χαρακτηριστικά, “κοινό παρονομαστή επέλεξα βεβαίως το μπουζούκι, όπως το μάθαμε από τον Κακογιάννη, το Ντίνο το Δημόπουλο, τις ταινίες όπου το μπουζούκι κι ο έρωτας, οι ιστορίες του Λιμανιού, μας έχουν γαλουχήσει και μας έχουν δώσει ένα στίγμα, ένα τόνο ελληνικό. Αυτό τον τόνο ήθελα να τον αναπαράγω κι εγώ, ενταγμένο όμως στη σύγχρονη εποχή, στο 2014”.

Ο Σταμάτης Κραουνάκης έγραψε ένα τραγούδι καινούριο αλλά οικείο, που σιγοτραγουδιέται από την πρώτη φορά που το ακούει κανείς. Η επιλογή της Ελεονώρας Ζουγανέλη ήταν η ιδανική τόσο για τον συνθέτη όσο και για τον σκηνοθέτη, και η σκηνική της παρουσία ήταν από τις καλύτερες στιγμές των γυρισμάτων.

Η μουσική επένδυση του Παναγιώτη Τσεβά έρχεται να υπογραμμίσει την εναλλαγή συναισθημάτων.

Διανομή ρόλων:

ΑΝΤΩΝΗΣ – Θοδωρής Αθερίδης

ΑΝΝΑ – Σμαράγδα Καρύδη

ΝΑΤΑΣΑ – Παναγιώτα Βλαντή

ΝΙΚΟΣ – Γιώργος Χρυσοστόμου

ΑΛΕΞΗΣ – Γιάννος Περλέγκας

ΣΟΦΙΑ  – Μάρθα Καραγιάννη

ΨΥΧΙΑΤΡΟΣ – Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης

Συντελεστές:

Σενάριο- Σκηνοθεσία: ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΘΕΡΙΔΗΣ         

Σκηνογράφος: ΕΥΑ ΝΑΘΕΝΑ 

Ενδυματολόγος: ΒΑΣΩ ΤΡΑΝΙΔΟΥ

Μοντάζ: ΛΑΜΠΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ

Οργάνωση παραγωγής: ΤΑΚΗΣ ΚΑΤΣΕΛΗΣ

Μουσική: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΣΕΒΑΣ  

Διεύθυνση φωτογραφίας: ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΡΓΥΡΟΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

Executive producer: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΥΦΩΝ

Παραγωγοί: ΚΩΣΤΑΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ

Το τραγούδι της ταινίας, σε στίχους Θοδωρή Αθερίδη, ερμηνεύει η  Ελεονώρα Ζουγανέλη σε μουσική Σταμάτη Κραουνάκη.

*TRIVIA

Οι πυροσβέστες εν υπηρεσία απαγορεύεται να έχουν μούσι, γι αυτό και γίνεται σαφές στην ταινία ότι ο Αντώνης το κάνει μόνο με την ανοχή του Διοικητή και φίλου του Νίκου.

Το σπίτι στην Φρεαττύδα όπου έγινε μεγάλο μέρος των γυρισμάτων της ταινίας είναι μια από τις λίγες οικίες της περιοχής που έχουν διατηρηθεί ακέραιες. Χτίστηκε το 1920 και ήταν από την αρχή μια από τις επιλογές του Θοδωρή Αθερίδη. Όταν δεν ευοδώθηκαν οι άλλες επιλογές, από σύμπτωση ανακάλυψε ότι το σπίτι ανακαινιζόταν, και οι ιδιοκτήτες δέχτηκαν να το παραχωρήσουν και να αναβάλουν τη μετακόμισή τους μέχρι να ολοκληρωθούν τα γυρίσματα της ταινίας.

Η τοποθεσία των γυρισμάτων στη Μυτιλήνη βρίσκεται στο ξενοδοχείο Olive Press στο Μόλυβο, του Παναγιώτη Τρύφωνα, ενός από τους παραγωγούς της ταινίας.

Η σκηνή της πυρκαγιάς, με την οποία ξεκινάει το έργο και η ερωτική ιστορία του Αντώνη Γκαλιμάνη (Θοδωρής Αθερίδης) και της Άννας (Σμαράγδα Καρύδη), γυρίστηκε σε μια αποθήκη στην Παιανία με την βοήθεια της Πυροσβεστικής Μονάδας Κορωπίου. Παρόλο που η διάρκειά της στην ταινία είναι μόνο τα 4-5’’ της αρχής, ο Θοδωρής επέμενε για την δημιουργία αφρού, που τελικά έκανε και τη διαφορά στην τελική εικόνα. Στο γύρισμα της σκηνής η Σμαράγδα Καρύδη είχε μείνει μόνη της στον πρώτο όροφο, περιτριγυρισμένη από φιάλες αερίου, φοβήθηκε και έφυγε!

Η Σμαράγδα Καρύδη πρωτογνώρισε τη Μάρθα Καραγιάννη σε ηλικία δώδεκα ετών, τότε που ο πατέρας της συμπρωταγωνιστούσε με την αγαπημένη ηθοποιό σε θεατρική παράσταση, και θεώρησε μεγάλη χαρά και τιμή τη συνεργασία τους στην ταινία.

Γιώργος Χρυσοστόμου δεν θα ξεχάσει τη σκηνή με τη φράση “Πάω να ξυπνήσω την Κική πριν κοιμηθεί” που χρειάστηκε να γυριστεί αρκετές φορές.

Στο γύρισμα της σκηνής όπου η Άννα εμφανίζεται στην ακρογιαλιά το βράδυ που ο Αντώνης, η Νατάσα και ο Αλέξης τρώνε στην ταβέρνα, κάποια στιγμή πέρασε από τα πόδια της ένα γατάκι που δεν πρόλαβε να σταματήσει το συνεργείο. Η σκηνή ήταν τόσο τρυφερή που τελικά επελέγη στο τελικό μοντάζ.

Η Λένα Κιτσοπούλου, guest τραγουδίστρια στην ταινία, είναι γνωστή σκηνοθέτης θεατρικών έργων με παρουσία στο Φεστιβάλ Αθηνών και (“Η Κοκκινοσκουφίτσα”, “Ματωμένος Γάμος” κ.ά.) τραγουδά ερασιτεχνικά ρεμπέτικα μαζί με τον Γιάννο Περλέγκα σε μουσικές σκηνές της Αθήνας.

Οι ηθοποιοί και η ομάδα παραγωγής που ανέλαβε να υλοποιήσει το όραμα του Θοδωρή Αθερίδη, με μεγάλη εμπειρία και ακόμα μεγαλύτερη όρεξη, ολοκλήρωσε τα γυρίσματα μέσα σε δύο μήνες το καλοκαίρι του 2014.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ