Ανέστης Αζάς και Πρόδρομος Τσινικόρης, Τηλέμαχος: Should I stay or should I go στη Στέγη

Η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση παρουσιάζει την παράσταση των Ανέστη Αζά και Πρόδρομου Τσινικόρη Τη…

Η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση παρουσιάζει την παράσταση των Ανέστη Αζά και Πρόδρομου …

Τσινικόρη “Τηλέμαχος: Should I stay or should I go?” από τις 27 Φεβρουαρίου μέχρι τις 10 Μαρτίου 2013 (εκτός Δευτέρας & Τρίτης).

«Μια καταπληκτική αναζήτηση, χωρίς απάντηση στο ερώτημα του τίτλου» – Bild

«Με ειρωνεία και πνευματώδες χιούμορ, οι σκηνοθέτες Ανέστης Αζάς και Πρόδρομος Τσινικόρης καταφέρνουν να διατηρήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή για την Ελλάδα και για την ίδια την παράσταση» – Artiberlin (Judith Felizita)

Οι Έλληνες μετανάστες στη Γερμανία –της δεκαετίας του 1960 αλλά και του σήμερα– αποτελούν το «ζωντανό υλικό» του ιδιαίτερου θεάματος που στήνουν στη Στέγη οι δύο νέοι Έλληνες καλλιτέχνες, ο Ανέστης Αζάς και o Πρόδρομος Τσινικόρης, και ο διακεκριμένος Γερμανός δραματουργός Jens Hillje.

Μετά τις εξαιρετικά επιτυχημένες παραστάσεις στο Βερολίνο και το θέατρο Ballhaus Naunystrasse, η παράσταση Τηλέμαχος-Should I stay or should I go?, έρχεται στη Μικρή Σκηνή της Στέγης, 27 Φεβρουαρίου – 10 Μαρτίου 2013.

Μια αναδρομή στη μεταναστευτική ιστορία της Ελλάδας με συναίσθημα και αιχμηρό χιούμορ.
Η Ιστορία μέσα από τις προσωπικές αφηγήσεις Ελλήνων και Γερμανών.

Η παλιά γενιά μεταναστών, οι γκασταρμπάιτερ, και οι «φυγάδες» της σημερινής οικονομικής κρίσης συναντιούνται σε μια παράσταση-ντοκουμέντο. Πρωταγωνιστές σε αυτό το «θέατρο της πραγματικότητας» δεν είναι μια ομάδα ηθοποιών αλλά οι ίδιοι οι Έλληνες της Γερμανίας -μεσήλικες και νέοι, επιστήμονες, ιδιοκτήτες επιχειρήσεων και εργάτες. Αφηγούνται στο κοινό τις ιστορίες τους, ο καθένας ως ένας σύγχρονος Οδυσσέας, είτε ζωντανά επί σκηνής είτε μέσω οπτικοακουστικού υλικού. Μαζί τους, ο νέος ηθοποιός-σκηνοθέτης Πρόδρομος Τσινικόρης, που γεννήθηκε στη Γερμανία αλλά ζει στην Ελλάδα, συμπληρώνει τη σύγχρονη αυτή ραψωδία, ως ένας «άλλος» Τηλέμαχος κι ενσαρκώνει το μεγάλο δίλλημα της γενιάς του σε σχέση με την πατρίδα μας: «Να μείνω ή να φύγω;». Το ερώτημα δίνει το έναυσμα για την αναζήτηση της ταυτότητας μέσα στις γενιές με την Ιστορία των δύο χωρών -Ελλάδας και Γερμανίας- να διαπλέκεται.

Η Οδύσσεια του Ομήρου, το μνημειώδες έπος της περιπλάνησης και του νόστου, γίνεται ο συνεκτικός ιστός αυτού του θεατρικού ντοκυμανταίρ.

Ιστορία και ιστορίες μπλέκονται, με τις θραυσματικές αφηγήσεις των προσώπων επί σκηνής -ηθοποιών αλλά και μεταναστών- να σχηματίζουν ένα ιδιότυπο μωσαϊκό.

Συμπαραγωγός στην παράσταση είναι το κατεξοχήν διαπολιτισμικό θέατρο του Βερολίνου, Ballhaus Naunystrasse, του οποίου το καλλιτεχνικό πρόγραμμα εποπτεύει ο διεθνούς φήμης Τούρκος κινηματογραφιστής Φατίχ Ακίν. Η συνεργασία αυτή εντάσσεται στο «άνοιγμα» της Στέγης προς τη διεθνή σκηνή. Πρόκειται για την πρώτη θεατρική συμπαραγωγή της Στέγης με αντίστοιχο φορέα του εξωτερικού.

Ο Ανέστης Αζάς γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1978. Σπούδασε στο Τμήμα Θεάτρου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και σκηνοθεσία στην Ανώτατη Δραματική Σχολή Ernst Busch του Βερολίνου. Από το 2008 εργάζεται ως σκηνοθέτης. Έχει σκηνοθετήσει στο Εθνικό Θέατρο, στο Φεστιβάλ Αθηνών, στο ΚΘΒΕ, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, αλλά και σε ανεξάρτητες σκηνές (Θέατρο Επί Κολωνώ, Θέατρο Χώρα, Bios). Η δουλειά του περιλαμβάνει κλασικά κείμενα (Bernard-Marie Koltès, Heiner Müller, Αισχύλος), έργα σύγχρονων συγγραφέων (Μανώλης Τσίπος, Σάκης Σερέφας, Anja Hilling) και έργα που αναπτύχθηκαν στους κώδικες του θεατρικού ντοκυμανταίρ, όπως το Sugar Babes (ΔΗΠΕΘΕ Σερρών 2008). Το Μάιο του 2011 πήρε μέρος με υποτροφία του Ινστιτούτου Goethe στο διεθνές φόρουμ του φεστιβάλ Theatertreffen στο Βερολίνο. Το Δεκέμβριο του 2011 ήταν υποψήφιος για το βραβείο «Κάρολος Κουν» νέων δημιουργών των Ελλήνων κριτικών θεάτρου και λογοτεχνίας.
Ο Πρόδρομος Τσινικόρης γεννήθηκε το 1981 στο Βούππερταλ της Γερμανίας από γονείς μετανάστες. Το 1999 πήγε στη Θεσσαλονίκη για να σπουδάσει στο Τμήμα Θεάτρου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Από το 2005 μέχρι το 2008 ανήκε στο θίασο της Πειραματικής Σκηνής της Τέχνης, όπου έπαιξε σε έργα των Ίψεν (Βρικόλακες), Τεννεσσή Ουίλλιαμς (Γυάλινος κόσμος) και Ράινερ Λεβαντόφσκι (Απόψε ούτε Άμλετ). Από το 2009 ζει στην Αθήνα, όπου έχει συνεργαστεί μεταξύ άλλων με τον Δημήτρη Μπίτο (Τρίπτυχο του Χάινερ Μύλλερ στις τουαλέτες του Bios), την Έφη Θεοδώρου (Μαρά/ Σαντ) και τον Στάθη Λιβαθινό (Ο θάνατος του Δαντόν, βοηθός σκηνοθέτη). Παράλληλα έχει δουλέψει ως αρχισυντάκτης σε κάποια επεισόδια της εκπομπής – ντοκυμανταίρ «Συναντήσεις με αξιοσημείωτους ανθρώπους» του Μενέλαου Καραμαγγιώλη και της ΕΤ1.

Τόσο ο Ανέστης Αζάς όσο και ο Πρόδρομος Τσινικόρης έχουν στενή σχέση με τη Γερμανία. Ο πρώτος σπούδασε σκηνοθεσία στην Ανώτατη Δραματική Σχολή Ernst Busch του Βερολίνου και ο δεύτερος γεννήθηκε στο Βούπερταλ, από γονείς μετανάστες στη Γερμανία. Ο Ανέστης Αζάς και ο Πρόδρομος Τσινικόρης έχουν συνεργαστεί ξανά στους Πέρσες του Αισχύλου, σε σκηνοθεσία Dimiter Gotscheff (Εθνικό Θέατρο, Επίδαυρος, 2009) και στην παράσταση Προμηθέας στην Αθήνα των Rimini Protokoll (Ηρώδειο, 2010). Επίσης έχουν γράψει και σκηνοθετήσει από κοινού το θεατρικό ντοκυμανταίρ Ταξίδι με τρένο (2011), με θέμα την κατάσταση στους ελληνικούς σιδηροδρόμους, και την παράσταση Επίδαυρος- ένα ντοκυμανταίρ (2012) που παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο του Ελληνικού Φεστιβάλ.
Το βερολινέζικο θέατρο Ballhaus Naunynstraße ξανάνοιξε ανανεωμένο το 2008, με τη Shermin Langhoff στην καλλιτεχνική διεύθυνση και υπό την αιγίδα του Fatih Akιn. Μια και εγκαθιδρύθηκε ως διατοπική θεατρική σκηνή, πολύ γρήγορα αποτέλεσε μαγνήτη για καλλιτέχνες από περιβάλλον μεταναστών πρώτης, δεύτερης ή τρίτης γενιάς, τόσο από το Βερολίνο όσο και πέρα από αυτό. Ο απολογισμός, στις τέσσερις καλλιτεχνικές περιόδους που λειτούργησε έκτοτε, ήταν: περισσότεροι από 100.000 επισκέπτες, 40 πρεμιέρες και παγκόσμιες πρεμιέρες εσωτερικών παραγωγών ή συμπαραγωγών, έκτακτες εμφανίσεις και μετακλήσεις, καθώς και ένα ευρύ φάσμα διαθεματικών πρότζεκτ, κινηματογραφικών προβολών, αναγνώσεων, συζητήσεων, συναυλιών, φεστιβάλ και εκδηλώσεων τοπικής τέχνης.

***
Παράλληλες εκδηλώσεις:


Θεατρικό εργαστήριο:
Ο μετανάστης στη θεατρική σκηνή: ταυτότητα και αντιπροσώπευση ανθρώπων με μεταναστευτική καταγωγή στη σύγχρονη δραματουργία
Τα Σάββατα 2 & 9 Μαρτίου 2013
Ώρες: 12:00-16:00 (με διάλειμμα)
Αίθουσα χορού
Στόχος του εργαστηρίου που θα ολοκληρωθεί σε δύο συναντήσεις είναι ένα θεατρικό σκίτσο, στους κώδικες του «θεατρικού ντοκιμαντέρ», ένα είδος που χαρακτηρίζει τη θεατρική μας συνεργασία τα τελευταία χρόνια.
Το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί από τους σκηνοθέτες Ανέστη Αζά και Πρόδρομο Τσινικόρη.

Απευθύνεται σε: μαθητές, φοιτητές και νέους καλλιτέχνες με μεταναστευτικό παρελθόν, ξένους και Έλληνες
Κόστος συμμετοχής: 14 € (Κρατήσεις: 213-017-8034 ή education@sgt.gr /
υπεύθυνη: Μυρτώ Λάβδα)

Συζήτηση με τους Ανέστη Αζά και Πρόδρομο Τσινικόρη:
Πέμπτη 7 Μαρτίου 2013
Μικρή Σκηνή
Μετά την παράσταση Τηλέμαχος, συζήτηση του κοινού με τον σκηνοθέτη Ανέστη Αζά & τον σκηνοθέτη και ηθοποιό Πρόδρομο Τσινικόρη.
Συντονισμός: Γρηγόρης Ιωαννίδης, κριτικός θεάτρου και επίκουρος καθηγητής του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Συζήτηση με τίτλο «Να μείνω ή να φύγω;»Τρίτη 5 Μαρτίου 2013
Ινστιτούτο Γκαίτε (Ομήρου 14-16, Αθήνα)
Ώρα: 19:00
Τί είναι αυτό που παρακινεί τους νέους της Ελλάδας να εγκαταλείψουν ή να μην εγκαταλείψουν τη χώρα τους; Τί σημαίνει στις περιπτώσεις αυτές ταυτότητα και πατρίδα; (Σε γερμανική και ελληνική γλώσσα με ταυτόχρονη μετάφραση)
Το κοινό καλείται να συμμετάσχει στη συζήτηση μέσω twitter.
Συνομιλούν οι: Πρόδρομος Τσινικόρης , Υπατία Βουρλούμη, Αντώνης Κουρσοβίτης, Wolfgang Engler.
Συντονισμός: Κάτια Αρφαρά, καλλιτεχνική υπεύθυνη του Τομέα Θεάτρου & Χορού της Στέγης.
Είσοδος ελεύθερη

***
Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Ανέστης Αζάς, Πρόδρομος Τσινικόρης
Σκηνικά & Κοστούμια: Lena Fay, Αγγελική Κόντη
Δραματουργία: Jens Hillje, Irina Szodruch
Βίντεο: Benjamin Krieg, Hanna Slak, Guillaume Cailleau
Μουσική επιμέλεια: Γιάννης Τσουκαλάς Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Διεύθυνση παραγωγής: Fabian LangerΒοηθός σκηνοθέτη & δραματουργού: Jana Vierheilig
Βοηθός παραγωγής: Aliki Schäfer
Υπέρτιτλοι: Monica Marotta, Aliki SchäferΜετάφραση: Ορσαλία Παρθένη  Βοηθός Σκηνογράφου/Ενδυματολόγου: Hong Nhi Le

Παίζουν: Σοφία Αναστασιάδου, Κωστής Καλλιβρετάκης, Knut Berger, Δέσποινα Μπιμπίκα, Χρήστος Σαραφιανός, Πρόδρομος Τσινικόρης, Γιάννης Τσουκαλάς

Ευχαριστούμε θερμά την Ελένη Τσινικόρη και τον Παύλο Τσινικόρη.

Παραγωγή βίντεο – ελληνική ομάδα:
Κάμερα Αθήνα: Νίκος Πάστρας
Ήχος Αθήνα: Ελένη Στρούλια
Κάμερα Θεσσαλονίκη: Oliwia Twardowska
Ήχος Θεσσαλονίκη: Αλέξης Ράπτης

Διεύθυνση παραγωγής – Αθήνα: Αλέξανδρος Βρεττός

Καλλιτεχνική διεύθυνση: Shermin Langhoff

Ευχαριστίες: Στεφανία Αδαμοπούλου, Δημήτρης Ανδρίκος✝, Λευτέρης Βενιάδης, Daniel Wetzel, Βασίλης Βουγιατζής, Κωνσταντίνος Γεράκης, Μιχάλης Γεωργίου, Katja Jäckel, Mosjkan Ehrari, Νίκος Ζιαγάκης, Καλλιόπη Κάλλια, Χριστίνα Καμπέρη, Μαριλένα Καραμπάτσου, Ulf Dieter Klemm, Κωνσταντίνος Κουβέλης, Αντώνιος Κουρσοβίτης, Ανδρέας Μαυροϊδής, Κωνσταντίνος Μουρατίδης, Πηγή Μουρμούρη, Γιώργος Μπακαλιός, Gerhard Blümlein, Maria Brand, Ανατολή Ορτουλίδου, Παντελής Παντελούρης, Βασίλης Παπαδόπουλος, Κώστας Παπαναστασίου, Διονύσιος Περδίκης, Μίλτος Πεχλιβάνος, Δημήτρης Πνευματικός, Ρήγας Ραυτόπουλος, Karl Heinz Roth, Πατήρ Εμμανουήλ Σφιάτκος, Χριστίνα Φρονίστα, Κυριάκος Χαϊτίδης, Helgard Haug, Βάσια Χριστοπούλου, και όσους άλλους έχουμε ξεχάσει…

Η παράσταση ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ: SHOULD I STAY OR SHOULD I GO είναι μια παραγωγή του Kultursprünge και της ομάδας Projektor σε συμπαραγωγή με τη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών. Πραγματοποιείται με την οικονομική ενίσχυση του German Federal Cultural Foundation και του Goethe Institut Athen.

ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΜΕ ΥΠΕΡΤΙΤΛΟΥΣ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚA

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ