Ανδρονίκη: Η όπερα του Αλέξανδρου Γκρεκ στο θέατρο Ολύμπια

Η όπερα «Ανδρονίκη» του Αλέξανδρου Γκρεκ αναβιώνει στο πλαίσιο των δράσεων της Πρωτοβουλίας 21, στο θέατρο Ολύμπια, σε συμπαραγωγή του Ωδείου Αθηνών και του ΟΠΑΝΔΑ.

Στο πλαίσιο των δράσεων της Πρωτοβουλίας 1821-2021 η «Ανδρονίκη» του Αλέξανδρου Γκρεκ, μια χαμένη όπερα για την Ελληνική Επανάσταση θα αναβιώσει μετά από έναν αιώνα και θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό θέατρο «Μαρία Κάλλας», την Κυριακή 30 Ιανουαρίου.

Η Ανδρονίκη είναι η πρώτη όπερα του Κερκυραίου συνθέτη Αλέξανδρου Γκρεκ (1876-1959) και ολοκληρώθηκε το 1905, μετά από σύνθεση που διήρκεσε πάνω από δύο χρόνια. Το λιμπρέτο έγραψε ο ποιητής Ανδρέας Βρανάς, σε στενή συνεργασία με τον συνθέτη, βασιζόμενος στο ιστορικό μυθιστόρημα του Στέφανου Ξένου Η ηρωίς της Ελληνικής Επαναστάσεως, ήτοι σκηναί εν Ελλάδι από το 1821-1827 (1861), ένα εμβληματικό έργο, που αφηγείται τα γεγονότα της Ελληνικής Επανάστασης. Η υπόθεση της όπερας εκτυλίσσεται γύρω από τρία φανταστικά πρόσωπα, την ηρωίδα Ανδρονίκη, τον αγωνιστή Θρασύβουλο και τον κακόβουλο Βάρθακα, που μέσα στις φλόγες της Επανάστασης αναδεικνύουν τα αιώνια ιδανικά της ελευθερίας και της αγάπης για την πατρίδα αλλά και τον παντοδύναμο έρωτα.

Ο Γκρεκ ως συνθέτης ακολούθησε την μουσική γλώσσα της εποχής του, δείχνοντας ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ελληνική μουσική, όπως αναφέρει ο ίδιος… «μολονότι είμαι ποτισμένος με τα νάματα του Βάγνερ και την μελωδίαν της Γαλλικής και Ιταλικής μουσικής, επροσπάθησα εις την σύνθεσιν της Ανδρονίκης να αποφύγω όσον το δυνατόν την ξενικήν χροιάν, συνάμα δέ αφ’ ενός μέν να εγχύσω την Ελληνικήν μουσικήν εις το καλούπι της σημερινής αρμονίας, αφ’ ετέρου δέ να μή βλάψω διόλου τον χρωματισμόν της εθνικής μελωδίας με τον πλούτον της νέας ενορχηστρώσεως την οποίαν ηκολούθησα εις το έργον μου».

Αποσπάσματα από την όπερα παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά σε μία μεγάλη συναυλία τον Δεκέμβριο του 1906 στο Δημοτικό Θέατρο Αθηνών, με τον ίδιο τον συνθέτη στο πιάνο. Ακολούθησε μία δεύτερη αποσπασματική παρουσίαση στο Δημοτικό Θέατρο Κέρκυρας το 1908, αυτή την φορά με ορχήστρα, ενώ ολόκληρη η όπερα φαίνεται να παίχτηκε για πρώτη φορά το 1911 στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Σποραδικές και ανεπιβεβαίωτες μόνο πληροφορίες υπάρχουν για άλλες εκτελέσεις, κυρίως στην Αίγυπτο, τα επόμενα χρόνια.

Το χειρόγραφο σπαρτίτο βρέθηκε το 2014 στο αταξινόμητο αρχειακό υλικό του Ωδείου Αθηνών. Ωστόσο, η ενορχηστρωμένη παρτιτούρα δεν εντοπίστηκε ποτέ και την νέα ενορχήστρωση για την αναβίωση και ολοκληρωμένη παρουσίαση της όπερας σε συναυλιακή μορφή, ανέλαβε ο Νίκος Αθηναίος.

Συντελεστές

Ανδρονίκη: Βάσια Αλάτη (σοπράνο)
Θρασύβουλος: Δημήτρης Πακσόγλου (τενόρος)
Βάρθακας: Τάσης Χριστογιαννόπουλος (βαρύτονος)
Διαμάντω: Μάιρα Μηλολιδάκη (σοπράνο)
Λάμπρος: Κώστας Μαυρογένης (βαρύτονος)
Καραλής: Δημήτρης Κασιούμης (μπάσος)
Οδαλίσκη: Αγγελική Καθαρίου (μεσόφωνος)
Συμφωνική Ορχήστρα & Μικτή Χορωδία Δήμου Αθηναίων
Παιδική Χορωδία «ΜΙΚΡΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ» του Ωδείου Αθηνών
Διεύθυνση χορωδίας Δήμου Αθηναίων: Σταύρος Μπερής
Διεύθυνση παιδικής χορωδίας: Χριστίνα Μιχαλάκη
Ενορχήστρωση, Μουσική Διεύθυνση: Νίκος Αθηναίος

Η αποκατάσταση της ενορχήστρωσης αλλά και η πρώτη δημόσια παρουσίασή της στο κοινό 110 χρόνια μετά την τελευταία καταγεγραμμένη παράσταση, κατέστη εφικτή στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας 1821 – 2021 της ΕΤΕ χάρη στη γενναιόδωρη στήριξη του Ιδρύματος Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου.

Βιογραφικά

Bάσια Αλάτη

Γεννήθηκε το 1992 και από μικρή ηλικία έδειξε ενδιαφέρον για τη μουσική. Το 2016 αποφοίτησε από την τάξη Μονωδίας της κ. Ιουλίας Τρούσσα στο Ωδείο Αθηνών, με Άριστα Παμψηφεί, Α’ Βραβείο και Διάκριση. Το ίδιο έτος, της απονεμήθηκε η Υποτροφία «Μαρία Κάλλας» από το ομώνυμο σωματείο, με τη στήριξη της οποίας συνέχισε τις σπουδές της στη Μουσική Ακαδημία της Βιέννης, από όπου αποφοίτησε με Άριστα και Διάκριση, τόσο στο «Master of Opera» με καθηγητή τον Peter Edelmann, όσο και στο «Master Lied & Oratorium», με καθηγητή τον Markus Hadulla. Έχει λάβει μέρος σε σεμινάρια διακεκριμένων μουσικών, όπως ο Δημήτρης Καβράκος, η Edda Moser, η Margreet Honig, η Δάφνη Ευαγγελάτου, η Krassimira Stoyanova, ο Stephen Hopkins, η Gabriele Lechner, ο Helmut Deutsch κ.ά., ενώ έχει ερμηνεύσει σε παραγωγές όπερας τους ρόλους της Donna Anna, της Βασίλισσας της Νύχτας, της Musetta, της Emmeline, της Servilia, της Galatea κ.ά. Έχει συμμετάσχει σε συναυλίες και ρεσιτάλ στην Ελλάδα (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Ωδείο Αθηνών, Κέρκυρα κ.ά.) και το εξωτερικό (Αυστρία, Γερμανία, Ολλανδία, Ουγγαρία, Γαλλία, Ν. Κορέα, Κύπρος). Το 2020, μαζί με τον πιανίστα Yuto Kiguchi, πήρε το Δεύτερο Βραβείο και το Ειδικό Βραβείο στον Διεθνή Διαγωνισμό Lied στο Groningen της Ολλανδίας. Έχει φοιτήσει στη Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του Ε.Μ.Π.

Δημήτρης Πακσόγλου

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Απόφοιτος της Ανώτατης σχολής Δραματικής τέχνης Βεάκη, σπούδασε λυρικό τραγούδι πλάι στον βαρύτονο Κώστα Πασχάλη και στη σοπράνο Marina Krilovici και πήρε δίπλωμα μονωδίας ως υπότροφος του ωδείου Νικόλαος Μάντζαρος με άριστα και πρώτο βραβείο στην τάξη της μεσοφώνου Μαρίας Μαρκέτου. Ως ηθοποιός συνεργάστηκε με μερικές από τις μεγαλύτερες θεατρικές σκηνές της Ελλάδος συμμετέχοντας σε φεστιβάλ όπως αυτά των Αθηνών και της Επιδαύρου, ερμηνεύοντας ρόλους ρεπερτορίου. Έκανε το ντεμπούτο του εκτός Ελλάδος με τον ρόλο του Radames στην Aida του Giuseppe Verdi στο ολυμπιακό στάδιο του Παρισιού σε μια παραγωγή η οποία μεταδόθηκε ζωντανά από την γαλλική τηλεόραση. Στο οπερατικό του ρεπερτόριο έχει ερμηνεύσει πλήθος ρόλων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, μεταξύ άλλων, Manrico (Il Trovatore), Cavaradossi (Tosca), Gabriele Adorno (Simon Boccanegra), Gustavo III (Un ballo in Maschera), Pollione (Norma), Pinkerton (Madame Butterfly) και άλλους. Έχει συνεργαστεί με καταξιωμένους μαέστρους και σκηνοθέτες μεταξύ των οποίων, ο Λουκάς Καρυτινός, Αλέξανδρος Μυράτ, Gabriel Chmura, Juanjo Mena, Μύρων Μιχαηλίδης, Ερρίκος Φρεζής, Steven Sloane, Hugo De Ana, Laurent Campellone, G. Del Monaco, D. Pountney, Lorenzo Marianni. Από το Σεπτέμβριο του 2012, ανήκει στο σολιστικό δυναμικό της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

Τάσης Χριστογιαννόπουλος/ Tassis Christoyannis

Ο Tάσης Χριστογιαννόπουλος γεννήθηκε στον Πειραιά. Σπούδασε πιάνο και τραγούδι. Από το 1989 πρωταγωνίστησε στη Λυρική Σκηνή και στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών ενώ παράλληλα έχει εμφανιστεί και σε μεγάλα θέατρα του εξωτερικού όπως Νέα Υόρκη, Παρίσι, Βερσαλλίες, Μαδρίτη, Βερολίνο, Φρανκφούρτη, Αμβούργο, Βουδαπέστη, Λονδίνο, Φλωρεντία, Τορίνο, Γενεύη, Γκλάϊντμπορν κ.ά., σε όπερες όπως ο Κουρέας της Σεβίλλης, Macbeth, Don Giovanni, Don Carlo, La Traviata, Μαγικός Αυλός, Eugene Onegin, Faust, Άμλετ, Ballo in Maschera, Falstaff, Trovatore, κ.ά. και δίνοντας συναυλίες. Έχει ηχογραφήσει και βραβευτεί μεταξύ άλλων για τις όπερες : Tamerlane, Giulio Cesare (Händel), Andromaque, La caravane du Caire (Grétry), Les Danaïdes, Tarare (Salieri), Τα μυστήρια της Ίσιδος (Lachnith-Mozart) κ.ά. Παράλληλα έχει συνεργαστεί με Έλληνες συνθέτες και έχει ηχογραφήσει μεταξύ άλλων, έργα των Μάνου Χατζιδάκι (Αμοργός), Μίκη Θεοδωράκη (Αντιγόνη, Άξιον εστί) Νίκου Μαμαγκάκη (Εαρινή Συμφωνία, Ερωτόκριτος, Ερωφίλη, Οδύσσεια κ.ά). Γιώργου Κουρουπού (Το Μονόγραμμα). Επίσης γράφει μουσική ο ίδιος. Έργα του: Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας μικρός πρίγκηπας, χοροί για πιάνο, προσευχή για δυο φωνές, μικρός κύκλος τραγουδιών, τα μπαλέττα On the road και Labyrinth, Χριστουγεννιάτικη Ιστορία, Παραμυθοϊστορίες, κύκλοι τραγουδιών για ορχήστρα και φωνή (e.e. cummings) και για πιάνο και φωνή (Thomas Moore, Κλυταιμνήστρα) παίζονται στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Μάιρα Μηλολιδάκη

Απόφοιτος του Ωδείου Αθηνών και της Δραματικής Σχολής Εμπρός – Εργαστήρι, υπότροφος του Ιδρύματος Ωνάση, με σπουδές στην Ιταλία με τη Renata Scotto (Όπερα στούντιο, Ακαδημία της Αγίας Καικιλίας, Ρώμη) και τη Maria Luisa Cioni (Μιλάνο). Μέλος της Ομάδας Μουσικού Θεάτρου ΕΥΤΟΠΙΑ (η περφόρμανς «Pietà» έχει βραβευτεί σε Κίεβο και Αθήνα) και του μπαρόκ συνόλου Canto Soave (το cd τους Vita Segreta Musica Segreta κυκλοφορεί από την FM Records). Έχει εμφανιστεί στο Εθνικό Θέατρο, την Εθνική Λυρική Σκηνή, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, την Ακαδημία της Αγίας Καικιλίας, το Teatro dal Verme (Μιλάνο), το Carnegie Hall (Νέα Υόρκη), ερμηνεύοντας ένα ευρύ ρεπερτόριο μουσικής δωματίου, με έμφαση στους Έλληνες συνθέτες, αλλά και βασικούς ρόλους σε όπερες των Rameau, Händel, Mozart, Donizetti, Verdi, Puccini, Viardot, Bizet, όπως Violetta (La Traviata), Madga (La Rondine), Gilda (Rigoletto), Rosina (Ο Κουρέας της Σεβίλλης), Micaela (Carmen), Βασίλισσα της Νύχτας (Ο Μαγικός Αυλός), Céphise (Πυγμαλίων), La Fée (Cendrillon) και Morgana (Alcina). Έχει συμπράξει με σημαντικές ορχήστρες και μουσικά σύνολα σε φεστιβάλ τόσο στην Ελλάδα όσο και το εξωτερικό. Έχει συμμετάσχει στις ταινίες του Νίκου Κορνήλιου Μητριαρχία και Canto si tu Cantas. Έχει συνεργαστεί με τον συνθέτη της ήλεκτρο-ακουστικής σκηνής Constantine Skourlis σε παραστάσεις όπως Δον Κιχώτης, Ριχάρδος Β’ – Ρέκβιεμ ενός Βασιλιά και Free at Last (Ιούνιος 2019, Ρότερνταμ – Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2021). Διδάσκει τραγούδι στο Αμερικάνικο Κολλέγιο της Ελλάδας (Deree) και το Ωδείο Φ. Νάκας. Είναι απόφοιτος της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και διδάκτωρ του Πανεπιστημίου της Σορβόννης.

Kωνσταντίνος Μαυρογένης

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σε ηλικία δώδεκα ετών ξεκίνησε σπουδές πιάνου, λαμβάνοντας το δίπλωμά του με βαθμό Άριστα παμψηφεί και Α ́ Βραβείο, ενώ συνέχισε τις σπουδές του στα ανώτερα θεωρητικά μέχρι και το πτυχίο Φυγής (Άριστα). Παράλληλα, στράφηκε στο κλασσικό τραγούδι παίρνοντας μαθήματα από τη Μ. Σταματάκη και τελειοποιώντας τις σπουδές του με τον Γιώργο Ζερβάνο, με τον οποίο έλαβε δίπλωμα Μονωδίας με βαθμό Άριστα Παμψηφεί και Α’ Βραβείο. Έχει μελετήσει επίσης με τους Anna Tomowa-Sontow, Νικόλα Παγούνη, Vincenzo de Vivo και Renato Bruson. Ως Μονωδός έχει συνεργαστεί με όλους τους μεγάλους μουσικούς φορείς της Ελλάδας, συμπράττοντας με τα σημαντικότερα ορχηστρικά σύνολα της χώρας, αλλά και με ορχηστρικά σύνολα του εξωτερικού. Έχει ερμηνεύσει έργα από την εποχή του μπαρόκ έως και τον 21ο αιώνα, μεταξύ των οποίων και έργα Ελλήνων συνθετών (Μ. Χατζιδάκις, Ν. Μαναγκάκης, Γ. Μαρκόπουλος, Α. Μπαλτάς, Γ. Κουμεντάκης, Φ. Τσαλαχούρης, Δ. Μαραμής κ.ά.) καθώς και πολυάριθμους οπερατικούς ρόλους μεταξύ των οποίων Conte Almaviva (Le Nozze di Figaro), Dr Malatesta (Don Pasquale), Silvio (I Pagliacci), Ping (Turandot), Lord Rochefort (Anna Bolena), De Siriex (Fedora), Dr Falke (Die Fledermaus) κ.ά. Είναι απόφοιτος της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, καθώς και διδάκτωρ του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Αγγελική Καθαρίου

Η μεσόφωνος Αγγελική Καθαρίου έχει συνεργαστεί με τα λυρικά θέατρα της βόρειας Ιταλίας, το Carnegie Hall, την Concertgebouw, την Κρατική Όπερα του Ρήνου, Opéra Comique, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Εθνική Λυρική Σκηνή και με τα διεθνή φεστιβάλ Αθηνών, Μασσαλίας, Βουδαπέστης, Ferrara, Roque d’Anthéron, ερμηνεύοντας ευρύ λυρικό και συμφωνικό ρεπερτόριο και έργα του 20ού και 21ου αιώνα – Ευρυδίκη, Carmen, Falstaff, Rigoletto, Beggar’s Opera και Phaedra του Britten, 9η Συμφωνία του Beethoven, 2η Συμφωνία του Mahler, Pierrot Lunaire, Le Marteau sans Maître του Boulez – υπό τους αρχιμουσικούς Claudio Abbado, Θόδωρο Αντωνίου, Steuart Bedford, Λουκά Καρυτινό, Jan Latham-Koenig, Μίλτο Λογιάδη, Michel Plasson, Alberto Zedda. Η δισκογραφική της παρουσία στις εταιρείες BIS, Naive, Naxos, Melism περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τις πρώτες παγκόσμιες εκτελέσεις έργων των: Σκαλκώτα, Μητρόπουλου, Αδάμη, Αντωνίου, Milstein, Rosa, Θεοδωράκη, Μικρούτσικου, Ξενάκη (Διεθνές Bραβείο «Orphée d’Or 2012» για το έργο Zyia) καθώς και το Μάγο Έρωτα του Falla, τα T.S.Eliot Songs του Γ. Χρήστου και τη μουσική του Alexandre Desplat για την ταινία 11’09″01 NY September 11. Είναι Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Δημήτρης Κασιούμης

Ο Δημήτρης Κασιούμης γεννήθηκε στην Αθήνα. Μελέτησε βιολί στο Ωδείο Θεσσαλονίκης και τραγούδι στο Εθνικό Ωδείο με καθηγητή τον παγκοσμίου φήμης λυρικό ερμηνευτή Τζων Μοδινό. Το 1988 του χορηγήθηκε η υποτροφία «Maria Callas» για να συνεχίσει τις μουσικές σπουδές του στο εξωτερικό. Αποφοίτησε ως μονωδός, το 1993, από τη Μουσική Ακαδημία της Βιέννης αφού διδάχτηκε τεχνική τραγουδιού από την Ελέν Καρούσσο και λυρική ερμηνεία από τους Kουρτ Μαλμ και Βόλφγκανγκ Γκάμπριελ. Εμπλούτισε τις μουσικές του γνώσεις, παρακολουθώντας σεμινάρια δίπλα σε κορυφαίους σολίστ της όπερας. Κατά τη διάρκεια της παραμονής του στην Βιέννη, είχε την ευκαιρία να λάβει μέρος σε πρώτες παρουσιάσεις στην Αυστρία σημαντικών έργων του μοντέρνου αλλά και του ελληνικού ρεπερτορίου, όπως Œdipe του George Enescu, Billy Budd του Benjamin Britten, Canto General του Μίκη Θεοδωράκη, Elegy for Young Lovers του Hans Werner Henze και Piccola musica notturna του Luigi Dallapiccola. Το 2000 έγινε μόνιμο μέλος του θιάσου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Στην Ελλάδα κλήθηκε να ερμηνεύσει τον Κρέοντα στην παγκόσμια πρεμιέρα της Αντιγόνης του Μίκη Θεοδωράκη (1999), και συμμετείχε στην πρώτη παγκόσμια παρουσίαση του έργου του Antonio Cericola, Avventure di Pinocchio στην Ιταλία (2004). Έχει εμφανιστεί σε θέατρα του εξωτερικού, όπως η Kammeroper της Βιέννης, το Teatro Ventidio Basso του Άσκολι, η Neue Oper Wien, η Εθνική Όπερα του Νανσύ, κ.ά.

Νίκος Αθηναίος

Σπούδασε πιάνο στο Ωδείο Αθηνών με Ζωή Αγελάστου και Μαρία Χαιρογιώργου-Σιγάρα και θεωρητικά της μουσικής και σύνθεση με τους Günther Becker και Γ. Α. Παπαιωάννου. Συνέχισε και ολοκλήρωσε την μουσική του εκπαίδευση στην Ανώτατη Μουσική Σχολή της Κολωνίας και στο Ινστιτούτο Robert Schumann του Ντύσελντορφ, προσθέτοντας στον κύκλο των ενδιαφερόντων του τη διεύθυνση ορχήστρας. Ξεκίνησε την σταδιοδρομία του ως μόνιμος αρχιμουσικός σε διάφορες γερμανικές όπερες. Το 1990 ονομάστηκε Γενικός Μουσικός Διευθυντής στη Φρανκφούρτη του Όντερ και αρχιμουσικός της Κρατικής Ορχήστρας του Βραδεμβούργου. Με αυτή την ορχήστρα πραγματοποίησε μία σειρά περιοδειών στη Γερμανία και σε πολλά άλλα ευρωπαϊκά κράτη, ενώ ηχογράφησε ένα σημαντικό αριθμό διεθνώς αναγνωρισμένων και βραβευμένων cd. Έχει διευθύνει μέχρι σήμερα, ως προσκεκλημένος αρχιμουσικός, μεγάλες ευρωπαϊκές ορχήστρες (μεταξύ άλλων: Philharmonia Orchestra London, Royal Philharmonic Orchestra London, English Chamber Orchestra, Sinfonia Varsovia, Czech National Symphony Orchestra) και έχει εμφανιστεί σε διάφορα Φεστιβάλ και σε μεγάλα μουσικά κέντρα (Βιέννη, Βερολίνο, Μόναχο, Κολωνία, Παρίσι, Άμστερνταμ, Μόσχα, Πράγα, Μαδρίτη κ.λπ.). Έχει διευθύνει επανειλημμένα όλες τις σημαντικές Ελληνικές ορχήστρες. Από το 2000 μέχρι το 2010 υπήρξε ο πρώτος Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. Σήμερα ζει στην Αθήνα, είναι Γενικός Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Ωδείου Αθηνών και Καλλιτεχνικός Διευθυντής και μαέστρος της ορχήστρας Academica του Ωδείου. Έργα του έχουν παιχτεί κυρίως στην Ελλάδα και στην Γερμανία.

Χριστίνα Μιχαλάκη

Η Χριστίνα Μιχαλάκη είναι αριστούχος απόφοιτος του Ιονίου Πανεπιστημίου στη Διεύθυνση Χορωδίας, κάτοχος διπλώματος Μονωδίας (τάξη Αντιγόνης Κερετζή) και πτυχίου Φούγκας από το Ελληνικό Ωδείο. Έχει ολοκληρώσει διετή κύκλο μεταπτυχιακών σπουδών στην Ιταλία στον τομέα της Μονωδίας με καθηγήτρια την Gabriella Ravazzi. Συμμετείχε (ως ενεργό μέλος) σε master classes του Αντώνη Κοντογεωργίου, της Christa Ludwig, του Kurt Equiluz, της Alison Peerce και του Andreas Reibenspies. Έχει συνεργαστεί με το Mέγαρο Mουσικής Aθηνών στις παραγωγές: Bάκχες του Αργύρη Κουνάδη, Cosi fan tutte του Mozart, Die Frau ohne Schatten του Richard Strauss, Der Zwerg του Alexander von Zemlinsky. Διετέλεσε μόνιμο μέλος της Χορωδίας της ΕΡΤ και της Χορωδίας του Φεστιβάλ Αθηνών με μαέστρο τον Αντώνη Κοντογεωργίου. Συνεργάζεται με τη Χορωδία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, τη Χορωδία της ΕΡΤ και την Χορωδία Armonia Atenea. Διευθύνει την παιδική χορωδία των «Μικρών Μουσικών» του Ωδείου Αθηνών, τη Μικτή Χορωδία του Δημοτικού Οργανισμού Θηβών και το Φωνητικό Σύνολο του Ωδείου Music Hub.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ