Άμλετ, του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ από τον Οσκάρας Κορσουνόβας στο Φεστιβάλ Αθηνών

Το Φεστιβάλ Αθηνών φιλοξενεί τον πολυβραβευμένο λιθουανό σκηνοθέτη Οσκάρας Κορσουνόβας, ο οποίος προσεγγίζει τον Άμλετ, του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, με τρόπο διαφορετικό.

Το Φεστιβάλ Αθηνών φιλοξενεί τον πολυβραβευμένο λιθουανό σκηνοθέτη Οσκάρας Κορσουνόβας, ο οποίος προσεγγίζει τον Άμλετ, του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, με τρόπο διαφορετικό.

Χρησιμοποιώντας τον Άμλετ ως βάση, ο Κορσουνόβας μιλάει για την πιο πρόσφατη Ιστορία και θέτει σύγχρονους προβληματισμούς. Ο Άμλετ του αρχίζει με το ερώτημα: «Ποιος είσαι;», για να καταλήξει στο τέλος με το σπαρακτικό ερώτημα προς εαυτόν: «Ποιος είμαι;».

Με βασικό σκηνικό τους καθρέφτες των θεατρικών καμαρινιών, κάτω από το σκληρό λευκό φως και τις φωτοσκιάσεις που δημιουργούνται καθώς οι καθρέφτες μετακινούνται διαρκώς, το κλασικό έργο κατακερματίζεται. Προκαλώντας τα όρια της θεατρικότητας, οι ηθοποιοί μακιγιάρονται επί σκηνής, περιτριγυρισμένοι από ενοχλητικούς ήχους και απειλητικές φιγούρες, ενώ η ροή του κειμένου αλλάζει ακατάπαυστα με αποτέλεσμα οι χαρακτήρες να αντιδρούν απρόσμενα.

Ο Οσκάρας Κορσουνόβας λέει για την παράσταση: «Είναι απόλυτη ανάγκη, ο καθένας χωριστά, να σκύψουμε μέσα μας ώστε να κατανοήσουμε το περιβάλλον και τις αποφάσεις που λαμβάνουμε για τη ζωή μας. Ίσως χρειάζεται να αναπτύξουμε μέσα μας μια μορφή «παράνοιας» για να προστατεύσουμε τον εαυτό μας από βασικά λάθη που κάνουμε στην προσπάθειά μας να κατανοήσουμε τον κόσμο γύρω μας. Πρέπει να μην αφεθούμε στην ησυχία που μας περιβάλλει, πρέπει να το καταλάβουμε, να το καταλάβουμε καλά, ότι πρόκειται για απάτη.

Αυτός είναι και ο λόγος που ο Άμλετ είναι το πιο επίκαιρο έργο της εποχής μας. Το ερώτημά του ακούγεται αρχικά παράλογο. Έχουμε μια ζωή άνετη και το μέλλον μας μοιάζει εγγυημένο. Αλλά, στην πραγματικότητα, αυτό το μέλλον πρέπει να το αναζητήσουμε εντός μας, και όχι μέσα από τα πολιτικά συνθήματα ή τα διαφημιστικά μηνύματα. Να σκίσουμε το πέπλο που μας κρύβει τη ζωή, να κομματιάσουμε την υποτιθέμενη βεβαιότητα της ύπαρξής μας. Η ασφάλεια μπορεί να αποδειχθεί πολύ επικίνδυνη».

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία-Σχεδιασμός σκηνικών: Oskaras Korsunovas
Σχεδιασμός κοστουμιών & σκηνικών: Agne Kuzmickaite
Σύνθεση μουσικής: Antanas Jasenka
Σχεδιασμός φωτισμών: Eugenijus Sabaliauskas
Ήχος: Ignas Juzokas
Τεχνική διεύθυνση: Mindaugas Repsys
Αντικείμενα-Κοστούμια: Aldona Majakovaite
Οδηγός σκηνής: Malvina Matickiene
Υποτιτλισμός: Aurimas Minsevicius
Υπεύθυνος περιοδείας: Audra Zukaityte

Διανομή:
Βερνάρδος, Ρόζενκραντς, Νεκροθάφτης: Tomas Zaibus
Οράτιος, Νορβηγός καπετάνιος, Φόρτινμπρας: Julius Zalakevicius
Βασιλιάς Κλαύδιος, Φάντασμα: Dainius Gavenonis
Λαέρτης: Darius Gumauskas
Γκίλντενστερν, Νεκροθάφτης: Giedrius Savickas
Μάρκελλος, Κύριος: Jonas Verseckas
Οφηλία: Rasa Samuolyte
Πολώνιος: Vaidotas Martinaitis
Πρίγκιπας Άμλετ: Darius Meskauskas
Βασίλισσα Γερτρούδη: Nele Savicenko

Πρώτη παρουσίαση: 9.9.2008, Στάβανγκερ, Νορβηγία

Συμπαραγωγή:
Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Πρωτεύουσα Στάβανγκερ Νορβηγίας, 2008
Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Πρωτεύουσα Βίλνιους Λιθουανίας, 2009
Υπουργείο Πολιτισμού της Δημοκρατίας της Λιθουανίας

Η παράσταση είναι στα λιθουανικά, με ελληνικούς υπέρτιτλους.
Μετάφραση στα ελληνικά: Χριστίνα Μπάμπου-Παγκουρέλη

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2016 μπορείτε να δείτε εδώ.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ