Αφιέρωμα στον Ιαπωνικό κινηματογράφο, στο σινεμά Capitol Ζέφυρος

Η New Star διοργανώνει στον κινηματογράφο Capitol Ζέφυρος εβδομάδα αφιερωμένη στον Ιαπωνικό κινηματογράφο… … από τις 29 Νοεμβρ…

Η New Star διοργανώνει στον κινηματογράφο Capitol Ζέφυρος εβδομάδα αφιερωμένη στον Ιαπωνικό κινηματογράφο

… από τις 29 Νοεμβρίου έως και τις 5 Δεκεμβρίου 2012.

Κατά τη διάρκεια του αφιερώματος θα προβληθούν 6 ταινίες των σπουδαίων σκηνοθετών Κένζτι Μιζογκούτσι, Ακίρα Κουροσάουα, Χιρόσι Τεσιγκαχάρα.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΠΕΜΠΤΗ 29/11 – ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 30/11
18:00 «ΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΙ ΕΡΑΣΤΕΣ» του Κένζτι Μιζογκούτσι
22:00 «ΟΥΓΚΕΤΣΟΥ ΜΟΝΟΓΚΑΤΑΡΙ» του Κένζτι Μιζογκούτσι
20:00 «ΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΙ ΕΡΑΣΤΕΣ» του Κένζτι Μιζογκούτσι

ΣΑΒΒΑΤΟ 1/12 – ΚΥΡΙΑΚΗ 2/12
18:00 «ΡΑΣΟΜΟΝ» του Ακίρα Κουροσάουα
20:00 «ΡΑΝ» του Ακίρα Κουροσάουα

ΔΕΥΤΕΡΑ 3/12 – ΤΕΤΑΡΤΗ 5/12
18:00 «Ο ΛΑΚΚΟΣ» του Χιρόσι Τεσιγκαχάρα
20:00 «ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΥΣ ΑΜΜΟΛΟΦΟΥΣ» του Χιρόσι Τεσιγκαχάρα
22:00 «Ο ΛΑΚΚΟΣ» του Χιρόσι Τεσιγκαχάρα

ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ:

Ουγκέτσου Μονογκατάρι
Ιαπωνία– Ασπρόμαυρο – 96΄
96 λεπτά, Ασπρόμαυρο, Ιαπωνία, 1953

Δύο αδέρφια, ο ένας τυφλωμένος από την απληστία, ο άλλος από τη ζήλια. Σε μια εποχή που η γη λεηλατείται από τα στρατεύματα, διακινδυνεύουν τις οικογένειες και τις ζωές τους για να ακολουθήσουν τις εμμονές τους. Ο Τομπέι, θα χαθεί στις στρατιωτικές φιλοδοξίες του και ο Γκαντζούρο, στον μυστηριώδη κόσμο της λαίδης Ουακάσα. Ο κύκλος και για τους δυο τους θα κλείσει απροσδόκητα…

Σενάριο: Ματσουταρό Καουαγκούτσι, Γιοσικάτα Γιόντα, από δυο διηγήματα του Ακινάρι Ουέντα
Σκηνοθεσία: Κέντζι Μιζογκούτσι
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Καζούο Μιγιαγκάουα
Μοντάζ: Μιτσούτζι Μιγιάτα
Κοστούμια: Γιοσίμι Σϊμαο
Σκηνικά: Χιροσάκου Ιτό
Μουσική: Φουμίο Χαγιασάκα, Τακεμίτσι Μοτσιζούκι, Ιτσίρο Σάιτο
Παραγωγή: Μασαίτσι Ναγκάτα
Ερμηνευτές: Μασαγιούκι Μόρι (Γκεντζούρο), Ματσίκο Κίο (πριγκίπισσα Ουακάσα), Κινούγιο Τανάκα (Μιγιάγκι), Σακάε Οζάουα (Τομπέι), Μιτσούκο Μίτο (Οχάμα)

RAN
Το επικό αριστούργημα του Akira Kurosawa

ΣΥΝΟΨΗ
Μετά από 70 χρόνια απόλυτης ηγεμονίας ο πολέμαρχος Hidetora Ichimonji  αποφασίζει να παραιτηθεί από τα αξιώματα του και να χωρίσει το βασίλειο του σε  τρία μέρη για τους τρεις  γιους του,  με μόνη του επιθυμία να ζήσει σαν τιμώμενο πρόσωπο σε κάθε ένα από τα κάστρα τους. O μεγαλύτερος γιος θα ηγείται ενώ οι άλλοι δυο θα έχουν ίσα μερίδια από την πατρική περιουσία, οφείλοντας όμως να υπακούν και να στηρίζουν τον μεγαλύτερο αδελφό τους.  Ενώ οι δυο μεγαλύτεροι γιοι κολακεύουν τον πατέρα τους με σκοπό να τον απογυμνώσουν από πλούτη και αξιώματα, ο μικρότερος προσπαθεί να τον προειδοποιήσει για την ανοησία του. Οι γιοι του  δεν πρόκειται να παραμείνουν ενωμένοι. Ο πατέρας εξοργισμένος με την αυθάδεια του, τον αποκληρώνει και τον διώχνει. Ο μικρότερος γιος, όμως, βγαίνει αληθινός. Τα δυο αδέλφια ξεκινούν πόλεμο μεταξύ τους  και εκείνος βρίσκεται μπλεγμένος στη δίνη μιας  μάχης για εξουσία, δύναμη  και  πλούτο μεταξύ των δυο γιων του.

Ιαπωνία -1985-163’-Έγχρωμο
Σκηνοθεσία: Αkira Kurosawa                                                                                          

Σενάριο: Αkira Kurosawa, Hideo Oguni, Masato Ide                                                        

Παραγωγή: Masato Hara, Serge Silberman                                                                             

Mουσική: Τoru Takemitsu                                                                                                 

Φωτογραφία: Asakazu Nakai, Takao Saito, Shoji Ueda                                               

Kοστούμια: Εmi Wada                                                                                                                               

Με τους: Tacuya Nakadai (Lord Hidatora), Akira Terao (Taro Tekatora),                                  

Jisinpachi Neru (Jiro Masatora), Daisuke Ryu (Saburo Naotora),                                         

Mieko Harada (Lady Kaede), Yoshiko Miyazaki (Lady Sue),                                           

Hisashi Igawa (Suri Kurogane, Peter (Kyoami (Pîtâ)

ΡΑΣΟΜΟΝ

Το κορυφαίο από τα αριστουργήματα  του Ακίρα Κουροσάουα

Ένας ιερέας κι ένας ξυλοκόπος συζητάνε έντονα στο ξέφωτο της Πύλης Ρασομόν. Όταν ένας χωρικός πλησιάζει προκειμένου να προστατευθεί από τη βροχή και συμμετέχει στη συζήτησή τους, μαθαίνει ότι ένας σαμουράι δολοφονήθηκε, η σύζυγός του βιάστηκε και ένας τοπικός ληστής είναι ύποπτος. Λένε στον χωρικό όσα γνωρίζουν μέσα από φλας μπακ, στα οποία ο ληστής, η σύζυγος κι ο ξυλοκόπος λένε αυτά που είδαν ή αυτά που νομίζουν ότι είδαν, και στη συνέχεια ένα μέντιουμ εντοπίζει το πνεύμα του νεκρού σαμουράι. Ενώ οι ιστορίες είναι σε πλήρη ασυμφωνία, είναι απίθανο κάποιος από τους συμμετέχοντες να λέει ψέματα για προσωπικό συμφέρον: και οι τρεις ισχυρίζονται ότι είναι οι δολοφόνοι.

Σκηνοθεσία: Ακίρα Κουροσάουα
Σενάριο: Ακίρα Κουροσάουα, Σινόμπου Χασιμότο, από δυο διηγήματα του Ριονοσούκε Αγκουταγκάουα
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Καζούο Μιγιαγκάουα
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Σο Ματσουγιάμα
Μοντάζ: Ακίρα Κουροσάουα
Μουσική: Φούρνιο Χαγιασάκα
Παραγωγός: Μασαϊτσι Ναγκάτα
Ερμηνευτές: Τοσίρο Μιφούνε (Ο ληστής), Μασαγιούκι Μόρι (Ο σαμουράι), Ματσίκο Κίο (Η γυναίκα), Τακάσι Σιμούρα (Ο ξυλοκόπος), Μινόρου Τσιάκι (Ο ιερέας) , Κιτσιχίρο Ουέντα (Ο χωρικός) , Νταϊσούκε Κάτο (Ο αστυνόμος), Φουμίκο Χόμα (Το μέντιουμ)

Ο Λάκκος
Ιαπωνία – 1962 – Δράμα – Α/Μ – 97’

Μυστήρια διαδραματίζονται σ’ αυτό το εμπνευσμένο και άχρονο δράμα φόνου και ίντριγκας, άρρηκτα δεμένα σε Γόρδιο δεσμό. Με την κάλυψη του σκοταδιού ένας εξαθλιωμένος ανθρακωρύχος και ο νεαρός γιος του εγκαταλείπουν τη δουλειά και το χωριό τους, για να αναζητήσουν την τύχη τους μακριά από τον αυταρχικό έλεγχο που ασκείται από τη βιομηχανία. Ένας μυστηριώδης ξένος ντυμένος με λευκό κοστούμι, τους φωτογραφίζει από απόσταση. Αργότερα, ο ανθρακωρύχος, αποδεχόμενος μια σημαντική θέση εργασίας που του προσφέρεται, θα μεταβεί σε ένα ανησυχητικά άδειο χωριό. Η μοναδική κάτοικος είναι η ιδιοκτήτρια ενός ζαχαροπλαστείου, που τους εξηγεί ότι το τοπικό ορυχείο έκλεισε και η πόλη ερήμωσε, καθώς οι εργάτες έφυγαν, για να αναζητήσουν αλλού δουλειά. Ανεξήγητα γοητευμένος από την πόλη-φάντασμα, ο ανυποψίαστος ανθρακωρύχος συναντά τον άνθρωπο με το λευκό κοστούμι, που θα τον φέρει αντιμέτωπο με το ακατανόητο, αλλά μοιραίο πεπρωμένο του.

Σκηνοθεσία: Hiroshi Teshigahara
Σενάριο: Kôbô Abe
Φωτογραφία: Hiroshi Segawa
Μοντάζ: Fusako Morimichi
Ήχος: Kenji Mori, Junosuke Okuyama
Παραγωγή: Toho International
Ερμηνευτές: Hisashi Igawa, Kunie Tanaka, Hideo Kanze, Kazuo Miyahara, Sumie Sasaki, Kanichi Omiya, Kei Sato, Sen Yano

Γυναίκα στους αμμόλοφους
Ιαπωνία – 1964 – Δράμα – A/M – 123΄

Μια από τις μεγάλες στιγμές της κινηματογραφικής δημιουργίας στη δεκαετία του ‘60 κι η μεγάλη αποκάλυψη στη Δύση της σουρεαλιστικής, ιδιοσυγκρασιακής θεώρησης του κόσμου από τον Χιρόσι Τεσιγκαχάρα. Ένας ερασιτέχνης εντομολόγος αφήνει το Τόκιο, για να μελετήσει ένα αταξινόμητο είδος σκαθαριού που ζει σε μια μακρινή, αχανή έρημο. Όταν χάνει το λεωφορείο για να επιστρέψει στον πολιτισμό, πείθεται να περάσει τη νύχτα στο σπίτι μιας νεαρής χήρας που ζει σε μια καλύβα στον πυθμένα ενός αμμόλοφου. Το αποτέλεσμα είναι μια από τις πιο πυρετώδεις, όσο και αισθαντικές απεικονίσεις της μάχης των φύλων στην ιστορία του σινεμά και συνάμα μια εφιαλτική παραβολή του καθημερινού Σισύφειου αγώνα για ζωή.

Σκηνοθέτης: Hiroshi Teshigahara
Σενάριο: Kôbô Abe
Φωτογραφία: Hiroshi Segawa
Μοντάζ: Fusako Shuzui
Μουσική: Tōru Takemitsu
Σκηνικά: Totetsu Hirakawa, Masao Yamazaki
Ερμηνεία: Eijii Okada, Kyoko Kishida
Παραγωγός: Klichi Ichikawa, Tadashi Ono
Παραγωγή: Toho International

Σταυρωμένοι εραστές

Σύνοψη
Στο Κυότο του 17ου αιώνα, η Οσάν, γόνος μιας ξεπεσμένης αριστοκρατικής οικογένειας, έχει παντρευτεί για λόγους συμφέροντος τον Ισούν, έναν εύπορο  και φιλοχρήματο άνδρα μεγαλύτερης ηλικίας. Ο Μοχέι, ένας από τους υπαλλήλους του άνδρα της, είναι κρυφάερωτευμένος μαζί της. Όταν η Οσάν κατηγορείται ψευδώς ότι είναι ερωμένη του, αναγκάζονται να το σκάσουν μαζί και γρήγορα αποκαλύπτουν ο ένας τον έρωτά του για τον άλλο. Στο μεταξύ, ο Ισούν διατάζει τους άνδρες του να βρουν τους δύο εραστές και να τους χωρίσουν, για να αποφύγει το δημόσιο εξευτελισμό. Το τέλος των δύο εραστών θα είναι τραγικό: θα σταυρωθούν δημόσια, αφού αυτή είναι η τιμωρία που επιβάλλεται στους μοιχούς.

Σενάριο: Γιοσικάτα Γιόντα, Ματσουταρό Καουαγκούτσι, βασ. στο θεατρικό έργο “Το αλμανάκ του έρωτα”, του Μονζαεμόν Τσικαμάτσου
Σκηνοθεσία: Κέντζι Μιτσογκούτσι
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Καζούο Μιγιαγκάουα
Μοντάζ: Κάνζι Σουγκαουάρα
Κοστούμια: Νάτσου Ίτο
Σκηνικά: Χιρόσι Μιζουτάνι
Μουσική: Φουμίο Χαγιασάκα
Παραγωγή:”Νταϊέι”
Ερμηνευτές: Καζούο Χασεγκάουα (Μοχέι), Κιόκο Καγκάουα (Οσάν), Εϊτάρο Σιντό (Ισούν), Σακάε Οζάουα (Σουκεγιεμόν), Γιόκο Μιναμίντα (Οτόμα), Χαρούο Τανάκα (Ντόκι), Τσιέκο Νανίουα (Όκο), Ιτσιρό Σουγκάι (Γκενμπέι)

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ