Το Γαλλικό Ινστιτούτο μας προσκαλεί στη στρογγυλή τράπεζα, με τίτλο Με ποιες λέξεις μιλάμε για την κουζίνα σήμερα, η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 15 Μαρτίου 2016 στο πλαίσιο της Γιορτής της Γαλλοφωνίας 2016.

Οι πέντε αισθήσεις γιορτάζουν στην φετινή  Γιορτή της Γαλλοφωνίας και βρίσκονται στο επίκεντρο των εορταστικών εκδηλώσεων που διοργανώνονται φέτος τον Μάρτιο, σε συνεργασία με τις πρεσβείες και αντιπροσωπίες των κρατών μελών του Διεθνούς Οργανισμού Γαλλοφωνίας στην Ελλάδα.

Στο πρόγραμμα των φετινών εκδηλώσεων περιλαμβάνεται και η στρογγυλή τράπεζα « Με ποιες λέξεις μιλάμε για την κουζίνα σήμερα» στην οποία θα συμμετέχουν οι:

Anne Lataillade, δημιουργός ενός από τα δημοφιλέστερα γαστρονομικά ιστολόγια (blog) της Γαλλίας, το « Papilles et Pupilles » : http://www.papillesetpupilles.fr/. Όταν το 2004 η Anne Lataillade αποφασίζει να ξεκινήσει το blog της είναι ήδη μία υποψιασμένη καταναλώτρια. Οι τροφικές αλλεργίες των παιδιών της την οδήγησαν στο να διερωτηθεί τι περιέχουν τα τρόφιμα ευρείας κατανάλωσης, από πού προέρχονται, ποια εναλλακτικά δίκτυα πώλησης υπάρχουν. Σιγά σιγά το blog της γίνεται σημείο αναφοράς, ένας οδηγός για τους χρήστες-καταναλωτές που αναζητούν πληροφορίες, επιλεγμένες συνταγές και έναν οδηγό αγοράς. Το blog της Anne Lataillade επισκέπτονται πλέον καθημερινά πάνω από 60 000 άτομα. (Έγραψε ο Τύπος γι’αυτήν)

Κρίτωνας Πουλής, σεφ και συνιδρυτής του ντελικατέσεν παντοπωλείου «Kilikio», μία μικρή ελληνική γωνιά στην καρδιά του Παρισιού. Ο Κρίτωνας Πουλής συνεργάζεται αποκλειστικά με μικρούς παραγωγούς από την Ελλάδα που δίνουν βαρύτητα πρώτα στην ποιότητα και μετά στην παραγωγικότητα.

Τζέι Μέξης (Jai Mexis), Έλληνας αρχιτέκτονας με ειδίκευση στην λεγόμενη «ανθρωπιστική αρχιτεκτονική», με ενεργό δράση στο πλευρό των προσφύγων (ποιοτικά γεύματα αλληλεγγύης, ανακύκλωση απορριμμάτων και σωσιβίων που άφησαν πίσω τους οι πρόσφυγες στο νησί της Λέσβου), χορτοφάγος και λάτρης των τοπικών προϊόντων, καλλιεργεί στο μπαλκόνι του προϊόντα εποχής. 

Συντονισμός: Pauline Xiradakis, διευθύντρια εστιατορίων στο Μπορτντώ: La Tupina, Kuzina, Le Bar-Cave, Le Comestible, Maison Fredon (www.latupina.com ) τα οποία προτείνουν μενού αποτελούμενα αποκλειστικά από τοπικά προϊόντα.

Θα ακολουθήσει γευσιγνωσία εκλεκτών ελληνικών προϊόντων.

Πιστοποιημένα ή βιολογικά προϊόντα, διαδικασίες οικολογικών προδιαγραφών, καταναλωτές τοπικών προϊόντων, προϊόντα δίκαιου εμπορίου, Κοινοτικά Στηριζόμενη Αγροτική Παραγωγή (ΚΟΣΑΠ)…Η σημερινή κουζίνα και οι λέξεις που την περιγράφουν έχουν αλλάξει πολύ! Πώς τις ξεχωρίζουμε;

 

Τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Γαλλία οι εκπομπές μαγειρικής, τα βιβλία συνταγών και τα γαστρονομικά ιστολόγια (blogs) γνωρίζουν πρωτοφανή άνθιση. Έκφραση αγάπης για την κουζίνα αλλά και αναζήτηση πληροφοριών και ποιοτικών γαστρονομικών προτάσεων. Όλο και περισσότεροι καταναλωτές διερωτώνται τι τρώνε, από πού προέρχονται τα προϊόντα και υπό ποιες συνθήκες παράγονται.

 

Τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Γαλλία οι εκπομπές μαγειρικής, τα βιβλία συνταγών και τα γαστρονομικά ιστολόγια (blogs) γνωρίζουν πρωτοφανή άνθιση. Έκφραση αγάπης για την κουζίνα αλλά και αναζήτηση πληροφοριών και ποιοτικών γαστρονομικών προτάσεων. Όλο και περισσότεροι καταναλωτές διερωτώνται τι τρώνε, από πού προέρχονται τα προϊόντα και υπό ποιες συνθήκες παράγονται.

Ο προβληματισμός για την κατανάλωση υγιεινών τροφών δεν αποτελεί πρόσφατο φαινόμενο αλλά γίνεται όλο και πιο έντονος από τότε που οι επιπτώσεις των οικολογικών απειλών στα τρόφιμα είναι πλέον αισθητές και η ενημέρωση γύρω από την αλληλεπίδραση μεταξύ υγείας και κατανάλωσης τροφίμων ευρέως διαδεδομένη.    

Στη Γαλλία παρατηρείται μία στροφή προς τα τοπικά προϊόντα, τα προϊόντα βιολογικής καλλιέργειας και τα εκλεκτά παντοπωλεία. Τα πιστοποιημένα προϊόντα, τα βιολογικά προϊόντα, τα προϊόντα δίκαιου εμπορίου και τα οικολογικά προϊόντα κατακλύζουν τις αγορές: πως όμως μπορούν οι καταναλωτές να τα ξεχωρίσουν; Βάση ποιών κριτηρίων μπορούν ή οφείλουν να επιλέξουν; Τα γαστρονομικά ιστολόγια μπορούν να αποτελέσουν ένα χρήσιμο οδηγό; Είμαστε μάρτυρες μίας πραγματικής πράσινης επανάστασης ή μίας νέας στρατηγικής μάρκετινγκ; Η Ελλάδα και τα εξαιρετικής ποιότητας τοπικά προϊόντα της μπορούν να αποτελέσουν άραγε παράδειγμα;

Μία υποψιασμένη καταναλώτρια και δημιουργός ενός από τα δημοφιλέστερα γαστρονομικά ιστολόγια στη Γαλλία, ένας σεφ και συνιδρυτής ντελικατέσεν παντοπωλείου που συνεργάζεται αποκλειστικά με μικρούς παραγωγούς που δίνουν βαρύτητα πρώτα στην ποιότητα και μετά στην παραγωγικότητα, ένας νέος αρχιτέκτονας με ενεργό δράση στο πλευρό των προσφύγων στους οποίους προσφέρει γεύματα αλληλεγγύης με ποιοτικά προϊόντα που καλλιεργεί ο ίδιος στο μπαλκόνι του, θα μας βοηθήσουν να κατανοήσουμε καλύτερα όλα τα παραπάνω. Την συζήτηση θα συντονίσει η διευθύντρια πέντε εστιατορίων που προτείνουν μενού αποτελούμενα αποκλειστικά από τοπικά προϊόντα. 

Περισσότερα για τη Γιορτή της Γαλλοφωνίας 2016 μπορείτε να δείτε εδώ.