Τι δουλειά έχει ο Έλβις σ’ ένα μπαρ στην Αθήνα σήμερα; Πώς συνδυάζεται η σέξι γειτόνισσα της διπλανής πόρτας με τον τρελό που πυροβολεί στον αέρα στην πλατεία Βικτωρίας; Πώς παντρεύονται το μπαλέτο κι ο φόβος του θανάτου; Τι συνδέει τον χορό της κοιλιάς με το σαλιγκάρι που μασουλάει το φύλλο μιας αγριοτριανταφυλλιάς;

Η περφόρμανς Pulsar*, μετά την επιτυχημένη της πορεία στο Bios, ανεβαίνει ξανά από τις 12 Δεκεμβρίου 2015 στο Θέατρο 104. Πρόκειται για μια σόλο παράσταση λόγου και κίνησης που πραγματεύεται την απόπειρα μιας γυναίκας σήμερα να βάλει τάξη στο χάος που γεμίζει το μυαλό της, από την διαχείριση της καθημερινότητας, στην προσπάθεια να δράσει ενάντια σε όσα την ξεπερνούν, στον προβληματισμό του πού μπορεί να εναποθέσει την πίστη της σήμερα, όταν τα πράγματα φαίνεται να καταρρέουν.

Είναι ένας παραληρηματικός μονόλογος καταιγιστικού ρυθμού με πολλαπλές μεταμορφώσεις. Η ηρωίδα φλερτάρει ταυτόχρονα με το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον, αποπειράται να αγγίξει το άπιαστο, να βρει ελπίδα στην καταστροφή, να ρίξει φως στο σκοτάδι της ανθρώπινης φύσης. Είναι απεγνωσμένη και αστεία, μεγαλειώδης και παράδοξη, έξαλλη και ευάλωτη. Το σύνολο της ανθρώπινης εμπειρίας -οι ελπίδες, οι ιστορίες, οι φόβοι- στροβιλίζονται στο κεφάλι της, καθώς προσπαθεί να αποδεχτεί και να νικήσει τον χρόνο.

Στην παράσταση ακούγονται αποσπάσματα από την “Αμοργό” του Ν. Γκάτσου, η ζωογόνος δύναμη της οποίας ενέπνευσε την ανάγκη να γίνει αυτή η παράσταση, απόσπασμα από το “Τάδε Έφη Ζαρατούστρα” του Φρ. Νίτσε, ποίηση του Ουίλιαμ Κάρλος Ουίλιαμς και πρωτότυπα κείμενα που γράφτηκαν κατά τη διάρκεια της έρευνας από τους συντελεστές. Στην παράσταση είναι στα ελληνικά με αποσπάσματα στα αγγλικά. 

*Το Pulsar είναι ένα αστέρι που λέγεται και φάρος του σύμπαντος, γιατί μοιάζει να αναβοσβήνει καθώς περιστρέφεται ταχύτατα με τον πιο ακριβή ρυθμό στο διάστημα.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σύλληψη /ερμηνεία: Ρόζα Προδρόμου

Σκηνοθεσία: John Britton

Κινησιολογική επιμέλεια: Μαριέλα Νέστορα

Μουσική σύνθεση / ηχητικός σχεδιασμός: Τηλέμαχος Μούσας

Σκηνικά / κοστούμια: Λουκία Χατζέλου

Φωτισμοί:  Χριστίνα Θανάσουλα

Μακιγιάζ: Εύη Ζαφειροπούλου

Photo credits: Μυρτώ Αποστολίδου

Οπτική επικοινωνία: whatifdesign.gr

Διάρκεια: 60′



Σύντομα βιογραφικά

Ο John Britton [http://duende-ensemble.com/] είναι Βρετανός σκηνοθέτης, περφόρμερ και δάσκαλος με πολύχρονη εμπειρία στο χώρο του θέατρου. Έχει σημαντική διεθνή διδακτική και σκηνοθετική εμπειρία στην Ευρώπη, την Ασία και την Αυστραλία. Είναι ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ομάδας DUENDE, που απαρτίζεται από καλλιτέχνες και περφόρμερ διεθνούς εμβέλειας. Έχει πρόσφατα σκηνοθετήσει και συνδημιουργήσει τις πολυβραβευμένες παραστάσεις ακροβατικών και σωματικού θεάτρου “Jerk” και “Finding the Silence”.  Είναι ο συγγραφέας του “Εncountering Ensemble” (Methuen 2013) – το πρώτο ολοκληρωμένο βιβλίο για τις μεθόδους δουλειάς σε ανσάμπλ.

Η Ρόζα Προδρόμου είναι Ελληνoβρετανίδα ηθοποιός/περφόρμερ και δασκάλα σωματικού θεάτρου.

Πρόσφατες συνεργασίες περιλαμβάνουν τους σκηνοθέτες/χορογράφους:

Θέατρο / περφόρμανς:

“Re-Volt Athens”, ODC ensemble, σκηνοθεσία  Έλλη Παπακωνσταντίνου (Βιέννη, Βερολίνο)

“Νεκρή Φύση”, Yelp danceco, σκηνοθεσία Μ. Νέστορα

“Vacuum” Robin Riegels (Πολωνία, Grotowski Center)

“Ηλέκτρα” Ευριπίδη, Phillip Zarrilli (σχεδίασμα, Επίδαυρος)

“Επτά επί Θήβας” Αισχύλου, Α. Αζάς

 “Silence”, Α. Χιώτη, Vasistas (Ελλάδα/ Γαλλία)

 “Οι Δίκαιοι” Α. Καμύ, Σ. Στρούμπος, Ομάδα Σημείο Μηδέν

Κινηματογραφικές/video art συνεργασίες:

“Rape of the Sabine Women”, Eve Sussman & the Rufus Corporation (Ν. Υόρκη)

 “Η Αφροδίτη των κουρελιών σε μετάβαση” Mic. Pistoletto & M. Zygouri

“It’s Not About Fame” A. Buerger (Βερολίνο)

“Spineline”,  Τ. Λάγγης