Η Feelgood παρουσιάζει στους κινηματογράφους από τις 26 Νοεμβρίου 2015 την ταινία Chevalier – Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ, της Αθηνάς Τσαγγάρη.

Μετά το “Attenberg” (Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας, Φεστιβάλ Βενετίας το 2010) η βραβευμένη Ελληνίδα σκηνοθέτης, Αθηνά Τσαγγάρη, συνεργάζεται με τον διακεκριμένο σεναριογράφο Ευθύμη Φιλίππου (Κυνόδοντας, Άλπεις, Ο Αστακός) και επιστρέφει με το “Chevalier”, μια καυστική και τρυφερή σάτιρα για τον ανδρικό ανταγωνισμό, και όχι μόνο.

Στην πορεία προς την νίκη, οι πρωταγωνιστές του Chevalier θα κάνουν τα πάντα για να επηρεάσουν τους αντιπάλους τους και να ξεμπαρκάρουν με το πολυπόθητο δαχτυλίδι. Ο εφηβικός ενθουσιασμός τους και η εμμονή τους για την νίκη θα τους απογυμνώσει στα μάτια των θεατών. Εκτός από το πρωτότυπο μωσαϊκό χαρακτήρων του, το Chevalier, ξεχωρίζει για τους αναπάντεχους διαλόγους του και την βαθιά καυστική του διάθεση.

Πρωταγωνιστούν οι: Γιώργος Κέντρος, Πάνος Κορώνης, Βαγγέλης Μουρίκης, Μάκης Παπαδημητρίου, Γιώργος Πυρπασόπουλος, Σάκης Ρουβάς.

 

Σύνοψη:

Μια παρέα αντρών επιστρέφει από χειμερινή εκδρομή ψαρέματος σε ένα σκάφος. Όταν μια μηχανική βλάβη τους εγκλωβίζει στο σκάφος, κάπου στον Σαρωνικό, θα σκοτώσουν την ώρα τους με ένα αυτοσχέδιο παιχνίδι που ονομάζεται Chevalier.  Το Chevalier είναι τόσο διασκεδαστικό, όσο και βαθιά ανταγωνιστικό. Κανείς δεν θα κατέβει από το σκάφος, αν δεν ανακηρυχτεί ο νικητής.

Διάρκεια: 99’

Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, 59o Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Λονδίνου

Ειδική Μνεία για τη Σκηνοθεσία & Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας,  21o Διεθνές Φεστιβάλ Σαράγεβο

Διαγωνιστικό Τμήμα, 68ο Διεθνές Φεστιβάλ Λοκάρνο

Διαγωνιστικό Τμήμα, 59ο Διεθνές Φεστιβάλ Λονδίνου

Contemporary World Cinema, 40ο Φεστιβάλ Τορόντο

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ

Η ταινία απέσπασε το εξαιρετικά σημαντικό Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο 59o Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Λονδίνου, καθώς και Ειδική Μνεία για τη Σκηνοθεσία από την Επιτροπή και το Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας για το βασικό ανδρικό cast (Γιώργος Κέντρος, Πάνος Κορώνης, Βαγγέλης Μουρίκης, Μάκης Παπαδημητρίου, Γιώργος Πυρπασόπουλος, Σάκης Ρουβάς) στο 21ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Σαράγεβο (14 – 22 Αυγούστου 2015). Το Chevalier έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο 68ο Διεθνές Φεστιβάλ του Λοκάρνο (Locarno Film Festival, 5 – 15 Αυγούστου 2015), στη συνέχεια θα προβληθεί στο Φεστιβάλ του Τορόντο (ενότητα Contemporary World Cinema), καθώς και στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ του Λονδίνου.

Παράλληλα, η Αθηνά Τσαγγάρη φιλοξενείται ως Filmmaker in Residence 2015 του κορυφαίου Film Society of Lincoln Center (53ο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης), ενώ έχει λάβει και την υποτροφία David and Roberta Logie για το 2015-2016 στο Radcliffe – Harvard Film Study Center στον τομέα Κινηματογράφου, Βίντεο και Νέων Μέσων (το 2014 η Τσαγγάρη δίδαξε στο Πανεπιστήμιο του Harvard για ένα ακαδημαϊκό έτος ως visiting lecturer).

Το πρόγραμμα Filmmaker in Residence είναι μια ετήσια πρωτοβουλία που δημιουργήθηκε από το πολύ σημαντικό Film Society of Lincoln Center και την εταιρεία Jaeger-LeCoultre. Σχεδιάστηκε για να υποστηρίξει ανεξάρτητους σκηνοθέτες, νέους ή καθιερωμένους, σε πρώιμο στάδιο της ετοιμασίας της νέας τους ταινίας. Η Τσαγγάρη θα δουλέψει πάνω στο νέο της σενάριο, ένα αστυνομικό θρίλερ – κωμωδία με τίτλο «White Knuckles», στο οποίο δύο αδελφές, μία λογίστρια και μία διαρρήκτης, μπλέκουν με παράνομες δραστηριότητες.

Επιπλέον, η υποτροφία στο Harvard Film Study Center για τη χρονιά αυτή επικεντρώνεται στην ολοκλήρωση ενός δεύτερου σεναρίου της Αθηνάς Τσαγγάρη, μια επιστημονικής φαντασίας «screwball τραγωδίας» με τίτλο «Duncharon». Το σενάριο, το οποίο έχει συγγράψει με τον συνεργάτη της και μοντέρ του Chevalier, Matt Johnson, έχει κερδίσει το βραβείο ARTE France Cinéma Award για το καλύτερο project του CineMart 2012 στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Ρότερνταμ.

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΤΣΑΓΓΑΡΗ

Το ζήτημα

Μετά το Attenberg, έκανα το Capsule, μια ταινία μόνο με γυναίκες. Είχε να κάνει και αυτή με αυτό που με ενδιαφέρει πάντα, την εξουσία, τις δυναμικές, τα θέματα ελέγχου, τη χημεία που προκύπτει σε κλειστά περιβάλλοντα. Ξεκινάω πάντα με μία κατάσταση που με ενδιαφέρει, όπως τα ζητήματα του ελέγχου και της εξουσίας, η διαμόρφωση του εαυτού, όταν δουλεύω με άτομα του ίδιου φύλου. Ασχολήθηκα με αυτό και στο Capsule και τώρα με ενδιέφερε να δω πώς λειτουργεί αυτό με ένα αποκλειστικά αντρικό cast.

Ταμπέλες

Υπάρχει πάντα η διευκρίνιση ότι είμαι γυναίκα σκηνοθέτης. Δεν το βρίσκω δίκαιο σε σχέση με τον απλό όρο σκηνοθέτης που ισχύει για έναν άντρα σκηνοθέτη. Είναι κάπως αμήχανο να πρέπει να απαντάω στην ερώτηση γιατί το Chevalier είναι μια ταινία μόνο με άντρες ηθοποιούς. Το 99% των ταινιών στην ιστορία του σινεμά είναι άντρες που παρακολουθούν γυναίκες, που παρατηρούν γυναίκες. Θα προτιμούσα το Chevalier  να μην κατηγοριοποιείται ως μια ταινία με άντρες που φτιάχτηκε από μία γυναίκα, είναι όμως αναπόφευκτο.

Η αλληλεπίδραση

H ταινία διαμορφώθηκε πολύ έντονα από τους ίδιους τους ηθοποιούς. Είχαμε πολλές πρόβες πάνω στο σενάριο που γράψαμε με τον Ευθύμη Φιλίππου, όπου ανακαλύπταμε καινούριες σχέσεις, κόντρες και δυναμικές μεταξύ των χαρακτήρων, όπως διαμορφώνονταν από τις προσωπικότητες των συγκεκριμένων ηθοποιών. Κινηματογραφικά, τα διαφορετικά είδη με ενδιαφέρουν και μου αρέσουν πολύ οι φαρσοκωμωδίες. Ήθελα να δω πώς θα μπορούσα να δουλέψω με αυτό το είδος. Ως ένα βαθμό όλες μας οι ταινίες έχουν αυτοβιογραφικά στοιχεία και όταν έχεις μεγαλώσει βλέποντας ταινίες τη μισή σου ζωή, το σινεμά και η ζωή είναι αλληλένδετα. Μαζί και οι επιρροές από το θέατρο, φυσικά και η πραγματικότητα, δηλαδή η Ελλάδα, με ό,τι σημαίνει αυτό, ειδικά τις μέρες μας.

Η πρόθεση

Εξ αρχής ήθελα να κάνω μια ταινία μόνο με διάλογο, που δεν είχα ξανακάνει, για να καταλάβω πώς να δουλέψω τα πρόσωπα με τον διάλογο. Ήταν μια πρόκληση σε σχέση με τη φόρμα και την ενέργεια που αναπτυσσόταν ανάμεσα στους ηθοποιούς. Με την προσοχή στραμμένη συνεχώς στο θέμα της εξουσίας και πώς αυτή εκδηλώνεται, τι σημαίνει να είσαι νικητής ή χαμένος, πόσο αυθαίρετο είναι αυτό, πόσο έχει να κάνει με τις επιδόσεις και τη συμπεριφορά του καθένα. Όταν αρχίζω να σκέφτομαι μια ταινία, θέλω να αποδράσω από τα κλισέ που θέλουν τις γυναίκες να κάνουν ταινίες για γυναίκες. Οπότε ένα μέρος της διαδικασίας είναι αυτή η αντίσταση στο να κάνω κάτι στερεότυπο και αναμενόμενο. Όλες  μου οι ταινίες έχουν να κάνουν με τη διαμόρφωση του εαυτού, τι σημαίνει να γίνεσαι ο εαυτός σου ή κάποιος που οι άλλοι περιμένουν να γίνεις.

Η εμπειρία

Προσπαθώ να αλλάζω είδη, μου αρέσει με κάθε ταινία να μαθαίνω, να εκτίθεμαι σε καινούριες προκλήσεις και σε νέες μεθόδους και καταστάσεις. Οπότε η ιδέα να κλειστούμε σε ένα σκάφος καταχείμωνο, το συνεργείο και οι ηθοποιοί και να δούμε πώς θα πάει…ένα μέρος της ταινίας είναι και οι συνθήκες στις οποίες έγινε. Είναι μια διαδικασία σαν να πηγαίνεις σε πόλεμο και όλοι περιμένουν να δίνεις απαντήσεις συνεχώς…Αυτό που προσπαθώ να κάνω, είναι να θυμάμαι πάντα γιατί ήθελα να κάνω την ταινία εξ αρχής, και δεν αποκλίνω από αυτό εξαιτίας των πρακτικών προβλημάτων. Πολλές φορές πρέπει να κάνεις συμβιβασμούς ή χάνεις τον προσανατολισμό σου ή χάνεσαι. Πάντα προσπαθώ να θυμάμαι τι ήθελα να κάνω στην αρχή. Οπότε είναι μια εξουθενωτική εμπειρία, αλλά την ίδια στιγμή είναι συναρπαστική. Κατά τη διάρκεια του μοντάζ, που μου είναι επώδυνο, βλέπω κάποια πράγματα που μου αρέσουν, το οποίο με αιφνιδιάζει γιατί στο γύρισμα είμαι σαν υπνωτισμένη και απλώς πάω με το ένστικτο και τη διαίσθηση. Είναι σαν να ξυπνάω από όνειρο.

Πηγή: https://www.youtube.com/watch?v=iHS_2kgFcOs

Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΠΙΟ ΕΙΔΙΚΑ – ΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ

Γιατρός (Γιώργος Κέντρος)

Ιδιοκτήτης του σκάφους και οικοδεσπότης. Ο πρεσβύτερος της παρέας. Επιβλητικός και βαρυσήμαντος. 

Ζοζέφ (Βαγγέλης Μουρίκης)

Μεσίτης και ο παλαιότερος φίλος του Γιατρού. Πενηντάρης. Ευέξαπτος, ανήσυχος και συμπλεγματικός. 

Γιώργος (Πάνος Κορώνης)

Συνέταιρος του Ζοζέφ στο γραφείο. Αθλητικός, δυναμικός, μονοδιάστατος. 45 περίπου ετών.

Γιάννης (Γιώργος Πυρπασόπουλος)

40 ετών. Ασφαλιστής. Μονίμως ανασφαλής. Σύζυγος της κόρης του Γιατρού χωρίς την πραγματική συγκατάθεση του τελευταίου.

Δημήτρης (Μάκης Παπαδημητρίου)

Ο μικρός αδερφός του Γιάννη. Αφελής, συμπαθής και έρμαιο της σχέσης του με τον αδελφό του. 35 περίπου ετών.

Χρήστος (Σάκης Ρουβάς)

40 περίπου ετών. Χαμηλού προφίλ και εντυπωσιακής εμφάνισης. Αυτός ο συνδυασμός πυροδοτεί εντάσεις στους υπόλοιπους.

Καπετάνιος (Νίκος Ορφανός)

Αρχηγός του πληρώματος, πρώτος σε ιεραρχία. Έμπιστος του Γιατρού. Σχολαστικός επαγγελματίας. 40 περίπου ετών.

Μάγειρας (Κώστας Φιλίππογλου)

50 ετών. Όντας δεύτερος στη σειρά, ζει στη σκιά του πρώτου.

Καμαρότος (Γιάννης ∆ρακόπουλος)

35 ετών. Υποχείριο του μάγειρα.

Συντελεστές:

Cast: Γιώργος Κέντρος, Πάνος Κορώνης, Βαγγέλης Μουρίκης, Μάκης Παπαδημητρίου, Γιώργος Πυρπασόπουλος, Σάκης Ρουβάς και οι Γιάννης ∆ρακόπουλος, Νίκος Ορφανός, Κώστας Φιλίππογλου

Σκηνοθεσία: Αθηνά Τσαγγάρη

Σενάριο: Ευθύμης Φιλίππου & Αθηνά Τσαγγάρη

Executive Producer: Χρήστος Β. Κωνσταντακόπουλος

Παραγωγοί: Μαρία Χατζάκου & Αθηνά Τσαγγάρη

Παραγωγή: FALIRO HOUSE PRODUCTIONS & HAOS FILM 

Σε συμπαραγωγή με NOVA & THE MATCH FACTORY και με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου

Διεύθυνση φωτογραφίας: Χρήστος Καραμάνης, GSC

Μοντάζ: Ματ Τζόνσον, Γιώργος Μαυροψαρίδης

Ήχος: Λέανδρος Ντούνης

Μιξάζ: Κώστας Βαρυμποπιώτης

Κοστούμια: Βασιλεία Ροζάνα

Σκηνικά: Άννα Γεωργιάδου

Διεύθυνση παραγωγής: Δημήτρης Μπιρμπίλης


Μουσική

Ένα νέο τραγούδι για την ταινία της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη, «Chevalier» έγραψαν και ερμηνεύουν οι S.W.I.M. Το πρώτο τους single “Αναζήτηση (Never Find it)” ακούγεται στους τίτλους τέλους της ταινίας.

Οι S.W.I.M. δανείζονται το παιδικό τραγούδι “Που ‘ν’ το δαχτυλίδι» και το ντύνουν με έναν φουτουριστικό και ονειρικό ήχο με βάση τα synth και τα γυναικεία φωνητικά.

Το κομμάτι έχει γραφτεί από την Μαριλένα Ορφανού, η οποία συμμετέχει στα φωνητικά μαζί με την Μαρία Χατζάκου και την Νατάσσα Γιανναράκη (Berlin Brides), ενώ κιθάρες παίζει η Τζίνα Δημακοπούλου. H παραγωγή του single έγινε από το Χρήστο Λαϊνά.

To “Αναζήτηση (Never Find it)” κυκλοφορεί ψηφιακά από τη Feelgood Records