Στην έκθεση παρουσιάζονται περίπου 20 σχέδια με κάρβουνο που αποτυπώνουν τοπία από την Ελλάδα και τη Βόρεια Καρολίνα των ΗΠΑ.

Ο Δημοσθένης Κοκκινίδης, ομότιμος καθηγητής της ΑΣΚΤ, σημειώνει για τον Σωτήρη Ιατρίδη και τα έργα του:

«Ο Σωτήρης Ιατρίδης είναι διακεκριμένος, εντός και εκτός Ελλάδος, για την προσφορά του στην ιατρική. Ταυτόχρονα όμως επί δεκαετίες διέθετε τον ελεύθερο χρόνο του στη ζωγραφική του σχεδίου, του σχεδίου με το απλούστερο μέσο έκφρασης: το μολύβι. Ένα, θα έλεγα, μέσο έκφρασης από τα πλέον δύσκολα. Και ομολογώ ότι με εντυπωσίασε το αποτέλεσμα της δουλειάς του. Κι αυτό, επειδή κατορθώνει να καταγράψει με επίμονο και ελεγχόμενο τρόπο τα θέματά του, δηλαδή το φυτικό και κτισμένο περιβάλλον.

Με λεπτό και πυκνό τρόπο γραφής καταδεικνύει τη συναισθηματική σχέση του και την αγάπη του τόσο για την ίδια την τέχνη όσο και για το φυσικό περιβάλλον ως κίνητρο θεματικό και εκφραστικό.

Τούτη την ψυχοσωματική ενέργεια του σχεδιάζειν ο Σωτήρης Ιατρίδης τη μεταδίδει ως ολοκληρωμένο αισθητικό –και φυσικά οπτικό –γεγονός, για τον καθένα που βλέπει τα σχέδιά του».

Λίγα λόγια για τον Σωτήρη Ιατρίδη

Ο Σωτήρης Ιατρίδης γεννήθηκε στην Αίγυπτο το 1925. Είναι ομότιμος καθηγητής Παθολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έζησε τα παιδικά του χρόνια στην Αίγυπτο και αποφοίτησε από το Ελληνικό Γυμνάσιο. Μετά τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου σπούδασε στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών από όπου πήρε και το διδακτορικό του δίπλωμα.

Έχοντας πλούσια επιστημονική και ερευνητική δράση ως ιατρός, διετέλεσε διευθυντής παθολογικών κλινικών στην Αθήνα, όπου και επί σειρά ετών δίδαξε κλινική παθολογία σε πεμπτοετείς φοιτητές της Ιατρικής. Από το 1959 έως το 1963 εργάστηκε ως ερευνητής στο Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας στις ΗΠΑ. Τα αποτελέσματα των ερευνών του έτυχαν μεγάλης αποδοχής από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα, αναγορεύτηκε μάλιστα και τακτικό μέλος της Ακαδημίας Επιστημών της Νέας Υόρκης.

Από τα δεκαεφτά του χρόνια ασχολήθηκε « συστηματικότερα» , όπως λέει ο ίδιος, με τη ζωγραφική. Συστηματικότερα, γιατί ήδη από παιδί προσπαθούσε να αποδώσει στο χαρτί με μολύβι ή κάρβουνο τα αντικείμενα και τα τοπία που υπήρχαν γύρω του. Είναι αυτοδίδακτος και δεν σταμάτησε ποτέ να ζωγραφίζει μέχρι σήμερα. Στα έργα του αποτυπώνει κυρίως τοπία από όλη την Ελλάδα, εκκλησίες, μοναστήρια, κτίσματα. Χρησιμοποίησε διάφορες τεχνικές (λάδι, παστέλ, κάρβουνο).