Από τις εκδόσεις Τόπος κυκλοφορεί το βιβλίο, Το παραθυράκι του Ιούδα του Τζον Ντίξον Καρ σε μετάφραση του Νεοκλή Γαλανόπουλου.



Ο σερ Χένρι Μεριβέιλ, δικηγόρος και ερασιτέχνης ντετέκτιβ, αναλαμβάνει την υπεράσπιση του νεαρού Τζέιμς Κάπλον Άνσγουελ, που κατηγορείται για τον φόνο του μέλλοντα πεθερού του Έιβορι Χιουμ. Ο Χιουμ βρέθηκε νεκρός από βέλος, σε κλειδαμπαρωμένο δωμάτιο. Μοναδικός μάρτυρας ο Άνσγουελ, που δεν θυμόταν τίποτα γιατί είχε λιποθυμήσει, πιθανόν από ναρκωτικό που περιείχε το ουίσκι του, ενώ στo βέλος βρέθηκαν αργότερα δικά του αποτυπώματα. Ο Μεριβέιλ εξιχνιάζει το έγκλημα στη διάρκεια της δίκης, χρησιμοποιώντας με μαεστρία πλήθος ανορθόδοξων τεχνικών. «Τείνω να πιστέψω», του λένε στο δικαστήριο, «πως με τις πράξεις σου ντροπιάζεις όλες τις ένδοξες παραδόσεις του ακριβοδίκαιου αγγλικού νόμου». «Υποθέτω πως έχεις δίκιο», συμφωνεί ο Μεριβέιλ με αυταρέσκεια.

Στο βρετανικό σωφρονιστικό σύστημα «παραθυράκι του Ιούδα» αποκαλείται το παράθυρο στην πόρτα του κελιού απ’ όπου μπορεί ο φρουρός να παρακολουθεί αθέατος τους φυλακισμένους. Όμως, ο σερ Χένρι Μεριβέιλ επισημαίνει ένα διαφορετικό «παραθυράκι του Ιούδα» που βρίσκεται σε κάθε δωμάτιο, αλλά κανείς δεν το παρατηρεί ποτέ.
Ένα δικαστικό μυστήριο από τον αριστοτέχνη συγγραφέα μυστηρίων «κλειδωμένου δωματίου» Τζον Ντίξον Καρ, που εκδόθηκε για πρώτη φορά το 1938 και γνώρισε αλλεπάλληλες επανεκδόσεις.


Ο Αμερικάνος συγγραφέας αστυνομικών ιστοριών μυστηρίου Τζον Ντίξον Καρ (1906-1977) εξέδωσε επίσης βιβλία με τα ψευδώνυμα Κάρτερ Ντίξον, Καρ Ντίξον και Ρότζερ Φέρμπερν. Το πρώτο του μυθιστόρημα δημοσιεύτηκε το 1930. Θεωρείται από τους σπουδαιότερους συγγραφείς της αποκαλούμενης “Χρυσής Εποχής” της αστυνομικής λογοτεχνίας, όπου κυριαρχούσαν ιστορίες με δαιδαλώδη πλοκή και άλυτους γρίφους. 
Τα περισσότερα έργα του διαδραματίζονται στην Αγγλία, όπου έζησε για μεγάλο χρονικό διάστημα, και αφορούν τη διαλεύκανση φαινομενικά “αδύνατων” και “υπερφυσικών” εγκλημάτων από εκκεντρικούς ντετέκτιβ, όπως ο Γάλλος Ανρί Μπενκολέν, ο λεξικογράφος δρ Γεδεών Φελ, ο δικηγόρος σερ Χένρι Μεριβέιλ και ο συνταγματάρχης Μαρτς του Τμήματος Αλλόκοτων Υποθέσεων. 
Έχει επηρεαστεί από τα έργα του Γκαστόν Λερού (Gaston Leroux, 1868-1927) όπως “Το φάντασμα της όπερας” και “Το μυστήριο του κίτρινου δωματίου” και τις “Ιστορίες του πατρός Μπράουν” (“Father Brown’s stories”) του Γκ. Κ. Τσέστερτον (Gilbert Keith Chesterton, 1874-1936). Ο Καρ έπλασε τον πρωταγωνιστή ντεντέκτιβ του, τον ευτραφή και ευγενή λεξικογράφο δόκτορα Φελ, με υπόδειγμα τον ίδιο τον Τσέστερτον. Υπήρξε από τους πρώτους που ασχολήθηκαν με το είδος του ιστορικού αστυνομικού μυθιστορήματος.