Δύο ενότητες – άλογα και θώρακες – αποτελούν την βασική θεματική της έκθεσης, θεματική συνύπαρξης η οποία παραπέμπει σε ένα διαχρονικό ηρωικό στοιχείο. Στην έκθεση αυτή, παράλληλα με άλλα γλυπτά αντιπροσωπευτικά της γλύπτριας, γνωστά από την αναδρομική της έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη, παρουσιάζονται και έργα νέα, δυσδιάστατα, πάνω σε χαρτί. Πρόκειται για αποτυπώματα, «ίχνη» από προγενέστερα γλυπτά τα οποία εκτίθενται, επιδιώκοντας μια εικαστική συνεχή συνομιλία ανάμεσα στα υλικά της Τέχνης και στις φάσεις του χρόνου.

Στα έργα της έκθεσης η Αλεξάνδρα Αθανασιάδη προσπαθεί να μετατοπίσει τα Όρια, να ανατρέψει το καταλυτικό έργο του χρόνου και της λήθης. Συνθέτει τα θραύσματα, συνενώνει τα αποτυπώματα, υποβάλλει κλιμακωτά, κάποτε και ανεπαίσθητα, τα απορρέοντα συναισθήματα.

Η Μνήμη αντιπαλεύει την Φθορά.

Η Αθανασιάδη εστιάζει στο αποσπασματικό, στο θραύσμα. Η φθορά της ύλης προμηθεύει τα υλικά: ένα κομμάτι σπασμένο αλλοιωμένο ξύλο, σπαράγματα από ένα αρχαίο άγαλμα, ένα φθαρμένο χαρτί, το τυχαίο αποτύπωμα ενός παλαιότερου έργου. Από αυτά τα στοιχεία, κατάλοιπα ή σπαράγματα συχνά τυχαία, προκύπτουν οι καλλιτεχνικές δημιουργίες – δηλαδή, με τον ίδιο τρόπο που λειτουργεί η ανθρώπινη μνήμη· αποσπασματικά και επιλεκτικά. Τα υλικά δημιουργούν στρώσεις και επιστρώσεις, όπως οι φάσεις και οι αναμνήσεις του ανθρώπινου βίου. Η καλλιτεχνική δημιουργία είναι συχνά απόρροια του τυχαίου –κάποτε και του ατυχήματος. Γι’ αυτό και τα έργα της Αλεξάνδρας Αθανασιάδη λειτουργούν ως αφετηρίες συνειρμών, τόσο για την ίδια όσο και για τον θεατή.

Βιογραφικό:

Η Αλεξάνδρα Αθανασιάδη γεννήθηκε το 1961 στην Αθήνα, όπου ζει και εργάζεται. Σπούδασε στο Franklin College του Λουγκάνο (1978), στο Ruskin School of Drawing and Fine Art του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης (Bachelor of Fine Arts, 1982 – διάκριση στη γλυπτική και τη χαρακτική) και στο Columbia University της Νέας Υόρκης (Master of Fine Arts, 1984 – γλυπτική). Παράλληλα με την γλυπτική, ασχολήθηκε με τη σκηνογραφία στη Νέα Υόρκη και στην Αθήνα. Έργα της βρίσκονται σε σημαντικές συλλογές ανά τον κόσμο. Από το 1984 μέχρι σήμερα έχει εκθέσει σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις.

Επιμέλεια έκθεσης: Τατιάνα Σπινάρη – Πολλάλη.
Κείμενα καταλόγου: Τατιάνα Σπινάρη Πολλάλη, Δρ της Ιστορίας της Τέχνης – Διευθύντρια της Γκαλερί CITRONNE, και Christine Kondoleon, Δρ της Ιστορίας της Τέχνης – Επιμελήτρια της Ελληνικής και Ρωμαϊκής Τέχνης του Museum of Fine Arts της Βοστώνης.


Φωτογραφία θέματος: Άλογο LXIV, 2006, 152x230x10 | Ξύλο και Σίδερο