Το γεμάτο ανατροπές best seller μυθιστόρημα μυστηρίου του Μάικλ Κόνελι, μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη με ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον cast, που

αποτελείται από τους Μάθιου ΜακΚόναχι (\”Tropic Thunder\”), Μαρίσα Τομέι (\”Before the Devil Knows You’re Dead\”), Ράιαν Φιλίπε (\”Cruel Intentions\”) και Ουίλιαμ Χ. Μέισι (\”Fargo\”).

Ο Μάικλ “Μικ” Χόλερ είναι ένας επιδέξιος και χαρισματικός δικηγόρος στο Λος Άντζελες, ο οποίος χρησιμοποιεί ως γραφείο το αυτοκίνητό του, μια Lincoln Continental. Έχοντας περάσει το μεγαλύτερο μέρος της καριέρας του υπερασπίζοντας μικροαπατεώνες, ο Μικ αναλαμβάνει απροσδόκητα την σημαντικότερη υπόθεση που έχει βρεθεί ποτέ στο δρόμο του: την υπεράσπιση ενός πλούσιου πλέιμποϊ του Μπεβερλι Χιλς, ο οποίος κατηγορείται για απόπειρα φόνου.

Ενώ όμως η υπόθεση δείχνει  απλή – και ιδιαίτερα κερδοφόρα – αρχικά για τον Μικ, σύντομα εξελίσσεται σε μια θανάσιμη μάχη ανάμεσα σε δύο δεξιοτέχνες της χειραγώγησης, αλλά και σε μια κρίση συνείδησης για τον Χόλερ.

Ο Σκηνοθέτης

Ο Μπραντ Φέρμαν γεννήθηκε στη Φιλαδέλφεια και αποφοίτησε από το Tisch School του New York University. Έκανε το σκηνοθετικό του ντεμπούτο το 2002 με την ταινία μικρού μήκους “Fast Forward”, η οποία προβλήθηκε σε περισσότερα από 25 κινηματογραφικά φεστιβάλ. Η δεύτερη μικρού μήκους ταινία του, με τίτλο “The Stranger” έκανε πρεμιέρα στο Hollywood Film Festival κι ήταν η μόνη που επελέχθη για προβολή δίπλα σε ταινίες μεγάλου μήκους.

Το 2003 σκηνοθέτησε την ταινία μικρού μήκους “Unbroken”, με την Ρέιτσελ Μπίλσον, για το The Rape Abuse Incest National Network. Η ταινία αυτή τον έκανε δεκτό στο Universal Studios/MVPA Director’s Cuts Film Festival και τον τοποθέτησε στη λίστα του Universal Studios/MVPA πάνελ με τους Top Directors του 2004. Ακολούθησε το 2005 το μουσικό ντοκιμαντέρ “Buried Alive in the Blues”, ενώ το 2008 έκανε την πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους, με τίτλο “The Take”, η οποία έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Toronto International Film Festival.

Οι Ηθοποιοί

Ο Μάθιου Μακόναχι γεννήθηκε το 1969 στο Τέξας. Μετά την αποφοίτησή του από το σχολείο, έζησε για ένα χρόνο στην Αυστραλία για αλλαγή σκηνικού. Επέστρεψε στις ΗΠΑ όπου ξεκίνησε σπουδές στην Νομική, στο University of Texas. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του, αποφάσισε να αλλάξει το αντικείμενο σπουδών του στον κινηματογράφο. Ξεκίνησε την καριέρα του στην υποκριτική το 1991, συμμετέχοντας σε ταινίες φοιτητών αλλά και σε τοπικές διαφημίσεις.

Το 1993 έκανε το κινηματογραφικό του ντεμπούτο με την ταινία “Dazed and Confused”, αλλά η ταινία που τον έκανε γνωστό ήταν η “Ετυμηγορία” του Τζόελ Σουμάχερ, όπου συμπρωταγωνιστούσε με τους Σάντρα Μπούλοκ και Σάμιουλ Λ. Τζάκσον. Το εντυπωσιακό βιογραφικό του Μακόναχι περιλαμβάνει πληθώρα ταινιών κάθε είδους, όπως “Contact”, “Amistad”, “Ed TV”, “U-571”, “How To Lose A Guy in 10 Days”, “Sahara”, “Όλα Για Τα Λεφτά”, “We Are Marshall”, “Tropic Thunder” και “Ghosts of Girlfriends Past”. Προσεχώς θα τον δούμε στην νέα ταινία του Ουίλιαμ Φρίντκιν, “Killer Joe”, δίπλα στους Έμιλ Χιρς, Τόμας Χέιντεν Τσερτς και Τζίνα Γκέρσον. 

Η Μαρίσα Τομέι γεννήθηκε το 1964 στη Νέα Υόρκη. Το 1992 κέρδισε το Όσκαρ Β\’ Γυναικείου Ρόλου για την ταινία \”Το Ξαδερφάκι μου ο Βίννυ\”, ενώ έχει βρεθεί άλλες δύο φορές υποψήφια στην ίδια κατηγορία, με τις ταινίες \”Μυστικά της Κρεβατοκάμαρας\” και \”Ο Παλαιστής\”. Έχει επιδείξει το ταλέντο της τόσο σε δραματικές ερμηνείες όσο και σε κωμικούς ρόλους, έχοντας στο βιογραφικό της ταινίες όπως “Flamingo Kid”, “Oscar”, “Chaplin”, “Only You”, “The Perez Family”, “Welcome to Sarajevo”, “What Women Want”, “Alfie”, “Factotum”, “War, Inc.” και “Ο Φίλος της Μαμάς Μου”.

Το 2009, η Τομέι ταξίδεψε στην Αιθιοπία κι έκανε το σκηνοθετικό της ντεμπούτο, με μια ταινία μικρού μήκους, βασισμένη στο βιβλίο \”Half the Sky\”, με θέμα την εκμετάλλευση και κακομεταχείριση των γυναικών ανά τον κόσμο. Προσεχώς θα την δούμε στην ταινία “Crazy, Stupid, Love.”, δίπλα στους Έμα Στόουν, Ράιαν Γκόσλινγκ, Τζουλιάν Μουρ και Στιβ Καρέλ, καθώς και στην νέα σκηνοθετική δουλειά του Τζορτζ Κλούνι, “The Ides of March”, όπου θα συμπρωταγωνιστεί με τους Τζορτζ Κλούνι, Ράιαν Γκόσλινγκ, Ίβαν Ρέιτσελ Γουντ, Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν και Πολ Τζιαμάτι.

Ο Ράιαν Φιλίπε γεννήθηκε το 1974 στο Ντέλαγουερ και ξεκίνησε την καριέρα του στην υποκριτική με έναν ρόλο στη δημοφιλή Αμερικάνικη σαπουνόπερα “One Life to Live”. Δεν επρόκειτο για έναν απλό ρόλο, μιας και ο χαρακτήρας που υποδυόταν ήταν ο πρώτος ομοφυλόφιλος έφηβος σε σαπουνόπερα της απογευματινής ζώνης. Το ντεμπούτο του στον κινηματογράφο έγινε με την ταινία “Crimson Tide”, ενώ το πλούσιο βιογραφικό του περιλαμβάνει ταινίες όπως “Λευκή Καταιγίδα”, “Nowhere”, “I Know What You Did Last Summer”, “Cruel Intentions”, “Gosford Park”, “Igby Goes Down”, “Crash”, “Flags of Our Fathers”, “Stop-Loss”, “Franklyn” και “MacGruber”. Προσεχώς θα τον δούμε στην ταινία “Setup”, δίπλα στον Μπρους Ουίλις.

Λίγα Λόγια για την Παραγωγή

Δικηγόροι και εκπρόσωποι της δικαιοσύνης έχουν απασχολήσει αρκετές φορές την μεγάλη οθόνη, αλλά το κοινό δεν έχει δει ποτέ δικηγόρο σαν τον Μάικλ “Μικ” Χόλερ, τον κεντρικό ήρωα της ταινίας “Δικηγόρος Σκοτεινών Υποθέσεων”. Ο Μικ Χόλερ είναι συνήγορος υπεράσπισης και χρησιμοποιεί τα πίσω καθίσματα μιας Lincoln Contintental ως γραφείο, ενώ ο σοφέρ του τον οδηγεί στους δρόμους του Λος Άντζελες, από το ένα δικαστήριο στο άλλο, όπου υπερασπίζεται μικροαπατεώνες που ήρθαν σε σύγκρουση με το σύστημα δικαιοσύνης.  

“Πολλοί μπορεί πιθανότατα να θεωρούν πως ο Μικ βρίσκεται στον πάτο” παραδέχεται ο Μάθιου Μακόναχι, ο οποίος υποδύεται τον Μικ. “Είναι ένας τύπος που με δυσκολία τα βγάζει πέρα οικονομικά, προσπαθώντας να στηρίξει την πρώην σύζυγό του και την κόρη του, υπερασπίζοντας άτομα όπως ιερόδουλες ή συλληφθέντες για ναρκωτικά, καθώς και πολλά ακόμα μικρότερα παραπτώματα.”

Ο Μικ βρίσκεται πάντα εν κινήσει, γι’΄αυτό η Lincoln Continental χρησιμεύει ως το ιδανικό κινητό γραφείο. “Αναλαμβάνει ταυτόχρονα πέντε ή έξι υποθέσεις, οι οποίες βρίσκονται σε όλη τη χώρα, ένα φάσμα το οποίο είναι αρκετά μεγάλο γεωγραφικά” εξηγεί ο παραγωγός Τομ Ρόζενμπεργκ. “Ο καλύτερος τρόπος για να βρεθεί από το ένα δικαστήριο στο άλλο είναι με το αυτοκίνητο.”

Παρά τις συχνές συμφωνίες κάτω από τραπέζι, ο Μικ έχει το δικό του κώδικα ηθικής και βοηθάει όλους όσους δεν έχουν κανέναν στο πλάι τους. “Η αλήθεια είναι πως ο Μικ θα μπορούσε να είναι ένας επιτυχημένος δικηγόρος στον χώρο της ψυχαγωγίας, στο Μπέβερλι Χιλς” λέει ο Μακόναχι. “Ο τύπος όμως έχει μεγάλη καρδιά και ανθρωπιά, γι’ αυτό νομίζω πως έμεινε με τους μικροαπατεώνες. Εκεί νιώθει πως είναι περισσότερο απαραίτητος κι εκεί νιώθει άνετα. Ο Μικ ήταν από την αρχή σταθερός ως προς το ποιος είναι.”

Το πελατολόγιο του Μικ αποτελείται από φτωχούς εγκληματίες, οι οποίοι δεν του προσφέρουν ιδιαίτερο κέρδος. Όταν λοιπόν αποφασίζει να υπερασπιστεί τον Λουί Ρουλέ, έναν πλούσιο νεαρό που κατηγορείται για απόπειρα βιασμού και φόνου, ο Χόλερ το κάνει μόνο με το σκεπτικό πως θα ξεμπερδέψει σύντομα και θα βγάλει εύκολα μερικά λεφτά. Όταν όμως η υπόθεση φτάνει απροσδόκητα στα δικαστήρια, ο Μικ βρίσκεται στην πιο δύσκολη – κι επικίνδυνη – θέση της καριέρας του.

Ο δημοφιλής μυθιστοριογράφος Μάικλ Κόνελι, ο οποίος έγραψε το βιβλίο “Ο Δικηγόρος με την Λίνκολν” στο οποίο βασίζεται η ταινία, σκέφτηκε για πρώτη φορά την ιστορία ενώ μιλούσε με έναν οπαδό σε παιχνίδι μπέιζμπολ των Dodgers στο Λος Άντζελες. “Ήταν δικηγόρος και τον ρώτησα που ήταν το γραφείο του. “Βασικά δουλεύω μέσα από το αυτοκίνητό μου” μου είπε” θυμάται ο Κόνελι. “Συνέχισα να βλέπω το παιχνίδι και, μέχρι να τελειώσει, ήμουν σίγουρος πως – με βάση την συζήτησή μας – είχα ένα ολόκληρο βιβλίο κι έναν χαρακτήρα με εξαιρετικό ενδιαφέρον.”

“Δεν έχουμε ξαναδεί δικηγόρο σαν τον Μικ Χόλερ στην μεγάλη οθόνη” λέει ο Ρόζενμπεργκ. “Όταν είσαι ποινικός δικηγόρος, σχεδόν όλοι οι πελάτες σου είναι ένοχοι. Αν δεν είναι ένοχοι για το έγκλημα για το οποίο τους υπερασπίζεσαι, τότε κατά πάσα πιθανότητα είναι ένοχοι για άλλα εγκλήματα. Αυτή είναι η φύση των πραγμάτων. Ο Μικ Χόλερ, ως δικηγόρος, είναι από τους πιο έξυπνους.”

Μόλις οι παραγωγοί απέκτησαν τα δικαώματα του μυθιστορήματος, ξεκίνησαν την αναζήτηση του ιδανικού σεναριογράφου για την μεταφορά του υλικού στην μεγάλη οθόνη. “Αν και είχαμε υπ’ όψιν μας διάφορους σεναριογράφους, είχαμε δουλέψει με τον Τζον Ρομάνο σε μια επιτυχημένη διασκευή ενός άλλου βιβλίου” λέει ο παραγωγός Γκάρι Λουτσέσι. “Ο Τζον έχει μια εξαιρετική φήμη και ένα πλούσιο βιογραφικό κινηματογραφικών ταινιών και τηλεοπτικών project, ενώ γνωρίζαμε πως έχει την κατάλληλη αισθητική για να φέρει τον χαρακτήρα αυτό και την ιστορία στην μεγάλη οθόνη. Μας παρέδωσε ένα εκπληκτικό σενάριο, με το οποίο ήταν πολύ ευχαριστημένος κι ο Μάικλ Κόνελι. Όταν έχεις έναν διάσημο συγγραφέα όπως ο Μάικλ Κόνελι, θες προφανώς να του αρέσει το προϊόν το οποίο δημιουργείς από τη δική του δουλειά.” 

Στην συνέχεια, οι παραγωγοί προσέγγισαν τον ηθοποιό που έμοιαζε ιδανικός για τον ρόλο του Μικ Χόλερ, τον Μάθιου Μακόναχι. “Είχα διαβάσει μια πρώιμη εκδοχή του σεναρίου και όταν μου τηλεφώνησαν ο Τομ κι ο Γκάρι με μια προσφορά, δέχθηκα με χαρά” θυμάται ο Μακόναχι, ο οποίος υποδυόταν ένα δικηγόρο στον πρώτο του μεγάλο, στην “Ετυμηγορία”.

Η αναζήτηση του κατάλληλου σκηνοθέτη αποδείχθηκε δυσκολότερη και ήταν ο Μακόναχι αυτός που πρότεινε τελικά στους παραγωγούς τον Μπραντ Φέρμαν. “Αφού αποδέχθηκα την προσφορά να υποδυθώ τον Μικ Χόλερ, ξεκινήσαμε ένα κυνήγι σκηνοθέτη. Είχα συναντήσει τον Μπαντ Φέρμαν για ένα άλλο project της εταιρίας παραγωγής μου κι είχαμε πολύ καλή χημεία.” Ο Φέρμαν είχε σκηνοθετήσει πριν την ταινία “The Take”, η οποία “απεικονίζει υπέροχα το Λος Άντζελες” σύμφωνα με τον Μακόναχι. “Ο Μπραντ καταλαβαίνει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η δικαιοσύνη, αλλά και την αδικία που αναπόφευκα την συντροφεύει.”

“Περάσαμε αρκετό χρόνο με τον Μπραντ και μετά τηλεφωνήσαμε στον Μάθιου και του είπαμε “Μας αρέσει πολύ ο δικός σου”” εξηγεί ο Λουτσέσι. “Το αμέσως επόμενο βήμα ήταν το να προσλάβουμε τον Μπραντ και να αρχίσουμε γυρίσματα.”

Ο Φέρμαν εκτίμησε ιδιαίτερα την πολυπλοκότητα και την ευφυία του σεναρίου, αλλά και τους αξέχαστους χαρακτήρες που δημιούργησαν ο Ρομάνο και ο Κόνελι. “Αποτελεί φόρο τιμής σε αυτό που πιστεύω πως είναι εξαιρετική ταινία και κλασικός κινηματογράφος” λέει ο σκηνοθέτης. “Είναι ακριβώς το είδος της ταινίας που αναζητούσα. Και οι δύο μου γονείς, καθώς και ο παππούς μου, είναι δικηγόροι, οπότε γνωρίζω καλά τον κόσμο αυτό.”

Για τον καταλυτικό ρόλο του Λουί, οι δημιουργοί είδαν αρκετούς ηθοποιούς πριν προσφέρουν τον ρόλο στον Ράιαν Φιλίπε. “Η ταινία αυτή είναι βασισμένη σε δύο αντιπάλους και μέρος της απόλαυσης της ταινίας είναι το να βλέπεις δύο εξαιρετικές ερμηνείες” σύμφωνα με τον Λουτσέσι. “Αν ο κακός δεν λειτουργήσει, τότε ο ήρωας δεν είναι το ίδιο καλός, οπότε ο Ράιαν και ο Μάθιου ήρθαν πραγματικά κατά μέτωπο αντιμέτωποι.” 

“Ο Λουί Ρουλέ δεν μοιάζει με κανένα χαρακτήρα απ’ όσους έχω υποδυθεί” αναφέρει ο Φιλίπε. “Μου τράβηξε το ενδιαφέρον η ιδέα του να παίξω κάποιον που έχει τόσο βαθιά προβλήματα. Δεν έβλεπα την ώρα να εξερευνήσω όλα τα ψυχολογικά χαρακτηριστικά του.” Για να αναπτύξει τον χαρακτήρα του, ο Φιλίπε διάβασε προσεκτικά το βιβλίο, ψάχνοντας τις λεπτομέρειες και τα διακριτικά χαρακτηριστικά, τα οποία ενσωμάτωσε στην ερμηνεία του. “Σε μια κινηματογραφική διασκευή βιβλίου δεν υπάρχει απαραίτητα χώρος για να εξερευνήσεις κάθε σκηνή του μυθιστορήματος, οπότε το βιβλίο γίνεται η Βίβλος σου. Λάτρεψα επίσης το μυθιστόρημα. Δεν μπορούσα να το αφήσω κάτω. Τώρα δεν βλέπω την ώρα για το επόμενο βιβλίο του Μάικλ Κόνελι.”

Όταν ήρθε η ώρα για την εύρεση της ηθοποιού που θα υποδυόταν την Μάγκι ΜακΦέρσον, την πρώην σύζυγο του Χόλερ, οι παραγωγοί και ο Φέρμαν είχαν μόνο μια ηθοποιό στο μυαλό τους: την βραβευμένη με Όσκαρ Μαρίσα Τομέι. “Θέλαμε μια ηθοποιό που να ανοίκει στη γενιά του Μάθιου και η οποία θα είναι πειστική ως πρώην σύζυγος του Χόλερ αλλά και δικηγόρος” δηλώνει ο Ρόζενμπεργκ. “Η Μαρίσα είχε την ευφυία και το ταλέντο ώστε να φέρει στη ζωή τον χαρακτήρα.”

Η Τομέι εντυπωσίασε τον Φέρμαν από την πρώτη τους συνάντηση. “Πρώτ’ απ’ όλα, η Μαρίσα έχει πολύ μεγάλη καρδιά” λέει ο σκηνοθέτης. “Έχει τέτοιο πάθος και νοιάζεται τόσο πολύ, που δεν υπάρχει κάτι το οποίο να κάνει χωρίς να δίνεται 150% και να το σκέφτεται καλά. Όταν πρωτοσυναντηθήκαμε, είχε πέντε εκατομμύρια ερωτήσεις για κάθε κομμάτι της δημιουργικής διαδικασίας. Κάπου στα μισά σκέφτηκα, “Ουάου, τώρα ξέρω γιατί κέρδισε Όσκαρ”. Η προετοιμασία της, η επιμέλειά της, καθώς και η κατανόηση της για το υλικό ήταν απίστευτα.”

Η ταινία “Δικηγόρος Σκοτεινών Υποθέσεων” ξεκίνησε γυρίσματα στις 12 Ιουλίου 2010. Γυρισμένη εξολοκλήρου στην πολιτεία του Λος Άντζελες κατά τη διάρκεια τριάντα επτά ημερών, η χρήση αυθεντικών τοποθεσιών για την ταινία αποτελούσε προτεραιότητα για τους δημιουργούς. “’Ήθελα να απεικονίσω αυτό που θεωρώ πως είναι η άλλη πλευρά του Λος Άντζελες” εξηγεί ο Φέρμαν. “Πρόκειται για ένα πραγματικά τεράστιο μέρος, γεμάτο με ογκώδεις και ποικίλες κοινωνίες. Δεν υπάρχει μόνο το Χόλιγουντ και το Μπέβερλι Χιλς ή η Valley, τα οποία βλέπουμε συνήθως στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση. Υπάρχει και το Boyle Heights, το Lincoln Heights, το Echo Park, το Lynwood και το Inglewood.”

Σκηνοθεσία: Μπραντ Φέρμαν
Σενάριο: Τζον Ρομάνο – Βασισμένο στο βιβλίο “Ο Δικηγόρος με την Λίνκολν” του Μάικλ Κόνελι

Παραγωγή: Σίντνεϊ Κίμελ, Γκάρι Λουτσέσι, Τομ Ρόζενμπεργκ, Σκοτ Στάιντορφ, Ρίτσαρντ Σ. Ράιτ

Ηθοποιοί: Μάθιου Μακόναχι, Μαρίσα Τομέι, Ράιαν Φιλίπε, Ουίλιαμ Χ. Μέισι, Τζος Λούκας
Τζον Λεγκουιζάμο

Φωτογραφία: Λούκας Έτλιν
Σκηνικά: Τασαρίς Καρντένας
Κοστούμια: Έριν Μπένακ
Μουσική: Κλιφ Μαρτίνεζ