Διευρύνοντας τον Κύκλο Παλαιά Μουσική, το Μέγαρο διοργανώνει φέτος ένα μεγάλο αφιέρωμα στον Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ. Η αυλαία ανοίγει τη Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου στις 8:30 το βράδυ με τη συναυλία των Μουσικών της Καμεράτα–Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης, που θα ερμηνεύσουν σε όργανα εποχής υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Πέτρου ένα από τα πιο αγαπημένα έργα όλων των εποχών, τα Βρανδεμβούργια κοντσέρτα.

Την κορύφωση του Αφιερώματος σηματοδοτεί η Εβδομάδα Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ (1–5/3/2017), με κλασικές αλλά και… «πειραγμένες» προσεγγίσεις της μουσικής του μεγάλου Κάντορα της Λειψίας από γνωστούς καλλιτέχνες και σύνολα.

Tα περίφημα Βρανδεμβούργια κοντσέρτα, που αγαπήθηκαν κανένα άλλο έργο την εποχή του Μπαρόκ, είναι έξι κοντσέρτα για ορχήστρα που ο Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ (1685-1750) αφιέρωσε, το 1721, στον μαργράβο (μαρκήσιο) του Βρανδεμβούργου Χριστιανό-Λουδοβίκο, αριστοκράτη του βασιλικού οίκου της Πρωσίας. Οι μελετητές του Μπαχ, πάντως, πιστεύουν ότι ο σπουδαίος γερμανός μουσουργός μάλλον συνέθεσε τα Βρανδεμβούργια νωρίτερα, όταν εργαζόταν στο Καίτεν και στη Βαϊμάρη. Στη Βαϊμάρη πρέπει να γράφτηκε επίσης το Βρανδεμβούργιο κοντσέρτο αρ. 1 σε φα μείζονα, μουσικά θέματα του οποίου αξιοποιήθηκαν από τον συνθέτη και σε μεταγενέστερες δημιουργίες του. Στο συντομότερο Δεύτερο βρανδεμβούργιο, επίσης σε φα μείζονα, ο Μπαχ αναδεικνύει την τρομπέτα ως σολιστικό όργανο, ενώ στο Τρίτο σε σολ μείζονα, που είναι ακόμη μικρότερης διάρκειας, την ορχήστρα αποτελούν μόνο έγχορδα και τσέμπαλο. Στο Τέταρτο βρανδεμβούργιο σε σολ μείζονα τον πρώτο λόγο έχει το βιολί με πολλά δεξιοτεχνικά περάσματα, ενώ στο νεωτερικό Βρανδεμβούργιο κοντσέρτο αρ. 5 σε ρε μείζονα, πρωταγωνιστής είναι το τσέμπαλο. Το Κοντσέρτο αρ.6 σε σι ύφεση μείζονα, μια σύνθεση μεγάλης ομορφιάς και ευρηματικότητας, αν και είναι το τελευταίο από τα Βρανδεμβούργια, εικάζεται ότι γράφτηκε πρώτο.