Έργα για σόλο φωνή ή φωνή και έγχορδο ή πνευστό ή πιάνο ή κρουστό ή ηλεκτρονικά ή άλλο μέσο, που

θα προκύψουν από το workshop (μετά από επιλογή) θα παρουσιαστούν σε προγραμματισμένη συναυλία το 2013 στον Χώρο Πολιτισμού ABOUT:
 
Οι συνθέτες καλούνται να συμμετάσχουν με σχεδιάσματα έργων, που κατόπιν επιλογής θα ολοκληρωθούν σε συνεργασία με την Αγγελική Καθαρίου.

Το workshop περιλαμβάνει δύο τμήματα.

Το πρώτο αφορά στην σε βάθος γνωριμία με τις τεχνικές και τις θεωρητικές όψεις της γραφής για φωνή:
 
•θέματα έκτασης, tessitura, απόδοση φωνημάτων στις διάφορες περιοχές.
 •κριτήρια επιλογής κειμένων και σχέση κειμένου – μουσικής,
 •θεατρικότητα και σχέση της με την σύνθεση
 •αυτοσχεδιασμός, και τα όρια του.
 
Το δεύτερο και εκτενέστερο τμήμα περιλαμβάνει τα sessions με τους συνθέτες, όπου τα αρχικά προσχέδια των έργων θα δοκιμασθούν και θα εξελιχθούν προς την ολοκλήρωση τους. Σε μία διαδικασία δοκιμής, πειραματισμών και αλληλοέμπνευσης το workshop αυτό φιλοδοξεί να οδηγήσει στην δημιουργία ενός αριθμού νέων, πρωτότυπων έργων που στην συνέχεια θα δοκιμάσουν την τύχη τους στο κοινό.

 
H φωνή είναι το κατεξοχήν μέσο μουσικής έκφρασης. Με την ατελείωτη ποικιλία των ηχοχρωμάτων της, από τον ψίθυρο μέχρι την κραυγή, από την καθημερινή ομιλία, την απαγγελία μέχρι το τραγούδι, η φωνή εμπλέκεται σε μία διαρκή διαλεκτική διερεύνηση του νοήματος και του Λόγου. Η φυσική παρουσία, εξάλλου, του εκτελεστή και η οικειότητα του μέσου θέτουν περαιτέρω και το ερώτημα της Θεατρικότητας. Κάθε περίοδος της μουσικής, κάθε σχολή και τεχνοτροπία, θεωρεί αναγκαία την διερεύνηση και τον επανακαθορισμό της σχέσης της με την φωνή, την τεχνική της και την αισθητική της. Ο εικοστός αιώνας ιδίως, πολλαπλασίασε τις προσεγγίσεις αυτές. Αφενός η μουσικολογική έρευνα που αναβίωσε πρακτικές του παρελθόντος και η εξοικείωση μας με άλλες εξωευρωπαϊκές μουσικές παραδόσεις, αφετέρου οι νέες αναζητήσεις των πρωτοποριών αλλά και οι επεκτάσεις της ερμηνείας με την βοήθεια της τεχνολογίας, μας έχουν προσφέρει μία αφθονία καλοδουλεμένων εκφραστικών εργαλείων. Στο εργαστήριο αυτό, η μεσόφωνος Αγγελική Καθαρίου, συνεχίζοντας μία εξαιρετικά παλιά παράδοση εργασίας θα συνεργαστεί με έναν αριθμό συνθετών για την σύνθεση και ερμηνεία νέων έργων για φωνή, με πιθανή συνοδεία ενός ή δύο μουσικών οργάνων και/ή ηλεκτρονικά. Στον πυρήνα της διαδικασίας αυτής βρίσκεται ο πειραματισμός με τις χρήσεις του λόγου. Οι άπειρες αποχρώσεις του ηχοχρώματος της φωνής και το εκφραστικό της εύρος θα αποτελέσει το πεδίο της δημιουργικής αλληλοεπίδρασης συνθέτη και ερμηνευτή.

Ανάργυρος Δενιόζος

Αγγελική Καθαρίου, μεσόφωνος

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Μελέτησε πιάνο με τον Άρη Γαρουφαλή και τη Ντόρα Μπακοπούλου, από την τάξη της οποίας πήρε δίπλωμα με άριστα παμψηφεί το 1993. Τραγούδι σπούδασε στο Ωδείο Athenaeum (τάξη Μ.Κρίλοβιτς) απ’ όπου αποφοίτησε με άριστα παμψηφεί και α’ βραβείο το 1993. Με υποτροφία του Ιδρύματος “Α.Σ.Ωνάσης” τελειοποίησε την τεχνική της Φωνής στην Ιταλία με τους Arrigo Pola, Ντίνο Εγκολφόπουλο, Dante Mazzola και Renata Scotto. Είναι Διδάκτωρ του Μουσικού Τμήματος του Πανεπιστημίου του York.
 Συνεργάζεται με τα λυρικά θέατρα της βόρειας Ιταλίας, την Κρατική Όπερα του Ρήνου, Carnegie Hall, Concertgebouw, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Εθνική Λυρική Σκηνή, Cité de la Musique, Opéra Comique, Konzerthaus του Freiburg, Μέγαρο Μουσικής της Μόσχας, Fondation Royaumont, Culturgest Hall (Λισσαβόνα), Τhe Pharos Arts Foundation (Λευκωσία) και με τα διεθνή φεστιβάλ Αθηνών, Μασσαλίας, Βουδαπέστης, Ferrara, Roque d’Anthéron, ερμηνεύοντας ευρύ λυρικό και συμφωνικό ρεπερτόριο: Ευριδίκη του Peri, Carmen, Falstaff, Rigoletto, Beggar’s Opera και Phaedra του Britten, Trouble in Tahiti του Bernstein, 9η Συμφωνία του Beethoven, Mozart Requiem, Συμφωνία Ν.1 του Γ.Χρήστου, Requiem του Duruflé. Οι ερμηνείες της περιλαμβάνουν μερικά από τα σημαντικότερα έργα του 20ου αιώνα: Le Pierrot Lunaire του A.Schoenberg, Folk Songs και Sequenza III του L.Berio, T.S.Eliot Songs του Γ.Χρήστου, Ancient Voices of Children του G.Crumb, Le Marteau sans Maître του P.Boulez, Miss Donnithorne’s Maggot του Sir Peter Maxwell Davies, Stabat Mater του A.Pärt. Έχει συμπράξει με τις ορχήστρες: Καμεράτα, Κ.Ο.Α, Κ.Ο.Θ, Ε.Ρ.Τ, Ορχήστρα των Χρωμάτων, Mahler Chamber Orchestra, Φιλαρμονική του Στρασβούργου, Ορχήστρα της Πικαρδίας, σε διεύθυνση των: Cl.Abbado, A.Allemandi, Θ.Αντωνίου, St.Bedford, J.Latham-Koenig, Μ.Λογιάδη, Μ.Μιχαηλίδη, Α.Μυράτ, M.Plasson, Β.Συμεωνίδη, T.Severini, A.Zedda, Β.Φιδετζή. Β.Χριστόπουλου.

Η δισκογραφική της παρουσία περιλαμβάνει τις πρώτες παγκόσμιες παρουσιάσεις των έργων: 16 τραγούδια του Ν.Σκαλκώτα (BIS), Zyia του Ι.Ξενάκη για τη Γαλλική εταιρία Saphir (Βραβείο Orphée d’Or 2012 για την καλύτερη ηχογράφηση σύγχρονου λυρικού έργου), 14 Invenzioni του Δ.Μητρόπουλου, Melisma του Μ.Αδάμη (Naxos). Aκόμη, έχει ηχογραφήσει τον Ερωτόκριτο και την Όπερα των Σκιών του Ν.Μαμαγκάκη, έργα των: Clotilde Rosa (La Ma de Guido), Ντ.Κωνσταντινίδη (Centaur), Δ.Θέμελη, Ν.Αστρινίδη, Γ.Καζάσογλου καθώς και το Μάγο Έρωτα του M.de Falla (Naïve), τη Messe Es-dur του Schubert και τη μουσική του Alexandre Desplat για την ταινία “11’09″01 New York September 11”. Έχει βραβευθεί με το Premio Leoncavallo στο Locarno της Ελβετίας.
 

Δηλώσεις συμμετοχής στην ηλεκτρονική διεύθυνση info@about-art.gr. Οι υποψήφιοι υποβάλλουν αποστέλλοντας τα παρακάτω: βιογραφικό σημείωμα, score από παλαιότερα έργα τους & mp3 αρχεία ήχου.
 


Διοργανωτές

Χώρος Πολιτισμού ABOUT:
Camerata Europaea Orchestra (Βερολίνο)
Counting Art