H γκαλερί The Breeder παρουσιάζει από το Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2016 την έκθεση Study Room: The State of Things σε συντονισμό του καλλιτέχνη Βαγγέλη Βλάχου. Συμμετέχουν οι Γιώτα Ιωαννίδου, Νατάσα Μπιζά και Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου.

Η έκθεση Study Room: The state of things μπορεί να ειδωθεί ως ένα παρατηρητήριο διαφορετικών μηχανισμών κατανόησης μιας πραγματικότητας με ασαφή πολιτικά και ιστορικά όρια. Ως ένας χώρος μελέτης μικρών αποσπασματικών αφηγήσεων χωρίς προφανείς συνδέσεις μεταξύ τους. Η μετεγκατάσταση ενός εργοστασίου από την Ελλάδα στη Τσεχία, το πρόγραμμα φύτευσης στον αρχαιολογικό χώρο της αρχαίας αγοράς τη δεκαετία του ’50 ή η διαδρομή ενός άντρα που κουβαλάει ένα στρώμα στη πλάτη του στους δρόμους της Αθήνας μπορούν να ειδωθούν ως απόπειρες προσωπικής κατανόησης μιας πραγματικότητας που βρίσκεται (όχι πάντα με έναν προφανή ή άμεσο τρόπο) σε δυναμική σχέση με το παρόν.

Η Γιώτα Ιωαννίδου με την ερευνά της συχνά αντιπαραβάλει φαινομενικά ασύνδετες στιγμές της ιστορίας με στόχο να προκαλέσει παράδοξους συσχετισμούς που επανανοηματοδοτούν τις αναφορές της στο παρόν. Η πρακτική της, με τη μορφή συνήθως ζωντανής αφήγησης (storytelling) ή lecture performance, περιλαμβάνει κυρίως in situ πρότζεκτς, αρχειακή έρευνα, φωτογραφική τεκμηρίωση, κείμενα, συζητήσεις και συνεντεύξεις.

Στο πρότζεκτ Stratagem (2009) η Ιωαννίδου διερευνά το φαινόμενο των μετεγκαταστάσεων των εργοστασίων καθώς και τις συνέπειές του στον αστικό και κοινωνικό ιστό. Η έρευνα καταγράφει τη δραστηριότητα  μιας πολυεθνικής εταιρίας στην Ελλάδα και την Τσεχία και συγκεκριμένα της Palco στην Αθήνα και της Pleas στο Havličkův Brod. Το πρότζεκτ αποτελείται από χάρτες, φωτογραφίες, βίντεο, συζητήσεις και συνεντεύξεις, που συλλέχθηκαν κατά τη διάρκεια των επισκέψεών της καλλιτέχνιδας στις πρώην και νυν εγκαταστάσεις της εταιρίας.

Η Νατάσα Μπιζά, μέσα από την επεξεργασία αρχειακού υλικού, ή τη δημιουργία νέων ντοκουμέντων, εξετάζει τα όρια των θεσμικών πρακτικών καταγραφής και αρχειοθέτησης σε μια προσπάθεια διεύρυνσής τους. Αφετηρία του έργου Σχέδιο Φύτευσης (2014) αποτελεί η δενδροφύτευση της αρχαίας αθηναϊκής αγοράς, που έλαβε χώρα κατά τα μέσα του 20ού αιώνα από την Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών και είχε ως στόχο την ‘αποκατάσταση’ της αρχαίας χλωρίδας του χώρου. Η Μπιζά εστιάζει κυρίως στα «ανώνυμα» μη ενδημικά ελληνικά φυτά που βρίσκονται σήμερα στον αρχαιολογικό χώρο και επιχειρεί να ‘συμπληρώσει’ τα ονόματα τους στην επίσημη αφήγηση. Στο εν εξελίξει έργο ‘Το Γράμμα Ε για την Αγκάθα’ (2015-) παρουσιάζεται η πορεία μιας έρευνας ταυτοποίησης μίας σειράς φωτογραφιών που βρέθηκαν στο αρχείο της Αμερικάνικης Σχολής Κλασσικών Σπουδών που υποτίθεται ότι απεικονίζουν την Αγκάθα Κρίστι όταν επισκέφτηκε την Αρχαία Αγορά της Αθήνας τη δεκαετία του 1950.

Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου δημιουργεί ταινίες, γυρισμένες σε φιλμ Σούπερ 8, οι οποίες συνήθως δεν διαρκούν παραπάνω από τρία λεπτά, και δεν έχουν ήχο.  Κατασκευάζει εικόνες χωρίς συγκεκριμένη αφήγηση και χρόνο χρησιμοποιώντας στοιχεία ρεαλιστικά, που αντλούνται από την καθημερινή ζωή. Ο ίδιος θεωρεί τις ταινίες του ντοκιμαντέρ. Στο Άνθρωπος Στρώμα (2005) ο Χατζηνικολάου ακολουθεί έναν άντρα που βρήκε τυχαία στο δρόμο να κουβαλάει ένα μονό στρώμα στην πλάτη του. Η κάμερα καταγράφει την διαδρομή του στρώματος μέσα σε ένα δρόμο του κέντρου της Αθήνας από μία σχετική απόσταση. Το φιλμ τελειώνει όταν ο άντρας μπαίνει μέσα σε έναν ιδιωτικό χώρο.

Photo: Yota Ioannidou, Palco factory workers 1975, Detail from the Stratagem project, 2009