Η ταινία «Στις παρυφές» (Periferic) του Ρουμάνου σκηνοθέτη BOGDAN GEORGE APETRI, η οποία βραβεύτηκε με τον Χρυσό Αλέξανδρο στο 51ο Φεστιβάλ

Θεσσαλονίκης, βγαίνει στους κινηματογράφους στις 8 Σεπτεμβρίου.

Όπως ο Aronofsky, έτσι και ο Apetri, καταφέρνει ο πρωταγωνιστής του, να είναι τόσο ανθρώπινος και αληθινός, που το μόνο που μπορεί  να κάνει το κοινό, είναι να μείνει προσηλωμένο σε αυτόν.

Μια ταινία όπου η ενθουσιώδης δύναμη της αφήγησης σε συνεπαίρνει…

Με την πρώτη ταινία μεγάλου μήκους του, ο Bogdan George Apetri, μπαίνει επάξια στη νέα γενιά των ταλαντούχων σκηνοθετών της Ρουμανίας.

Η ΥΠΟΘΕΣΗ

Παίρνοντας τους δρόμους, η Ματίλντα έχει 24 ώρες για να διορθώσει ή να καταστρέψει τα πάντα. Εξαρτάται από την οπτική γωνία που το βλέπει κανείς. Παγιδευμένη σε μία 5ετή φυλάκιση, για ένα έγκλημα που δεν έχει διαπράξει κι έχοντας περάσει ήδη δύο χρόνια στη φυλακή, η Ματίλντα δεν έχει σκοπό να περάσει άλλο χρόνο από τη ζωή της εκεί μέσα. Με αφορμή το θάνατο μητέρας της, παίρνει μία μέρα άδεια.

Έχει πολλά να κάνει και πολύ λίγο χρόνο. Οργανώνει τους «στόχους» της έναν-έναν: συναντά τον αδερφό της, θάβει τη μητέρα της και εισπράττει ένα χρέος από τον εραστή της. Ο τελευταίος της προορισμός; Ένα φορτηγό-πλοίο και το απέραντο γαλάζιο, η ελευθερία της. Αλλά έχει να αντιμετωπίσει την μητρότητα, που φαίνεται να είναι δεύτερη σκέψη στην ξέφρενη πορεία της προς την ελευθερία. Ο πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης Bogdan George Apreti, σκόπιμα μας οδηγεί προς αυτή την κατεύθυνση, άλλα όπως θα δείξει η Ματίλντα είχε ένα άλλο σχέδιο από την αρχή….

Η ΤΑΙΝΙΑ

Μια ευρωπαϊκή ταινία, που προβλήθηκε και διακρίθηκε σε πολλά φεστιβάλ. Μια ανθρώπινη, ρεαλιστική ιστορία με ανθρώπινους χαρακτήρες, γεμάτους λάθη, πάθη και μπλεγμένες ζωές. Ο πρωτοεμφανιζόμενος BOGDAN GEORGE APETRI, κάνει μια δυνατή ιστορία που μας αγγίζει, καθώς παρακολουθούμε τον προσωπικό αγώνα μιας μητέρας, που αντιμετωπίζει μεγάλες αντιξοότητες, διλήμματα, συμφιλίωση με το παρελθόν και την πιθανότητα της ελευθερίας με μεγάλο τίμημα…

Παράλληλα, η ταινία, είναι πολύ προσεγμένη και στη σκηνοθετική της δομή: ο APETRI με μαεστρία χωρίζει τις πτυχές της ζωής της πρωταγωνίστριας έτσι ώστε να συνθέτει ένα παζλ, που μας αποκαλύπτει κομμάτι κομμάτι τη ζωή της, τις επιθυμίες της και τα γεγονότα που οδήγησαν στην παρούσα κατάσταση, δημιουργώντας σασπένς και κεντρίζοντας το ενδιαφέρον του θεατή, που ανακαλύπτει σαν σε ταινία μυστηρίου όσα πρέπει να ξέρει. Εντέλει, ο APETRI δημιουργεί ένα σύγχρονο φιλμ νουάρ λουσμένο όμως στο φως, αλλά με το ίδιο μυστήριο και «σκοτεινό», ζοφερό κλίμα, καθώς και με τον μοιραίο πρωταγωνιστή που επισκέπτεται διάφορα γεγονότα της ζωής του, για να τα διορθώσει και για να φτάσει στην παρούσα κορύφωση της υπόθεσης…

Συνεργαζόμενος με μία ομάδα ταλαντούχων συγγραφέων και  σεναριογράφων – Tudor Voican (California Dreamin’), Cristian Mungiu ( 4 Months, 3 Weeks and 2 Days)  και Ioana Uricanu (Tales from the Golden Age)- ο Apetri «ενορχηστρώνει» έναν κατακλυσμιαίο αγώνα δρόμου, όπου η μυστηριώδης ηρωίδα κρατάει τις σκέψεις της ερμητικά κλειστές. Η παιδική συμπεριφορά της έρχεται σε αντίθεση με το ποινικό της μητρώο, αλλά η ομορφιά βρίσκεται σε αυτή την παράδοξη αντίθεση. Με όνειρο τόπους μακρινούς , στόχος της είναι να πετάξει από πάνω της το παρελθόν της.

Η 24ωρη διορία που έχει αυξάνει την ένταση, καθώς η Ματίλντα τρέχει να κλείσει όλους τους ανοιχτούς λογαριασμούς, πριν επιβιβαστεί στο πλοίο που θα την οδηγήσει προς την ελευθερία…
Μια σύγχρονη ταινία, που, με άποψη και δυναμισμό, μας κάνει να ζούμε κι εμείς «ΣΤΙΣ ΠΑΡΥΦΕΣ», μοιραζόμενοι τις αγωνίες της ηρωίδας και ακολουθώντας την πορεία της, σε ένα συγκλονιστικό ταξίδι αναμνήσεων και δυνατών συμβάντων…

Χρυσός Αλέξανδρος –  51ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Βραβείο FIPRESCI  – 26th Warsaw Film Festival
Γυναικείας Ερμηνείας – 51ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Βραβείο Boccalino Γυναικείας Ερμηνείας- International Film Festival Locarno

Σκηνοθεσία: BOGDAN GEORGE APETRI
Σενάριο: BOGDAN GEORGE APETRI, TUDOR VOICAN
Παραγωγή: ALEXANDRU TEODORESCU
Διεύθυνση Φωτογραφίας: MARIUS PANDURU
Πρωταγωνιστούν: ANA ULARU, MIMI BRANESCU, ANDI VASLUIANU