Η ταινία που βασίζεται στο σκάνδαλο «Rampart» που ξέσπασε στις Η.Π.Α. στα τέλη της δεκαετίας του ’90…

… κάνει την πρεμιέρα της στις κινηματογραφικές αίθουσες στις 28 Ιουνίου.

Δεν Είμαι Ρατσιστής.
Μισώ Όλους Τους Ανθρώπους το ίδιο.

Η υπόθεση:
Λος Άντζελες, 1999: ο βετεράνος του Βιετνάμ Ντέιβ Μπράουν (Γούντι Χάρελσον) είναι αστυνομικός στο τμήμα Rampart του Λος Άντζελες και αποφασισμένος να επιβάλει την προσωπική του αίσθηση δικαίου, που συχνά ξεπερνά τη διαχωριστική γραμμή μεταξύ σωστού και λάθους. Όταν καταγράφεται από κάμερα να χτυπά έναν ύποπτο, μπλέκεται σε έναν προσωπικό και συναισθηματικό στρόβιλο, καθώς το σκοτεινό του παρελθόν βγαίνει στο φως αλλά ο ίδιος αρνείται πεισματικά να αλλάξει συμπεριφορά. Κι ενώ ένα απίστευτο σκάνδαλο αστυνομικής διαφθοράς αποκαλύπτεται, ο κόσμος του Μπράουν – με δύο πρώην συζύγους που «τυχαίνει» να είναι και αδερφές, δύο κόρες, έναν λάθος μέντορα και πλήθος ερευνητών – αρχίζει να χάνει το νόημά του. Έτσι, σιγά-σιγά θα απογυμνωθεί από όλα τα στοιχεία που τον χαρακτήριζαν μέχρι σήμερα: την υποκρισία, το σοβινισμό, την υπεροψία, την ομοφοβία, το ρατσισμό, την επιθετικότητα, τη μισανθρωπία. Θα μπορέσει όμως να λυτρωθεί;

Η ταινία:

RAMPART: ΕΝΑ ΑΚΡΑΙΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ

Ο διάσημος συγγραφέας αλλά και σεναριογράφος του ‘L.A. Confidential’ Τζέιμς Ελρόι από καιρό ήθελε να εστιάσει το δημιουργικό του ταλέντο στο σκάνδαλο Rampart που ξέσπασε στα τέλη της δεκαετίας του ’90 στο Λος Άντζελες: μετά από επανειλημμένες αναφορές για ανάρμοστη συμπεριφορά αστυνομικών, οι έρευνες αποκάλυψαν ένα απίστευτο κύκλωμα διαφθοράς ανάμεσα στους αστυνομικούς του τμήματος Rampart, που θεωρητικά ασχολούνταν με την καταστολή του εγκλήματος των συμμοριών. Ο Ελρόι είχε έντονες αναμνήσεις και συναισθήματα τόσο για τα γεγονότα όσο και για τους ανθρώπους που εμπλέκονταν σε αυτά. «Ήθελα να αναφερθώ στο σκάνδαλο Rampart  μέσα από την ιστορία ενός πολύ διεστραμμένου άντρα» εξηγεί ο σεναριογράφος. «Προσωπικά είχα πρόσφατα ζήσει ένα διαζύγιο και αρκετές δυσάρεστες περιπέτειες με γυναίκες, και ήθελα να ενσωματώσω μέρος της δικής μου ζωής μέσα σε αυτή την ταινία, όπου η εξιλέωση απαιτεί ένα τεράστιο τίμημα».

Ο συνεργάτης του Ελρόι, Κλαρκ Πίτερσον, πρότεινε το σενάριο στον παραγωγό Λόρενς Ίνγκλι, που με τη σειρά του προσέγγισε το σκηνοθέτη Όρεν Μούβερμαν και του έδωσε να το διαβάσει. «Ο Τζέιμς Ελρόι είναι ένας καταπληκτικός συγγραφέας και του αρέσει να πειραματίζεται με τη φόρμα» λέει ο Μούβερμαν, που εντυπωσιάστηκε από το έργο κυρίως λόγω του κεντρικού του ήρωα, Ντέιβ Μπράουν. «Βρήκα το σενάριο ασυνήθιστο και ενδιαφέρον: μια μελέτη πάνω στο ταξίδι ενός άντρα μέσα στην παράνοια, το φόβο και την τιμωρία. Όλα όσα έχει κάνει στο παρελθόν επιστρέφουν τώρα για να τον στοιχειώσουν. Είναι ένας διαχρονικός χαρακτήρας και αισθάνθηκα ότι έπρεπε να καταγραφεί με μια καθαρά υποκειμενική ματιά. Η κάμερα έπρεπε να εστιάζει διαρκώς στην οπτική γωνία του ήρωα και να τον ακολουθεί σε κάθε σκηνή, περιγράφοντας τον ίδιο και το πώς αλληλεπιδρά με τους άλλους χαρακτήρες».

Όσον αφορά στο σκάνδαλο Rampart, οι δημιουργοί αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν τα ιστορικά γεγονότα ως φόντο της ιστορίας και να μην εστιάσουν σε αυτά. «Το σκάνδαλο θα άξιζε μια ταινία αφιερωμένη αποκλειστικά σε αυτό, ή ενδεχομένως ένα ντοκιμαντέρ» εξηγεί ο σκηνοθέτης. «Πολλοί αστυνομικοί είχαν κατηγορηθεί για παράνομες πράξεις, άδικες συλλήψεις, ό,τι μπορεί να υπάρξει από δολοφονίες μέχρι διακίνηση ναρκωτικών. Και οι περισσότερες κατηγορίες εναντίον τους προήλθαν από συναδέλφους τους αστυνομικούς. Δεν θέλαμε να γίνει αυτό το κεντρικό σημείο της ταινίας. Θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε το σκάνδαλο Rampart για να υποδηλώσουμε μια μεταβατική περίοδο, όπου οι συνθήκες αλλάζουν και πρέπει να προσαρμοστείς κι εσύ μαζί τους αν θες να επιβιώσεις. Όπως για παράδειγμα στα γουέστερν, όπου όταν φτάνει ο νόμος στο φαρ ουέστ οι ισορροπίες αλλάζουν. Θέλησα να πω την ιστορία ενός άντρα που παρ’όλα αυτά επιμένει να μην αλλάξει. Θα μπορούσε αν ήθελε να βρει την αγάπη, ένα καταφύγιο, μια σχέση με τις κόρες του, όμως δεν το κάνει. Τον εμποδίζει η υπεροψία του, ο φόβος και τελικά το ίδιο του το παρελθόν».

Ο σκηνοθέτης, Όρεν Μούβερμαν:

Σκηνοθετικό ντεμπούτο: ‘Παράπλευρες Απώλειες’, σε σενάριο των Όρεν Μούβερμαν και Αλεσάντρο Κέιμον.

Το φιλμ τιμήθηκε με την Ασημένια Άρκτο Σεναρίου στο Φεστιβάλ Βερολίνου. Ήταν επίσης υποψήφιο για Όσκαρ Σεναρίου και για τα Βραβεία Καλύτερης Ταινίας & Καλύτερου Σεναρίου στα Independent Spirit Awards. Για την πρώτη του σκηνοθετική προσπάθεια, ο Όρεν Μούβερμαν τιμήθηκε με το βραβείο “The Spotlight Award for Best Directorial Debut” του National Board of Review.

Άλλα στοιχεία: Έχει συνυπογράψει τα σενάρια μεγάλων επιτυχιών όπως τα φιλμ ‘I’m not There’ και ‘Έγγαμος Βίος’. Ήταν επίσης ο παραγωγός και σεναριογράφος του έργου ‘Ο Γιος του Ιησού’ καθώς και σεναριογράφος του φιλμ ‘Face’.
Αυτόν τον καιρό: Γράφει ένα σενάριο βασισμένο στο διάσημο βιβλίο του Γουίλιαμ Μπάροουζ “Queer”, για να το μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη ο Στιβ Μπουσέμι σε ρόλο σκηνοθέτη. Ετοιμάζει επίσης ένα σενάριο για τη ζωή του σκηνοθέτη Νίκολας Ρεγκ, με τίτλο ‘Interrupted’, το οποίο προβλέπεται να σκηνοθετήσει ο Φίλιπ Κάουφμαν.

Ημερομηνία Εξόδου 28 / 6 / 2012
Είδος: ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ
Σκηνοθεσία: ΟΡΕΝ ΜΟΥΒΕΡΜΑΝ
Σενάριο: ΤΖΕΪΜΣ ΕΛΡΟΪ, ΟΡΕΝ ΜΟΥΒΕΡΜΑΝ
Παραγωγή: ΛΟΡΕΝΣ ΙΝΓΚΛΙ, ΚΛΑΡΚ ΠΙΤΕΡΣΟΝ, ΜΠΕΝ ΦΟΣΤΕΡ, ΚΕΝ ΚΑΟ
Πρωταγωνιστούν: ΓΟΥΝΤΙ ΧΑΡΕΛΣΟΝ, ΡΟΜΠΙΝ ΡΑΪΤ, ΣΙΓΚΟΥΡΝΙ ΓΟΥΙΒΕΡ, ΑΪΣ ΚΙΟΥΜΠ, ΜΠΕΝ ΦΟΣΤΕΡ, ΝΕΝΤ ΜΠΙΤΙ, ΣΤΙΒ ΜΠΟΥΣΕΜΙ, ΣΙΝΘΙΑ ΝΙΞΟΝ, ΑΝ ΧΕΚ
Δ/ση Φωτογραφίας: ΜΠΟΜΠΙ ΜΠΟΥΚΟΒΣΚΙ
Κοστούμια: ΚΑΘΡΙΝ ΤΖΟΡΤΖ
Μουσική: ΝΤΙΚΟΝ ΧΙΝΤΣΛΙΦ
Διάρκεια: 108’
Διανομή: AUDIO VISUAL ENTERPRISES S.A.