Η Mare Galleryπαρουσιάζει την έκθεση με τίτλο “Πέτρα, ψαλίδι, χαρτί”, που διαρκεί από τις 6 Σεπτεμβρίου έως και τις 13 Οκτωβρίου 2013.

 

Ο John Cage χρησιμοποίησε τη λέξη προσέγγιση, επειδή, όπως ισχυρίστηκε, «ένα λογικό μυαλό δεν είναι τελικά σε θέση να μετρήσει τη φύση». Παρόλο που τα τυχαία στοιχεία του κόσμου μας υποτίθεται ότι σχετίζονται με την απουσία της λογικής ή της αιτιολογίας, καθώς και με την απουσία ενός σαφούς στόχου ή προτύπου, τα πάντα διέπονται από μια τάση ένταξης σε κάποια πρότυπα. Ή μήπως εμείς οι άνθρωποι έχουμε την ικανότητα να δημιουργούμε πρότυπα και έννοιες σε μια προσπάθεια αναζήτησης της συνοχής;

Μετράμε, κατασκευάζουμε κοινούς νόμους, προσπαθούμε να ελέγξουμε και να εξηγήσουμε. Όταν πάλι κάτι υπερβαίνει τα υφιστάμενα όρια – δημιουργούμε απλώς νέες εξηγήσεις.

Η τυχαιότητα στην τέχνη κατέρριψε τα εμπόδια για το πώς πρέπει να είναι τα πράγματα και διεύρυνε την αντίληψή μας ή τα κοινώς αποδεκτά πρότυπα μας, με αποτέλεσμα να βρούμε νέες καλλιτεχνικές προσεγγίσεις. Στα πλαίσια της έκθεσης Πέτρα, ψαλίδι, χαρτί, τέσσερις καλλιτέχνες χρησιμοποιούν μεν το χαρτί ως κοινό υλικό, αλλά το έργο τους επίσης επιτρέπει στο θεατή να διερευνήσει διάφορες έννοιες της τυχαιότητας.

Ο Ανδρέας Ζυμβραγός (GR) αποτυπώνει την τυχαιότητα της φύσης, όπως απαθανατίζεται σε ένα φωτογραφικό στιγμιότυπο. Τα φυσικά φαινόμενα, όπως τα σύννεφα ή τα κύματα, ακολουθούν ένα συγκεκριμένο μοτίβο που αποφασίστηκε από την ύλη τους, αλλά ποτέ δεν είναι ακριβώς το ίδιο, ενώ η Barbara Knight (UK/US) χρησιμοποιεί ως πρώτη ύλη των κολάζ της χάρτινες κυρίως συσκευασίες που έχει συλλέξει από τα διάφορα ταξίδια της και τις αφήνει να αποφασίσουν την τελική μορφή του έργου της, καθώς είναι τοποθετημένες σε ένα μεγαλύτερο χαρτί σχεδόν τυχαία, δημιουργώντας αφηρημένες συνθέσεις. Η τεχνική του Αντώνη Χουδαλάκη (GR) με το μελάνι δεν επιτρέπει ούτε μία γραμμή να ξεφύγει από τη θέση της. Ταυτόχρονα, το έργο του εμπνέεται από τυχαία πρόσωπα που συνέλεξε από εφημερίδες κατά τη διάρκεια της παραμονής του στη Στοκχόλμη, τα οποία συνδυάζονται με πορτραίταΣουηδών τύπου cabinet από τη δεκαετία του 1890. Οι συνθέσεις της Σοφίας Βλαζάκη (GR), οι οποίες μπορεί να μοιάζουν τυχαίες εκ πρώτης όψεως, παρέχουν στους θεατές αφηγηματικούς πόρους για τη δημιουργία της δική τους ιστορίας και πηγάζουν πάντα από το χώρο του παιχνιδιού.

Επιμέλεια: Σοφία Μαυρουδή.

Ο κατάλογος της έκθεσης θα είναι επίσης διαθέσιμος για download μετά τα εγκαίνια.