Ένα ταξίδι στις διαδρομές του μυαλού μας, μας υπόσχεται η χοροθεατρική κολεκτίβα Peeping Tom (Ηδονοβλεψίας) από το Βέλγιο, που επισκέπτεται για τρίτη φορά την Ελλάδα (έχει παρουσιαστεί στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας), στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, στις 12 με 14 Ιουνίου 2013, στην Πειραιώς 260 (Δ), με την παράσταση À Louer (Ενοικιάζεται).

Το À Louer (Ενοικιάζεται) γεννήθηκε ως σύλληψη «μία στιγμή που το μυαλό ταλαντευόταν μεταξύ συνειδητού και ασυνειδήτου και πέρασε ξαφνικά στον παράλληλο κόσμο», μας εξομολογούνται οι δημιουργοί της ετερόκλητης και πολυεθνικής αυτής κολεκτίβας. Με την παράσταση, θα δραπετεύσουμε για λίγο από την πραγματικότητα, θα ταξιδέψουμε σε ένα σύμπαν επιθυμιών, αναμνήσεων, φιλοδοξιών, φόβων, ονείρων και εφιαλτών. Σ’ αυτό το σύμπαν, όπως και στη ζωή, τα πάντα είναι προς ενοικίαση, είναι ευάλωτα και εφήμερα.

Σε ένα παλιό κάστρο, παρακολουθούμε ιδιόρρυθμους  χαρακτήρες με παράξενες εμμονές. Την ελαφρώς τρελή ιδιοκτήτριά του που ζει με τον κορεάτη υπηρέτη της και ζώα (ποντίκια ή κατσαρίδες) που σέρνονται παντού, μία mezzo σοπράνο που έχει χάσει τη φωνή της και ακολουθείται από τους θαυμαστές της, το σύζυγό και το γιο της…

Κάποια από τα πρόσωπα του έργου αιφνίδια αποκτούν σωσία. Τα έπιπλα στο σαλόνι κρύβουν παγίδες. Ένα άγαλμα ξαφνικά ζωντανεύει. Η συμβατική έννοια του χρόνου καταλύεται και τα γεγονότα άλλοτε διαρκούν περισσότερο και άλλοτε λιγότερο απ’ ότι θα περίμενε κανείς. Το À Louer είναι η σκηνή ενός ονείρου και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπιστεί.

Η σχεδόν κινηματογραφική σκηνοθεσία της παράστασης υπογραμμίζει την έντονη και ιδιόρρυθμη ατμόσφαιρα, που δίνεται αριστοτεχνικά από τον εξαιρετικό αυτό θίασο, που εδώ και χρόνια έχει δημιουργήσει τη δική του καλλιτεχνική γλώσσα. Χορευτές, ηθοποιοί και μουσικοί ερμηνεύουν εκπληκτικά, υπηρετώντας το πνεύμα του έργου και ισορροπώντας αριστοτεχνικά ανάμεσα στο χιούμορ και τη συγκίνηση. Η σκηνογραφία είναι εξαιρετικά παραστατική και φλερτάρει επιτυχώς με τη σουρεαλιστική αφήγηση. Ο φωτισμός και ο ήχος αποκτούν πρωταγωνιστικό ρόλο.

Η πολυεθνική χοροθεατρική κολεκτίβα Peeping Tom από το Βέλγιο, σχηματίστηκε το 2000 από την Gabriela Carrizo και το Franck Chartier. Ετερόκλητοι καλλιτέχνες ένωσαν τις δυνάμεις τους για την παραγωγή του Alain Platel και καθιερώθηκαν στην παγκόσμια σκηνή με την παράσταση (Caravane, 1999). Στη συνέχεια, η Peeping Tom προκάλεσε ενθουσιασμό με την τριλογία στην οποία περιέχονται τα έργα LeJardin (2001), LeSalon (2004) και LeSousSol (2007), αλλά και με τις διεθνείς συμπαραγωγές 32 rue Vandenbranden (2009) και ForRent (2011), που παρουσιάστηκαν σε διεθνείς σκηνές αποσπώντας ενθουσιώδεις κριτικές.

Στις παραγωγές της παρακολουθούμε τη σκηνική παρουσίαση παράλληλων κόσμων, όπου καταλύεται ο συμβατικός χρόνος και χώρος και διακόπτεται η ατμόσφαιρα. Είναι την ίδια στιγμή ακραίες, ποιητικές και θεαματικές, εκφράζοντας τη θεώρησή των δημιουργών της για την ανθρώπινη μοίρα και καλώντας το θεατή να σκεφτεί την πραγματικότητά του.

Αυτό είναι και το A louer… Μία πρόσκληση να εναποθέσουμε για λίγο τον εαυτό μας στη φαντασία και το ρυθμό αυτής της χαρισματικής κολεκτίβας, σε μία κατάδυση στο βαθύτερο Εγώ μας και σε ό,τι εν τέλει έχει αυτό δημιουργήσει.

Σκηνοθεσία: Gabriela Carrizo & Franck Chartier

Σε συνεργασία με τους ερμηνευτές Jos Baker, Leo De Beul, Eurudike De Beul, Marie Gyselbrecht, Hun-Mok Jung, SeolJin Kim, Simon Versnel

Κοστούμια: Diane Fourdrignier, HyoJung Jang

Σχεδιασμός ήχου: Juan Carlos Tolosa, Raphaëlle Latini, Eurudike De Beul, Yannick Willox

Σχεδιασμός φωτισμών: Ralf Nonn

Κατασκευή σκηνικού: Atelier KVS [Marcel Thumas, Jan Beeck, Patrick Nys, Roger Campens]

Παραγωγή Laura Smolders

Διανομή Frans Brood Productions

Συμπαραγωγή Théâtre de l’Archipel Perpignan, El Canal Centre d’Arts Escèniques Salt/Girona, Cankarjev

Dom Ljubljana, La Filature Mulhouse, Le Rive Gauche Saint-Etienne-du-Rouvray, Hellerau – European

Center for the Arts Dresden, Guimarães European Cultural Capital 2012, Festival International Madrid en

Danza 2012, Festival International de Marseille 2012

Με την υποστήριξη της Φλαμανδικής Κοινότητας