Με πολλά ενδιαφέροντα projects που παρουσιάζουν το παρόν αλλά και το μέλλον του χώρου της οπτικής επικοινωνίας στην Ελλάδα, αλλά και το διεθνές

πεδίο, πραγματοποιείται για μια ακόμα (όγδοη) χρονιά το Πανόραμα Design, το σημαντικότερο ετήσιο συνέδριο του είδους στη χώρα μας. Όπως πάντα, έτσι και φέτος, το φάσμα των παρουσιάσεων καλύπτει ένα μεγάλο μέρος από τη σύγχρονη πραγματικότητα της αγοράς (branding, συσκευασία, διαφήμιση, εικονογράφηση, animation, κ.λπ.).

 

Το Πανόραμα Design 2011 θα παρουσιαστεί στο Αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη, στο κτήριο της οδού Πειραιώς.

 

Σάββατο 10 Δεκεμβρίου

Ο Μανώλης Αγγελάκης (tind) παρουσιάζει μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα δουλειά ,όσο από άποψη γραφιστικής όσο και παραγωγής, που έγινε στα πλαίσια των γυρισμάτων της ταινίας URANYA. Στη συνέχεια η Σοφία Γεωργοπούλου αναλύει τα στάδια ολοκλήρωσης ενός project επανασχεδιασμού οπτικής ταυτότητας. Ακολουθεί η 2yolk , που συζητά την εδώ και τέσσερα χρόνια συνεργασία της με το πολιτιστικό φεστιβάλ Αισχυλείων του δήμου Ελευσίνας. Ο Γιάννης Τσιτσώνης που παίρνει τη σκυτάλη, μας ταξιδεύει σε μια δουλειά animation που παίρνει διαστάσεις cult για την ελληνική τηλεόραση: την τηλεοπτική σειρά “Ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος”.

 

Μετά από αυτό, είναι σειρά του Χάρη Τσέβη , ενός σχεδιαστή που με βάση του την Ελλάδα, πραγματοποιεί διεθνή καριέρα, για να μας ταξιδέψει στις έθνικ καταβολές μιας παγκόσμιας καμπάνιας την οποία εικονογράφησε: αυτή του Gatorade Evolution. Συνεχίζοντας, ο Κοσμάς Απατάγγελος (Kommigraphics) μας δίνει μια γεύση… κρασιού αφού παρουσιάζει την έρευνα, το σχεδιασμό και την ανάπτυξη της οπτικής ταυτότητας, των εφαρμογών της και των συσκευασιών της εταιρείας SantʼOr organic vineyards. Τη μέρα κλείνουν δύο ινδάλματα του παγκόσμιου γραφιστικού στερεώματος ο Simon Dixon και ο Aporva Baxi, η DixonBaxi, με πελατολόγιο που ξεκινά από τη Φόρμουλα 1 και το MTV και φτάνει μέχρι τη Sony Entertainment και την Intel.

 

Κυριακή 11 Δεκεμβρίου

Η πρώτη παρουσίαση της δεύτερης ημέρας ανήκει στον Tomek, που μας μιλά για τη συνεργασία του με το πρωτοεμφανιζόμενο BE THERE! Corfu Animation Festival. Στο χώρο των εκδόσεων μας μεταφέρει η παρουσίαση της Zazdesign που αφορά στο τουριστικού περιεχομένου “Odyssey.to Greece”, μιας έκδοσης η οποία προωθεί την Ελλάδα στη ρώσικη αγορά. Οι πολυβραβευμένοι Designers United , που ακολουθούν, μας μιλούν για την εμπειρία τους με έναν πελάτη του εξωτερικού: το παγκοσμίας φήμης Volvo Ocean Race. Στη συνέχεια ο Πάνος Παπαναγιώτου (Hellopanos) αλλάζει τον τόνο εστιάζοντας σε μια διαφορετική εργασία, που πειραματίζεται με την σχέση της Αρχιτεκτονικής και της Τυπογραφίας μέσα από το ομότιτλο έργο του Peter Eisenman.

 

Και το κλίμα αλλάζει και πάλι με τη διαφημιστική νότα του φετινού Πανοράματος, που δεν είναι άλλη από την πολυσυζητημένη καμπάνια της Wind card to all (ο πρόεδρος) που επιμελήθηκε η The Newtons Laboratory. To ολόφρεσκο Bob Studio, που παίρνει τη σκυτάλη, μας παρουσιάζει δύο case studies: ένα οπτικής ταυτότητας κι ένα συσκευασίας. Και το τέλος του Πανοράματος ανήκει στο διευθυντή του θρυλικού Studio Dumbar, Tom Dorresteijn που μας αναλύει ένα project/ φαντασίωση: τη δημιουργία της οπτικής ταυτότητας του (ίσως) πιο design κράτους στον κόσμο: της Ολλανδίας.

 

Το όγδοο Πανόραμα Design, διοργανώνεται από το περιοδικό +Design