Ο τίτλος της έκθεσης «Δημιουργικές Συναντήσεις 2017Μιχάλης Κατζουράκης, Πέγκυ Κλιάφα, Βασίλης ΓεροδήμοςΜεταμορφώσεις της ύλης», εξηγεί όλο της το περιεχόμενο.

Οι «Δημιουργικές συναντήσεις» έχουν παρελθόν, διάρκεια και συνέχεια, ξεκίνησαν τον Σεπτέμβριο του 1995, όπου στην πρώτη έκθεση συμμετείχε ο Μιχάλης Κατζουράκης. Ένας εικαστικός θεσμός με έντονο εκπαιδευτικό χαρακτήρα, με διαφορετικούς καλλιτέχνες κάθε φορά, με διαφορετικές εκθέσεις, εργαστήρια, ομιλίες, συζητήσεις, δρώμενα και εκπαιδευτικές δραστηριότητες, πάντα όμως με στόχο τη δημιουργική συνάντηση της τέχνης και του κοινού, τη ζωντανή συνομιλία ανάμεσα στο δημιουργό και τον τόπο και ανάμεσα στους ίδιους τους συμμετέχοντες καλλιτέχνες.

Η φετινή διοργάνωση περιλαμβάνει δύο σκέλη. Από τη μία δημιουργούνται ειδικά για το Ίδρυμα και την Πινακοθήκη Ε. Αβέρωφ, τρία έργα μνημειακών διαστάσεων, που κατασκευάζονται ειδικά για την βουνοπλαγιά του Γινιέτς και συνομιλούν με το ιδιαίτερο φυσικό περιβάλλον του αμπελώνα. Τα έργα διαπραγματεύονται τις έννοιες Φόβος, Ελπίδα, Όραμα, με διαφορετικές αφετηρίες και ενδιαφέρουσες αισθητικές και εννοιολογικές καταλήξεις. Παράλληλα, στην Πινακοθήκη Αβέρωφ, παρουσιάζονται τρεις εκθέσεις των τριών καλλιτεχνών. Ο Μιχάλης Κατζουράκης (1933) παρουσιάζει μία επιλεκτική και αντιπροσωπευτική αναδρομική έκθεση. Η έκθεση περιλαμβάνει 55 περίπου έργα, που διατρέχουν όλη την εξέλιξη της δημιουργίας του πρωτοποριακού καλλιτέχνη, κατά ενότητες, από το 1950 μέχρι σήμερα.

Βασίλης Γεροδήμος, Χασμωδία

Η Πέγκυ Κλιάφα (1967) και ο Βασίλης Γεροδήμος (1977), παρουσιάζουν από 10 αντιπροσωπευτικά έργα, της παραγωγής τους των τελευταίων ετών, αφ’ ότου αποφοίτησαν από την ΑΣΚΤ. Η Π. Κλιάφα αιφνιδιάζει ευχάριστα με την ιδιαίτερη χρήση, ως βάση των έργων της, των χαπιών και των συσκευασιών τους. Ο Β. Γεροδήμος ξαφνιάζει με την επιλεκτική και μελετημένη ένωση αντίθετων υλικών. Τα έργα τους εκτός από το εννοιολογικό πλαίσιο εντυπωσιάζουν και σε επίπεδο τεχνικής αρτιότητας,  μορφής και αισθητικής ολοκλήρωσης.

Η ιδιαίτερη χρήση της ύλης, με επιλογή συγκεκριμένων υλικών, αποτελεί κυρίαρχο στοιχείο και για τους τρεις καλλιτέχνες και μία αυθεντική, πρωτότυπη πρόταση δημιουργίας, καθώς και μία αφήγηση με νύξεις με κοινωνικό, πολιτικό και αισθητικό υπόβαθρο.

Την επιμέλεια της έκθεσης έχει η ιστορικός τέχνης και επιμελήτρια της Εθνικής Πινακοθήκης, Δρ. Λίνα Τσίκουτα – Δεϊμέζη, η οποία υπογράφει και τα κείμενα στον δίγλωσσο κατάλογο της έκθεσης.


Φωτογραφία θέματος: Μιχάλης Κατζουράκης, Συνάντηση, 2000