Η “Γκαλερί του Νότου” εγκαινιάζει στις 24 Απριλίου 2015 τον νέο της χώρο τέχνης στο κέντρο του Πειραιά με μια έκθεση τεσσάρων σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών, των Χρίστο Καρά, Δημοσθένη Κοκκινίδη, Θεόδωρο Πανταλέων και Σωτήρη Σόρογκα.

Τα διάφορα στάδια της πορείας του Χρίστου Καρά, αφαίρεση, νέα παραστατικότητα, μαγικός ρεαλισμός, υπερρεαλισμός, διαστημική ποίηση, αναδεικνύουν ότι βρίσκεται σε μια συνεχή αναζήτηση της τελειότητας. Σε αυτή την έκθεση τα θέματα του είναι νεκρές φύσεις με βάζα γεμάτα λουλούδια και φύλλα.

Ο στόχος του Δημοσθένη Κοκκινίδη είναι να καταδείξει την “αρχέγονη και αινιγματική σχέση μας με τη θάλασσα, το υπαρξιακό αδιέξοδο και το φόβο της θνησιμότητας μας, καθώς και την ακινησία ως τρόπο ενατένισης του χρόνου”. Οι πίνακες του Κοκκινίδη δεν είναι παράθυρα προς τον κόσμο, αλλά καθρέφτες.

Η θεματογραφία του Θεόδωρου Πανταλέων αναφέρεται σε προσωπογραφίες με ονειρικά και φανταστικά σύνολα στην κατεύθυνση του σουρεαλισμού και της αυτόματης γραφής. Σχηματοποιεί τις μορφές των έργων του με τονισμένες τις παραμορφώσεις, την ονειρική ατμόσφαιρα σε ένα χώρο προβληματικό στην εσωτερικότητα του χρώματος και την πληρότητα της γραμμής του.

Ο Σωτήρης Σόρογκας αποτυπώνει τα επιπλέοντα ξύλινα απομεινάρια, τις ρημαγμένες βάρκες, τα σπασμένα ξύλα στα καρνάγια που ακουμπούν στην άμμο ή στους βράχους – πάντα κοντά στο νερό. Η απτή φθορά και η αποσύνθεση των υλικών συμβολοποιούν τον χρόνο που φεύγει, την ζωή που φθίνει.

Ο Χρίστος Καράς γεννήθηκε στα Τρίκαλα Θεσσαλίας το 1930. Μετά από σύντομες σπουδές στο Πάντειο Πανεπιστήμιο (1948-1950), γράφεται στη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (1951), παίρνει το δίπλωμά του (1955) και με υποτροφία του Ι.Κ.Υ. (1957) σπουδάζει νωπογραφία στη Σχολή Καλών Τεχνών του Παρισιού. Στο Παρίσι παραμένει έως το 1963, ενώ το 1973 φεύγει για τη Νέα Υόρκη με υποτροφία του Ιδρύματος Ford. Το 1974 επιστρέφει στην Ελλάδα και μετέχει ενεργά στην προσπάθεια για τη δημιουργία ενός σύγχρονου καλλιτεχνικού κλίματος. Ιδρύει, επίσης, με άλλους καλλιτέχνες την ομάδα «Τομή» (1963) και τον «Σύνδεσμο Ελλήνων Καλλιτεχνών» (1976). Το 1984 εκπροσώπησε την Ελλάδα στην 41η Μπιενάλε Βενετίας. Το 2001 η Ακαδημία Αθηνών του απένειμε βραβείο για το σύνολο του έργου του.

Ο Δημοσθένης Κοκκινίδης γεννήθηκε στον Πειραιά το 1929. Σπούδασε στην ΑΣΚΤ της Αθήνας, απ’όπου αποφοίτησε το 1958. Μελέτησε τη βυζαντινή και λαϊκή τέχνη (1958). Εξασφαλίζει από την Ιταλική κυβέρνηση μονοετή υποτροφία για σπουδές στην Ιταλία (1959) επιστρέφει και διορίζεται στον νεοσύστατο Ελληνικό Οργανισμό Χειροτεχνίας ως υπεύθυνος του καλλιτεχνικού τμήματος. Το 1972 έλαβε υποτροφία του Ιδρύματος Ford. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος της «Ομάδα Τέχνης Α» (1961-1967) και της «Ομάδα για την Επικοινωνία και την Εκπαίδευση στην Τέχνη» (1976-1981). Το 1976 εξελέγη τακτικός καθηγητής στην ΑΣΚΤ, όπου διετέλεσε πρύτανης και αντιπρύτανης (1978-1982) και δίδαξε έως το 1997.

Ο Θεόδωρος Πανταλέων γεννήθηκε στην Αθήνα το 1945. Σπούδασε στη σχολή Α.Τ.Ι. (Δοξιάδη) γραφικές τέχνες και ζωγραφική με δασκάλους τους Α. Τάσσο, Α. Αστεριάδη, Η. Δεκουλάκο, Γ. Γεωργιάδη και Σ. Λυδάκη. Με το έργο του έχουν ασχοληθεί πολλοί Έλληνες και ξένοι ιστορικοί τέχνης και τεχνοκριτικοί. Έργα του βρίσκονται στην Εθνική Πινακοθήκη, σε Δημοτικές Πινακοθήκες, στο Μουσείο Κοπελούζου, στο Μουσείο Βορρέ, στο Μουσείο Κοτοπούλη και σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Ο Σωτήρης Σόρογκας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1936. Σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών, απ’όπου αποφοίτησε το 1961. Το 1972 έλαβε ετήσια προσωπική χορηγία του Ιδρύματος Φορντ και περνάει ένα χρόνο στη Νέα Υόρκη, στο Σικάγο, στο Λονδίνο και στο Μιλάνο μελετώντας την σύγχρονη τέχνη. Δίδαξε σχέδιο και χρώμα στη Σχολή Αρχιτεκτόνων του Ε.Μ. Πολυτεχνείου από το 1964 εώς το 2003. Σήμερα είναι ομότιμος καθηγητής. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος του Συνδέσμου Σύγχρονης Τέχνης, μέλος της «Ομάδα για την Επικοινωνία και την Εκπαίδευση στην Τέχνη» και μέλος της συντακτικής επιτροπής του περιοδικού θεωρίας της τέχνης «Σπείρα». Το 2004 βραβεύθηκε από την Ακαδημία Αθηνών για το σύνολο της καλλιτεχνικής του προσφοράς.