Το Φεστιβάλ Αθηνών παρουσιάζει τον Ροντρίγκο Γκαρσία με την παράσταση Golgota Picnic …

στις 16 και 17 Ιουνίου στην Πειραιώς 260, Κτίριο Δ.

 

 

Ένας βλάσφημος του σύγχρονου θεάτρου, ο αργεντίνος θεατρικός συγγραφέας, σκηνοθέτης και παραγωγός Rodrigo Garcia, γνωστός στο κοινό του Φεστιβάλ Αθηνών με την παράσταση Cryda. Vuelta y vuelta. Al pounto. Chamuscada. (Λίαν αιμάσσον. Αιμάσσον. Μισοψημένο. Καμένο) του 2007, παρουσιάζει στις 16 και 17 Ιουνίου, στην Πειραιώς 260 (Δ), το Golgota Picnic, ένα προκλητικό έργο – κριτική στη θρησκεία και την κοινωνία της κατανάλωσης. 

 

 

Ο Ροντρίγκο Γκαρσία δεν είναι ένας συνηθισμένος καλλιτέχνης και τα έργα του δε θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν συμβατικά. Γεννήθηκε το 1964 στο Buenos Aires και ζει από το 1986 στη Μαδρίτη, όπου δημιούργησε το θίασό του Carniceria, με τον οποίο παρουσιάζει πειραματικές θεατρικές παραγωγές, χρησιμοποιώντας την προσωπική του γλώσσα, που αν και απέχει σημαντικά από την παραδοσιακή φόρμα του θεάτρου, έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα κεφάλαιο στην ιστορία της σύγχρονης δραματολογίας. Οι αναφορές του  είναι ποικίλες: από τους Quevedo, Beckett, Celine, Thomas Bernhard μέχρι το Bunuel ή ακόμη και το Goya.

 

 

 

Πρόκειται για ένα από τα enfants terrible του σύγχρονου θεάτρου, που γράφει εμπνεόμενος από την καθημερινότητα και παρουσιάζει έργα βίαια και ακραία, που παντρεύει στην ίδια σκηνή την αγανάκτηση με το αστείο, που πιστεύει ότι η ομορφιά αναδύεται μέσα από τη διερεύνηση της αλήθειας.

 

 

Το Golgota Picnic, το έργο που θα παρουσιάσει στο φετινό φεστιβάλ Αθηνών, είναι η πιο αμφιλεγόμενη παράστασή του, ένα χαστούκι στη σημερινή κοινωνία, που (προ)καλεί τους θεατές να την αμφισβητήσουν, να αντιδράσουν και τελικά να σκεφτούν. «Το βρίσκω υγιές να βλέπω ανθρώπους να λένε ότι δεν τους αρέσει, αν και αυτό που παρουσιάζω είναι μπροστά στα μάτια όλων μας καθημερινά αλλά εμείς επιλέγουμε να μην το βλέπουμε», ανέφερε στο γαλλικό Τύπο ο Ροντρίγκο Γκαρσία, υποστηρίζοντας το Golgota Picnic που ξεσήκωσε μερίδα της συντηρητικής κοινωνίας όταν παίχτηκε στο Παρίσι, στο Théâtre du Rond Point. Ο ίδιος λέει για την παράσταση – που αναφέρεται στη ζωή του Χριστού μέσα από σοκαριστικές εικόνες της καταναλωτικής κοινωνίας – ότι είναι μια αντανάκλαση της σημερινής πραγματικότητας, που προβάλλεται στα μάτια των θεατών άλλες φορές με χιούμορ και άλλες ωμά, αφήνοντάς τους μετέωρους. Κάποιες φορές η αλήθεια των σκηνών είναι τέτοια που κάποιοι δε μπορούν να την αντιμετωπίσουν και αποχωρούν, ενώ ακόμη και το αριστούργημα του Haydn «Οι Επτά τελευταίοι Λόγοι του Χριστού στο Σταυρό», που στην παράσταση ερμηνεύει ένας από τους πιο σημαντικούς πιανίστες της εποχής μας, ο Marino Formenti (ο Glenn Gould του 21ου αιώνα, όπως χαρακτηρίστηκε από τους  Los Angeles Times) γίνεται σε κάποιους ενοχλητικό.

 

 

Συγγραφή – Σκηνοθεσία
Rodrigo García
 

 

Πιάνο
Marino Formenti

Μουσική
Joseph Haydn, The Seven Last Words of Christ on the Cross
 

Σχεδιασμός φωτισμών
Carlos Marquerie
 

 

Βίντεο
Ramón Diago
 

 

Ηχητικό περιβάλλον
Marc Romagosa
 

 

Κοστούμια
Belén Montoliú

 

Ερμηνεύουν

Gonzalo Cunill
Núria Lloansi
Juan Loriente
Juan Navarro
Jean-Benoît Ugeux

 

Στα ισπανικά με ελληνικούς υπέρτιτλους