Είναι ένας από τους πιο γνωστούς ιταλούς πιανίστες με διεθνή παρουσία και πλούσια δισκογραφική δραστηριότητα. Εξειδικεύεται στον Μέντελσον, τα έργα του οποίου έχει μελετήσει σε βάθος και έχει ξαναφέρει στο προσκήνιο, παίζοντας και ηχογραφώντας σπάνιες συνθέσεις του μεγάλου γερμανού μουσουργού.

Με το ρεσιτάλ του Ρομπέρτο Προσσέντα εγκαινιάζεται το φετινό Πιανόραμα τη Δευτέρα 14 Νοεμβρίου στις 8:30 το βράδυ, ο οποίος έχει επιλέξει για το πρόγραμμά του αγαπημένες πιανιστικές μικρογραφίες, όπως τα Τραγούδια χωρίς λόγια του Φέλιξ Μέντελσον, αλλά και εκτενέστερες συνθέσεις υψηλών τεχνικών απαιτήσεων, όπως η Σονάτα σε σι ύφεση μείζονα του Φραντς Σούμπερτ. Η εμφάνισή του στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών. 

Το φετινό Πιανόραμα είναι μια διαδρομή σε 88 άσπρα και μαύρα πλήκτρα, με αφετηρία τα Τραγούδια χωρίς λόγια και τη Φαντασία του Οδοιπόρου –με μια ενδιάμεση στάση στον κόσμο του Τσαϊκόφσκι, του Σκριάμπιν και του Προκόφιεφ–, ένα ταξίδι που φθάνει μέχρι τον Τελόνιους Μονκ και τον Όσκαρ Πήτερσον. Περιλαμβάνει έξι ρεσιτάλ από έξι κορυφαίους σολίστ: Ντόρα Μπακοπούλου (18/1/2017), Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου (6/2/2017), Τίτος Γουβέλης (13/2/2017), Ούβε Μάτσκε (21/3/2017) και Θοδωρής Τζοβανάκης (27/3/2017).

Το πρόγραμμα αρχίζει με τον αγαπημένο συνθέτη του Ρομπέρτο Προσσέντα, τον Φέλιξ Μέντελσον-Μπαρτόλντυ (1809-1847) και έξι πιανιστικές μινιατούρες από τα Τραγούδια χωρίς λόγια, έναν τίτλο που ο γερμανός μουσουργός είχε δώσει σε οκτώ συλλογές με σύντομες πιανιστικές συνθέσεις του τις οποίες έγραψε από το 1829 έως το 1845. Τα κομμάτια αυτά ήταν δημοφιλέστατα την περίοδο του Ρομαντισμού, καθώς μπορούσαν να ερμηνευθούν από πιανίστες διαφόρων επιπέδων, σε μια εποχή που το πιάνο κέρδιζε συνεχώς έδαφος ως μουσικό όργανο στην Ευρώπη του 19ου αιώνα. Τον τίτλο Τραγούδια χωρίς λόγια (2016) χρησιμοποίησε άλλωστε και ο σύγχρονος ισραηλινός συνθέτης Νιμρόντ Μπορενστάιν (γενν. 1969) για να αποδώσει τον δικό του πιανιστικό φόρο τιμής στον ομοεθνή του Μέντελσον.  Από το συγκεκριμένο έργο θα ακουστεί το απόσπασμα «Το όνειρο».

Τον πρώτο λόγο στο δεύτερο μέρος έχει και πάλι ο Μέντελσον με δύο εκτενέστερες συνθέσεις του κοντά στα κλασικά και δεξιοτεχνικά πρότυπα: το Rondo Capriccioso (1830) και τη Φαντασία σε φα δίεση ελάσσονα ή Σκωτική σονάτα (1833), η οποία παραπέμπει σε έναν αγαπημένο χορό εκείνου του καιρού, την «écossaise», που ενέπνευσε πολλά έργα της εποχής. Ο Ρ. Προσσέντα κράτησε για το τέλος της βραδιάς ένα μεγαλειώδες έργο υψηλών αξιώσεων, από τα σπουδαιότερα του κλασικού ρεπερτορίου: τη Σονάτα σε σι ύφεση μείζονα (1828) του Φραντς Σούμπερτ (1797-1828), την τελευταία που έγραψε στη σύντομη ζωή του ο μεγάλος αυστριακός συνθέτης.

Η ανακάλυψη νέων έργων του Μέντελσον από τον Ρομπέρτο Προσσέντα ήταν μια είδηση που δημοσιεύτηκε στα πρωτοσέλιδα των ευρωπαϊκών εφημερίδων και του άνοιξε το δρόμο προς τη δισκογραφία, εξασφαλίζοντάς του συνεργασίες με την εταιρεία Decca. Τα άλμπουμ του έχουν αποσπάσει τα ενθουσιώδη σχόλια του διεθνούς Τύπου και σημαντικά βραβεία από έγκριτα μουσικά έντυπα (CHOC du Monde de la Musique, Diapason d’or και βραβείο cd μουσικής δωματίου του μήνα από το βρετανικό περιοδικό Classic FM). Το 2014, ο Προσσέντα ολοκλήρωσε το δεκαετές δισκογραφικό του εγχείρημα να ηχογραφήσει τα πιανιστικά άπαντα του Μέντελσον σε 9 δίσκους ακτίνας.

Ο ιταλός πιανίστας εμφανίζεται τακτικά με διάσημες ορχήστρες (Φιλαρμονική του Λονδίνου, Νέα Φιλαρμονική της Ιαπωνίας, Κρατική Φιλαρμονική της Μόσχας, Φιλαρμονική των Βρυξελλών, του Κάλγκαρυ, Στάατσκαπελλε της Βαϊμάρης, Συμφωνική του Λάχτι, Συμφωνική του Βερολίνου, Ορχήστρα της Ακαδημίας της Αγίας Καικιλίας, Φιλαρμονική της Σκάλας, Γκεβάντχαους της Λειψίας). Τον έχουν διευθύνει διακεκριμένοι μαέστροι, όπως οι Άφκχαμ, Άλμπρεχτ, Άρμινγκ, Μπίκετ, Σαγύ, Ίνκινεν, Νεζέ-Σεγκέν, Πεχλιβανιάν, Ράσσελ-Ντέιβις, Σοχίεφ, Βάλτσουχα, ντε Βρηντ. Έχει ηχογραφήσει live το Τρίτο κοντσέρτο για πιάνο του Μέντελσον με την Γκεβάντχαους υπό τον Ρικκάρντο Σαγύ, το οποίο κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο του 2009.

Το ρεπερτόριό του περιλαμβάνει, εκτός από έργα Μέντελσον, των οποίων θεωρείται ένας από τους καλύτερους ερμηνευτές παγκοσμίως, συνθέσεις Μότσαρτ, Σούμπερτ, Σούμαν και Σοπέν, τις οποίες ηχογράφησε πρόσφατα και σε δίσκο. Είναι επίσης ένθερμος υποστηρικτής της ιταλικής μουσικής και έχει δισκογραφήσει τα πιανιστικά άπαντα των Πετράσσι και Νταλλαπίκκολα.

Τον Σεπτέμβριο του 2011, ο Προσσέντα έκανε το ντεμπούτο του στο pedal piano (πιάνο με ειδικά κατασκευασμένη πενταλιέρα), ερμηνεύοντας σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση στη σύγχρονη εποχή ένα σπανιότατο έργο του Γκουνό, το Κοντσέρτο για piano pédalier.

Με το συγκεκριμένο πιάνο έχει δώσει πάνω από 50 συναυλίες, ξαναφέρνοντας στο προσκήνιο αυθεντικές συνθέσεις των Σούμαν, Λιστ και Αλκάν. Αρκετοί σύγχρονοι συνθέτες, όπως ο Έννιο Μορρικόνε, έχουν ήδη γράψει νέα έργα για pedal piano ειδικά για τον Προσσέντα, ενώ το 2013 εκδόθηκε από την εταιρεία Hyperion ο δίσκος ακτίνας με τέσσερα κομμάτια για pedal piano του Γκουνό, στην ερμηνεία των οποίων συμμετέχει η Ορχήστρα της Ιταλόφωνης Ελβετίας με μαέστρο τον Χάουαρντ Σέλλυ.

Ο ιταλός πιανίστας συμμετέχει συχνά σε πρότζεκτ για την προώθηση της κλασικής μουσικής. Έχει γράψει το βιβλίο «Il Pianoforte» (εκδ. Curci, 2013) και έχει λάβει μέρος σε τρία ντοκιμαντέρ για τον Μέντελσον, τον Σοπέν και τον Λιστ (Euroarts).