Ο Φιόντορ Ντοστογιέφσκι έγραψε τον Παίκτη σε μια κρίσιμη στιγμή της ζωής του. Μετά από χρόνια εξορίας σε στρατόπεδο καταναγκαστικής εργασίας στη Σιβηρία, επέστρεψε στο σπίτι του και βρήκε τη γυναίκα του ετοιμοθάνατη. Λίγο αργότερα, ο αδελφός του και ο καλύτερός του φίλος βρήκαν πρόωρο θάνατο. Συντετριμμένος, ταξίδεψε στη Γερμανία προκειμένου να ξεφύγει από τους δανειστές του. Πολύ γρήγορα έχασε στον τζόγο τα τελευταία του χρήματα και τα δικαιώματα όλων των βιβλίων του. Έχοντας επειγόντως ανάγκη από χρήματα, έγραψε τον Παίκτη μέσα σε είκοσι έξι ημέρες.

Ο Φρανκ Κάστορφ, απερχόμενος καλλιτεχνικός διευθυντής της Φόλκσμπύνε, έχει ήδη διασκευάσει στο παρελθόν μυθιστορήματα του μεγάλου Ρώσου συγγραφέα. Στον Παίκτη χρησιμοποιεί την τεχνική της ζωντανής κινηματογράφησης, σε συνδυασμό με το χαρακτηριστικό σκηνοθετικό του στυλ και ένα ισχυρό καστ ηθοποιών. Ο σκηνοθέτης βλέπει το λογοτεχνικό μανιφέστο που έγραψε ο Ντοστογιέφσκι για τον εθισμό στα τυχερά παιχνίδια σαν «ένα μεγαλειώδες, ζωηρό, δυναμικό πυροτέχνημα στασιμότητας και ακινησίας», που εμπνέεται από τη σπαρακτική ζωή του συγγραφέα.

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία: Φρανκ Κάστορφ
Παίζουν: Alexander Scheer (Αλεξέι Ιβάνοβιτς), Sophie Rois (Αντονίνα Βασίλιεβνα Ταρασεβίτσεβα), Kathrin Angerer (Πολίνα Αλεξάντροβνα), Hendrik Arnst (Στρατηγός), Georg Friedrich (Μαρκήσιος ντε Γκριέ), Margarita Breitkreiz (Δεσποινίς Μπλανς), Mex Schlüpfer (Κύριος Άστλυ), Frank Büttner (Μαντάμ ντε Κομίνζ / Πόταπυτς), Sir Henry (Κροκόδειλος)
Σκηνικά – Κοστούμια: Bert Neumann
Φωτισμοί: Lothar Baumgarte
Μουσική: Sir Henry
Κάμερα: Andreas Deinert, Mathias Klütz
Μοντάζ ζωντανά επί σκηνής: Jens Crull
Ήχος: Klaus Dobbrick
Δραματουργία: Sebastian Kaiser

Φωτογραφίες: © Thomas Aurin

Συζήτηση με τον Φρανκ Κάστορφ μετά την παράσταση

19 Ιουνίου 2017
23:00

Μετά την παράσταση «Ο Παίκτης», ο δημοσιογράφος και θεατροκριτικός Peter Laudenbach θα συζητήσει με τον σκηνοθέτη Φρανκ Κάστορφ για τη μακροχρόνια καλλιτεχνική πορεία του τελευταίου και την εικοσιπενταετή θητεία του στο τιμόνι του ξεχωριστού βερολινέζικου θεάτρου.

Ο Peter Laudenbach έχει γράψει πλήθος κριτικών και αναλύσεων για τη Φόλκσμπύνε. Συνεργάζεται τακτικά με πολλά γερμανικά έντυπα, μεταξύ των οποίων και η καθημερινή εφημερίδα Süddeutsche Zeitung.


Διαβάστε επίσης: 

Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2017: Το πρόγραμμα

Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου: Αφιέρωμα στην περίφημη γερμανική Φόλκσμπύνε