Ο Μύλος στη Θεσσαλονίκη παρουσιάζει τον Νίκο Ζωϊδάκη από την Κρήτη για μία συναυλία την Τετάρτη …

23 Μαΐου 2012.

 

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Χανιά αλλά η καταγωγή του είναι από τις Βουβές Κισσάμου. Τα ακούσματά του ήταν από όλους τους μεγάλους καλλιτέχνες της Κρήτης. Η πρώτη επαφή με τη λύρα ήρθε σε ηλικία εννέα ετών και τρία χρόνια αργότερα έπαιξε στο πρώτο του γλέντι. Από τότε μέχρι και σήμερα έχει αναρίθμητες εμφανίσεις ανά τον κόσμο, όπου υπάρχει κρητικό στοιχείο.

 

 

 

 
Το 1985 έρχεται η πρώτη δισκογραφική του δουλειά, με τη συνεργασία του Παντελή Κρασσανάκη και του Μιχάλη Τζουγανάκη, με τίτλο “Της αγάπης το χαμπέρι“. Έκτοτε έχει ηχογραφήσει είκοσι δίσκους, με τη συνεργασία πολλών αξιόλογων καλλιτεχνών της Κρητικής μουσικής, όπως τον Νίκο Μανιά, τον Βασίλη Κατσαμά, τον Γιώργη Καραγιώργη, τον Κυριάκο Σταυριανουδάκη τπν Γιάννη Κατράκη και άλλους πολλούς. Τρεις απ\’ αυτούς έχουν γίνει χρυσοί, οι “Κάτι από τη ζωή μου”, “Μια βραδιά με τον Νίκο Ζωιδάκη και την παρέα του” και Καλωσόρισες καρδιά μου”.
 

 

 

Όνειρο του και επιθυμία του, όπως δηλώνει, είναι “να ακουστεί η Κρητική μουσική και η λύρα και να αγαπηθεί όσο γίνεται περισσότερο”.

 

 
Τελευταιο cd

 
Το νέο διπλό άλμπουμ του Νίκου Ζωιδάκη έχει τίτλο «Αγάπη θηλιά» και κυκλοφορεί από τη Lyra. Το πρώτο cd περιλαμβάνει καινούρια τραγούδια που κινούνται σε έντεχνα και λαϊκά μονοπάτια και τα υπογράφουν δημιουργοί όπως οι: Γιάννης Παρίσης, Σπύρος Πατάπης, Βασίλης Καρράς, Φιλιώ Πατάπη, Γαβρίλος Ψαρράς, Σταμάτης Πανταζόπουλος και ο ίδιος ο Νίκος Ζωιδάκης. Συμμετέχουν: ο Γιώργος Μαργαρίτης στο τραγούδι «Καλύτερα κι οι δυο μαζί», η Χαρούλα Λαμπράκη στο «Μάτια μου γλυκά μου μάτια» όπου και «ραπάρει» ο Καίσαρας και τέλος η παιδική χορωδία του Σπύρου Λάμπρου στο «Έι». Το δεύτερο cd περιλαμβάνει κρητικά τραγούδια, συρτά, μαντινάδες, πεντοζάλη, σούστες, κοντυλιές, τόσο παραδοσιακά, όσο και γνωστών δημιουργών όπως ο Κώστας Μουντάκης, ο Θανάσης Σκορδαλός, ο Στέλιος Φουσταλιέρης, κ.α. Ένα διπλό άλμπουμ για πολύ χορό και τραγούδι με τη μοναδική φωνή και δεξιοτεχνία του Νίκου Ζωιδάκη.