Η Warner Bros. Pictures παρουσιάζει τον Λογιστή (The Accountant), μια παραγωγή των Electric City Entertainment / Zero Gravity Management.

ΣΥΝΟΨΗ

Μετά το «Gone Girl», ρόλο για τον οποίο άναψε φωτιές στο γυναικείο, αλλά και ανδρικό φύλο, και αφού φόρεσε τη στολή του Μπάτμαν, στο «Batman v. Superman: Η Αυγή της Δικαιοσύνης», ο βραβευμένος με Όσκαρ Μπεν Άφλεκ («Επιχείρηση: Argo»)  ετοιμάζεται για τον επόμενο κινηματογραφικό του ρόλο, στην ταινία του Γκάβιν Ο΄Κόνορ, «Ο Λογιστής». Η ταινία είναι βασισμένη σε σενάριο του Μπιλ Ντουμπουκέ («The Judge»).

Ο Κρίστιαν Γουλφ (Άφλεκ), είναι ένας εξαιρετικός μαθηματικός που τα πηγαίνει καλύτερα με τους αριθμούς παρά με τους ανθρώπους. Διατηρώντας ως βιτρίνα ένα συνοικιακό λογιστικό γραφείο, ο Κρίστιαν κρατάει τα βιβλία κάποιων εξαιρετικά επικίνδυνων εγκληματικών οργανώσεων. Την ίδια περίοδο που η Δίωξη Οικονομικού Εγκλήματος, με επικεφαλής τον Ρέι Κινγκ (Τζ. Κ. Σίμονς), αρχίζει να σφίγγει τον κλοιό, ο Κρίστιαν αναλαμβάνει τα βιβλία ενός νομοταγούς πελάτη: μιας εταιρείας ρομποτικής, της οποίας η λογιστική υπάλληλος (Άννα Κέντρικ) ανακάλυψε μια ασυμφωνία εκατομμυρίων δολαρίων. Καθώς ο Κρίστιαν αρχίζει να «καθαρίζει» τα βιβλία και να πλησιάζει την αλήθεια, ο αριθμός των νεκρών αρχίζει να ανεβαίνει.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ

ΑΣ ΤΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΚΑΤΩ

«Είναι πάντα συναρπαστικό όταν ο άλλος έχει μυστικά – όταν νομίζεις ότι είναι έτσι αλλά αποδεικνύεται εντελώς διαφορετικός” λέει ο σκηνοθέτη Γκάβιν Ο’Κόνορ.

Αυτό ακριβώς ισχύει για τον βασικό πρωταγωνιστή της νέας του ταινίας, “The Accountant”. Με μια πρώτη ματιά, ο Κρίστιαν Γουλφ μοιάζει να είναι ένας απλός λογιστής που ζει βυθισμένος στα λογιστικά του βιβλία και τα χαρτιά του, ωστόσο, η ασυνήθιστη πελατεία του περιλαμβάνει μερικούς από τους πιο ισχυρούς άρχοντες του εγκλήματος. Πίσω από την ευγενική, υποτονική και αθώα συμπεριφορά του όμως, κρύβει κάτι που το καθιστά πολύ πιο επικίνδυνο από κάθε πελάτη του.

Ο Μπεν Άφλεκ λέει σχετικά, «Η ιστορία μιλάει για τη δυαδικότητα που έχουμε όλοι μέσα μας. Μπορεί να μοιάζει σχετικά εύκολο να χειραγωγήσεις έναν άνθρωπο σαν τον Κρις, αλλά τελικά, θα δείτε ότι είναι ικανός να κάνει πολύ περισσότερα απ’ όσα μπορείτε να φανταστείτε.»

Η αρχική έμπνευση για την ταινία ανήκει στον παραγωγό Μαρκ Γουίλιαμς, ο οποίος εξηγεί σχετικά «Είχα ακούσει τον όρο ‘ελεγκτής λογιστής’. Με σημείο εκκίνησης αυτό, το προχώρησα και άρχισα να σκέφτομαι τι είδους πελάτες θα μπορούσε να έχει και ποιο στοιχείο θα ήταν αυτό που θα λειτουργούσε ως κινητήριος μοχλός για την δράση. Μόλις έφτιαξα έναν γενικό σκελετό στο μυαλό μου, απευθύνθηκα στον Μπιλ Ντουμπουκέ, έναν σεναριογράφο με τον οποίο είχα συνεργαστεί ξανά στο παρελθόν. Εκείνος ανταποκρίθηκε θετικά και άρχισε να διαμορφώνει το σενάριο.»

Ο Ντουμπουκέ συνεχίζει, «Η ιδέα ενός λογιστή – ένα επάγγελμα που για τους περισσότερους από εμάς είναι σχετικά πεζό – που λειτουργεί έξω από τα όρια του τετριμμένου και έχει ιδιαίτερες ικανότητες ήταν κάτι το διαφορετικό. Αν έχεις μια μέση εταιρεία και θεωρείς ότι κάποιος «πειράζει» τα οικονομικά, καλείς μια ομάδα ορκωτών ελεγκτών λογιστών που ψάχνουν τα βιβλία και βλέπουν πού πηγαίνουν τα χρήματα. Αν όμως, είσαι μέλος της Μαφίας ή έμπορος ναρκωτικών, δεν μπορείς να το κάνεις αυτό. Πρέπει να καλέσεις κάποιον που θα έρθει, θα ελέγξει τα βιβλία σου θα σου υποδείξει ποιος το κάνει και θα φύγει. Σκεφτόμουν τι θα έκανε αυτόν τον κάποιον πιο ιδιαίτερο, και κατέληξα στο φάσμα του αυτισμού. Ο πρωταγωνιστής μας τον αξιοποιεί προς όφελός του και αυτή η ιδέα και μόνο με συναρπάζει.»

Ο Ο’Κόνορ λέει εμφατικά, «ανακαλύψαμε ότι ο όρος ‘φάσμα’ ταιριάζει απόλυτα γιατί δεν υπάρχει μόνο ένα είδος αυτισμού. Ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός και βρίσκεται σε ένα διαφορετικό σημείο αυτού του φάσματος. Ο Κρίστιαν είναι ένας φανταστικός χαρακτήρας, δεν έχει εμπνευστεί από πραγματικό πρόσωπο. Η μοναδική ικανότητα που έχει με τα νούμερα είναι πραγματικά χάρισμα και τα χαρακτηριστικά του είναι αποτέλεσμα της μοναδικής ανατροφής του.»

Έχοντας έτοιμο το σενάριο, οι παραγωγοί επέλεξαν τον Ο’Κόνορ για να σκηνοθετήσει την ταινία δεδομένου ότι θεωρούσαν πως «έχει τη μοναδική ικανότητα να καταλαβαίνει τέτοιου είδους χαρακτήρες και διαθέτει το απαιτούμενο όραμα για να γυρίσει περίπλοκες ιστορίες».

Η Άννα Κέντρικ, που συμπρωταγωνιστεί, λέει ότι εκτίμησε ιδιαίτερα τον σεβασμό που δείχνει ο σκηνοθέτης σε ό,τι αφορά το συναισθηματικό επίπεδο κάθε ιστορίας. «Είναι πολύ ενδιαφέρον. Ναι, ενθουσιάστηκε με τις σκηνές δράσης αλλά έδειξε τον ίδιο ενθουσιασμό και για τις πιο γλυκές και συναισθηματικές σκηνές.»

Το έξυπνα δομημένο σενάριο αποτέλεσε πόλο έλξης για το εντυπωσιακό καστ της ταινίας. «Μέχρι την τελευταία σελίδα, έκρυβε εκπλήξεις,» λέει ο Άφλεκ. «Το βρήκα πολύ έξυπνο, με πολλές λεπτομέρειες, με καλοδουλεμένους χαρακτήρες και ευρηματικό.»

Στην ταινία πρωταγωνιστούν και οι Τζον Μπέρνθαλ, Τζιν Σμαρτ, Σίνθια Αντάϊ-Ρόμπινσον, Τζέφρι Τάμπορ και Τζον Λίθγκοου.

ΤΟ ΑΘΡΟΙΣΜΑ

Στην αρχή της ταινίας, συναντάμε τον Κρίστιαν σε παιδική ακόμα ηλικία και τους γονείς του να αναζητούν βοήθεια από κάποιον ειδικό. Ένας νευρολόγος, αφού πληροφορεί το ζευγάρι ότι θα έπρεπε να θεωρούν το παιδί τους μάλλον χαρισματικό και όχι προβληματικό, τους προτείνει να δουλέψει μαζί του. Ο πατέρας του Κρις όμως, πιστεύει ότι πρέπει να προετοιμάσει διαφορετικά το παιδί του για έναν κόσμο που μπορεί να γίνει πολύ σκληρός με όποιον είναι λίγο «διαφορετικός».

Ο Ο’Κόνορ εξηγεί, «Ο πατέρας του ήξερε ότι ο κόσμος μπορεί να γίνει σκληρός με κάποιον σαν αυτό, συνεπώς αποφάσισε να τον εφοδιάσει με τα «όπλα» που έμαθε και ο ίδιος στον στρατό. Θα μπορούσε ενδεχομένως να υπάρχει κι άλλος τρόπος, αλλά εκείνος μόνο αυτόν γνώριζε.’ «Ο πατέρας του τον υποβάλλει σε κάθε είδους εκπαίδευση προκειμένου να τον σκληραγωγήσει και να τον προετοιμάσει για έναν κόσμο που θεωρούσε ότι θα τον πλήγωνε,» λέει ο Άφλεκ. «Αντ’ αυτού όμως, τελικά καταφέρνει να του κάνει μεγαλύτερο κακό.»

«Αυτό που μου προκάλεσε το ενδιαφέρον σχετικά με αυτόν τον χαρακτήρα δεν ήταν το πόσο διαφορετικός ήταν, αλλά το πόσο όμοιος με όλους τους άλλους,» συνεχίζει ο ηθοποιός. «Παλεύει με όλα αυτά που τον κάνουν να ξεχωρίζει από αυτό που θεωρείται ‘φυσιολογικό’, πράγμα που αποτελεί τεράστια πρόκληση και δυσκολία. Κατά βάθος όμως, είναι όπως όλοι οι άνθρωποι: θέλει να είναι ευτυχισμένος, αποζητά την ανθρώπινη επαφή, θέλει να γνωρίσει την αγάπη, θέλει να βιώσει τη φιλία… Υπάρχουν πράγματα που τον ενοχλούν, όπως όλοι μας άλλωστε, αλλά έχει και στόχους στη ζωή του. Αυτό που διαφέρει είναι ο τρόπος που καθορίζει αυτά τα πράγματα σε σχέση με τους άλλους.»

Πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα, ο Ο’Κόνορ και ο Άφλεκ έκαναν ενδελεχή έρευνα «για να αποδοθεί σωστά ο χαρακτήρας,» όπως λέει και ο σκηνοθέτης. «Όλοι έχουμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά μας, έτσι ήταν πολύ σημαντικό να αντιμετωπίσουμε τον Κρις ως αυτοτελή μονάδα και όχι ως τραγική φιγούρα.»

Για να το καταφέρουν, απευθύνθηκαν σε ειδικούς νευρολόγους που ασχολούνται με τον αυτισμός και επισκέφθηκαν πολλά σχολεία. «Ήμουν τυχερός,» λέει ο Άφλεκ. «Δεν έκανα μόνο εγώ έρευνα αλλά και ο σκηνοθέτης, πράγμα που διευκόλυνε πολύ τα πράγματα.»

Ένας επαγγελματίας όπως ο Κρίστιαν δεν μπορεί να διαφημίσει τη δουλειά του στον υπόκοσμο, έτσι η φήμη του εξαπλώνεται στόμα με στόμα. Όμως, ο σάλος που έχει δημιουργηθεί έχει τραβήξει πολύ την προσοχή και ο αόρατος μάνατζερ του πιστεύει ότι πρέπει να ηρεμήσουν λίγο και να αναλάβουν έναν νομοταγή πελάτη. Η «Living Robotics», μια εταιρεία τεχνολογίας γνωστή για την κατασκευή προσθετικών άκρων, έχει παρατηρήσει μια ασυμφωνία στα βιβλία της λίγο πριν την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο και τον προσλαμβάνει για να βρει τα χαμένα χρήματα.

Στην αίθουσα συνεδριάσεων της εταιρίας, ο Κρις συναντά την Ντέινα Κάμινγκς, τη λογίστρια που ανακάλυψε το πρόβλημα. Η Άννα Κέντρικ που την ενσαρκώνει λέει, «Είναι η πρώτη που αντιλαμβάνεται ότι κάτι δεν πηγαίνει καλά με τα οικονομικά της εταιρείας, έτσι απογοητεύεται λίγο όταν βλέπει τον Κρις να έρχεται και να της παίρνει την υπόθεση μέσα από τα χέρια. Δεν είναι θέμα φιλοδοξίας, απλά θέλει να συμμετέχει.»

«Η Ντέινα έχει πολύ ευχάριστη προσωπικότητα και αυτό είναι το τελευταίο που χρειάζεται ο Κρίστιαν όταν προσπαθεί να δουλέψει,» λέει ο Γουίλιαμς. «Πολύ σύντομα όμως, ανακαλύπτει ότι μιλάνε την ίδια γλώσσα. Μοιράζεται τον ίδιο ενθουσιασμό με εκείνον όταν τα πράγματα αρχίζουν να μπαίνουν σιγά-σιγά στη θέση τους και γι’ αυτό τον λόγο πολύ σύντομα αρχίζει να δένεται μαζί της και να την νοιάζεται.»

Όταν ο Κρις της δείχνει τι έχει ανακαλύψει, «εκείνη, και μόνο στην ιδέα ότι συμμετέχει στην εξιχνίαση του μυστηρίου, ενθουσιάζεται,» λέει η πρωταγωνίστρια. «Ο Κρις την συναρπάζει γιατί ναι μεν είναι ένας απλός λογιστής, αλλά έχει κάτι το μυστηριώδες, πράγμα που γίνεται ακόμη πιο προφανές όταν τα πράγματα αρχίζουν να αγριεύουν.»

Ο Κρίστιαν δέχτηκε τη δουλειά στην Living Robotics όταν ο ενδιάμεσός του διαπίστωσε αυξημένο ενδιαφέρον για τις κινήσεις του από πλευράς της Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος. Ο επικεφαλής της διεύθυνσης, Ρέι Κινγκ, είναι αποφασισμένος να αποκαλύψει την ταυτότητα αυτού που «μαγειρεύει» τα βιβλία του υποκόσμου και είναι γνωστός με το προσωνύμιο «Ο Λογιστής». Ο Ο’Κόνορ επέλεξε τον Τζ. Κ. Σίμονς για τον ρόλο μόλις είδε την Οσκαρική ερμηνεία του στην ταινία «Whiplash». Ο σκηνοθέτης θυμάται χαρακτηριστικά, «Μόλις βγήκα από την αίθουσα, τηλεφώνησα στην Λινέτ, μία από τις παραγωγούς μου και της είπα, ‘Θέλω τον Τζ. Κ. Σίμονς για τον ρόλο του Ρέι’. Δύο μέρες αργότερα συναντηθήκαμε και του πρότεινα τον ρόλο.»

Ο Σίμονς προσθέτει ότι ο ρόλος ήταν μοναδικός. «Αυτό που μου άρεσε στον Ρέι είναι ότι είναι ηγετική φυσιογνωμία. Όσο εξελίσσεται η ιστορία, βλέπουμε κι άλλες πτυχές του χαρακτήρα του.»
Ο Ρέι επιλέγει μια έξυπνη νεαρή αναλύτρια, ονόματι Μέριμπεθ Μεντίνα για να εντοπίσει τον μυστηριώδη Λογιστή… ή καλύτερα την ‘εκβιάζει’ για να συνεργαστεί μαζί του. Ο Ο’Κόνος εξηγεί, «Ο Ρέι έχει πληροφορίες για την Μέριμπεθ που αποδεικνύουν ότι έχει δηλώσει ψευδή στοιχεία στην αίτησή της. Αυτό μπορεί να αποδειχθεί καταστροφικό για εκείνη έτσι, την αναγκάζει να κάνει κάτι που ενδεχομένως είναι ενάντια στην ηθική της. Δεν της αφήνει όμως, περιθώρια.»

Η Σίνθια Αντάϊ-Ρόμπινσον, που ενσαρκώνει την Μέριμπεθ, λέει «Της αρκεί να περνάει απαρατήρητη. Δεν θέλει να ξεχωρίσει στη δουλειά, για λόγους που πολύ σύντομα γίνονται σαφείς. Όταν ο Ρέι Κινγκ την καλεί στο γραφείο του, εκείνη ανησυχεί γιατί δεν γνωρίζει τι θέλει. Την ενημερώνει λοιπόν, ότι έχει ελέγξει παλαιούς φακέλους που υποτίθεται ότι ήταν απόρρητοι και ξέρει ότι έχει λερωμένο ποινικό μητρώο. Αν δεν κάνει ό,τι της πει, τότε κινδυνεύει να χάσει τα πάντα. Παρόλο που η ίδια έχει προσπαθήσει πολύ να αφήσει πίσω της τον παλιό εαυτό της, το παρελθόν της, της δίνει άλλη εμπειρία και ως αναλύτρια του Υπουργείου Οικονομικών, είναι παρατηρητική κι έχει καλό ένστικτο. Όλα αυτά την βοηθούν και της επιτρέπουν να συλλέξει σιγά-σιγά τα στοιχεία που θα οδηγήσουν στην αλήθεια.»

Τον Κρίστιαν όμως, δεν τον κυνηγάει μόνο το Υπουργείο Οικονομικών. Για κάποιο λόγο, η «νόμιμη» δουλειά που επέλεξε να αναλάβει τον φέρνει αιφνίδια αντιμέτωπο με έναν εκτελεστή ονόματι Μπραξ, εφάμιλλο σε ικανότητες με τον Κρις. Ο Άφλεκ λέει χαρακτηριστικά, «Ο Μπραξ είναι εξίσου καλός με τον Κρις, και μας δίνεται η αίσθηση ότι αυτοί οι δύο μυστηριώδεις χαρακτήρες βρίσκονται σε τροχιά σύγκρουσης.»

Για τον ρόλο επιλέχθηκε ο Τζον Μπέρνθαλ ο οποίος περιγράφει των Μπραξ ως «εξαιρετικά απρόβλεπτο και άκρως επικίνδυνο. Δείχνει να απολαμβάνει αυτό που κάνει. Είναι ένας μοναχικός λύκος, που μπορεί να κανονίσει μόνος του τις δουλειές του.»

Η Living Robotics διοικείται από τον ιδρυτή της, τον Λαμάρ Μπλάκμπερν, και την αδερφή του, Ρίτα, που ενσαρκώνουν οι Τζον Λίθγκοου και Τζιν Σμαρτ αντίστοιχα. «Ο Λαμάρ θέλει διακαώς να βοηθήσει ανθρώπους που έχουν ακρωτηριαστεί κατασκευάζοντας ‘νεύρο-προσθετικά’. Πρόκειται για μηχανικά άκρα τα οποία συνδέονται με το μυϊκό και νευρικό σύστημα του σώματος,» λέει ο Λίθγκοου. «Είναι λαμπρός επιστήμονας. Έτσι, έχεις ουσιαστικά δύο διάνοιες, τον Λαμάρ και τον Κρίστιαν.»

Ο Λίθγκοου συνεχίζοντας αποκαλύπτει ότι οι δύο άνδρες έχουν και κάτι ακόμα κοινό. «Πάντα αναζητώ τις δύο πλευρές που έχει ένας χαρακτήρας, είτε πρόκειται για κακό είτε για καλό. Δεν θα σας αποκαλύψω περισσότερα για τον Λαμάρ. Μπορεί να είναι ακριβώς αυτό που δείχνει, μπορεί και όχι. Αυτό όμως, τον καθιστά καταπληκτικό ρόλο. Το σενάριο έχει εκπληκτική δομή και πλοκή και μέχρι την τελευταία στιγμή δεν ξέρεις τι πρόκειται να συμβεί.»

Κι ενώ ο Λαμάρ ασχολείται με την καινοτομία σε ό,τι αφορά την εταιρεία, η αδερφή του, Ρίτα, επιβλέπει την επιχειρηματική πλευρά. Η Ρίτα είναι το πρακτικό μυαλό της υπόθεσης. Εκείνη ουσιαστικά καλεί τον Κρίστιαν. Κάτι δεν πηγαίνει καλά και είναι αποφασισμένη να το ανακαλύψει. Το κοινό μαθαίνει το παρελθόν του Κρίστιαν και ανακαλύπτει τις ικανότητές του μέσα από αναδρομές, που καλύπτουν από την παιδική ηλικία μέχρι τη φυλάκιση στο Λίβενγουορθ. Εκεί, θα γνωρίσει έναν πρώην λογιστή – με ειδικότητα στο μαύρο χρήμα – ονόματι Φράνσις Σίλβερμπεργκ, τον οποίο ενσαρκώνει ο Τζέφρι Τάμπορ. Ο Ο’Κόνορ εξηγεί, «Ο Φράνσις είναι κάτι σαν δεύτερος πατέρας για τον Κρις. Μπορεί ο βιολογικός του πατέρας να φρόντισε να του δώσει τη σωματική δύναμη που θα χρειαζόταν αλλά ποτέ δεν κατάφερε να κατανοήσει τη μαθηματική του σκέψη. Ο Φράνσις λοιπόν, του διδάσκει ότι υπάρχει κι άλλος τρόπος να αξιοποιήσει τις ικανότητές του αν θέλει να βγάλει χρήματα.»

Για την επιλογή του Τάμπορ, το μόνο πρόβλημα ήταν η ηλικιακή διαφορά με τον χαρακτήρα. «Ο Τζέφρι δεν είναι τόσο μεγάλος ώστε να υποδυθεί κάποιον που θα δούλευε για τη μαφία του ’50», λέει ο Γουίλιαμς. «Έτσι, αναγκαστήκαμε να τον μεγαλώσουμε τουλάχιστον δέκα χρόνια. Ευτυχώς, είχαμε κοντά μας τον καταπληκτικό στα ειδικά εφέ Μπιλ Τζόνσον, που κατάφερε να τον κάνει να δείχνει μεγαλύτερος και πιο ευάλωτος.»
    
ΜΙΛΑΝΕ ΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ

Ο Γκάβιν Ο’Κόνορ ήξερε ότι ο Κρίστιαν Γουλφ έπρεπε να έχει ένα ιδιαίτερο στυλ πάλης, ανάλογο της εκπαίδευσής του όταν ήταν μικρός. Ο σκηνοθέτης εξηγείς «Ήθελα να προσεγγίσω τη δράση, έχοντας στο μυαλό μου το εξής: όταν ο Κρις θα βρισκόταν σε μια κατάσταση που θα απαιτούσε τη χρήση βίας, θα έπρεπε να δράσει γρήγορα και κάνοντας οικονομία δυνάμεων. Είναι καθαρά μαθηματικά. ‘Τι πρέπει να κάνω για να τους βγάλω από τη σκακιέρα;’»

Μιλώντας με τους ειδικούς stuntmen Σαμ Χάργκρεϊβ και Φερνάντο Τσιεν, ο σκηνοθέτης εξερεύνησε διάφορα είδη πολεμικών τεχνών, χωρίς να βρίσκει κάτι που του ταίριαζε, μέχρι που του έδειξαν το ‘πεντσίχ σιλάτ’ μια ινδονησιακή τεχνική, όχι και τόσο διαδεδομένη. «Αμέσως είπα ‘αυτό θέλω’. Δεν την είχα ξανακούσει, αλλά είναι εξαιρετικά αποτελεσματική και εξυπηρετούσε τις ανάγκες μας με καταπληκτικά κινηματογραφικό τρόπο. Έτσι, στήσαμε όλη τη δράση γύρω από αυτή.»

Οι Χάργκρεϊβ και Τσιεν, μαζί με την ομάδα τους, εκπαίδευσαν τον Άφλεκ έχοντας στο μυαλό τους ότι ο Ο’Κόνορ ήθελε να βγαίνει η προσωπικότητα του Κρις στις σκηνές δράσης. Οι ίδιοι λένε σχετικά, «το στυλ του έπρεπε να έχει σχεδόν χειρουργική ακρίβεια – οι κινήσεις έχουν γραμμικότητα και ατάκα. Εστιάσαμε στο σιλάτ αλλά η εκπαίδευση του Μπεν περιλάμβανε και τζούντο, ζίου-ζίτσου και άλλες πολεμικές τέχνες.»

Από εκπαίδευση όμως, πέρασε και ο Τζον Μπέρνθαλ για τις ανάγκες του ρόλου του. Ο Τσιεν λέει, «Ο Μπραξ θέλαμε να είναι ένας καλός αντίπαλος για τον Κρίστιαν. Ο Μπραξ είναι πιο σκληρός, πιο οξύς. Του αρέσει να ‘παντρεύει’ διάφορα στιλ. Ο Τζον έχει εμπειρία από πυγμαχία, έχει την κατάλληλη κίνηση, το γρονθοκόπημα και την επιθετική τακτική, σε αντίθεση με τον Κρίστιαν.»

Πέραν της σωματικής δύναμης, ο Κρίστιαν είναι και δεινός σκοπευτής, ικανός να πετυχαίνει στόχο από μεγάλη απόσταση. Ο stuntman Τάιρ Ψάρις έμαθε στον Άφλεκ πώς να χειρίζεται το όπλο σαν επαγγελματίας, τηρώντας όλους τους κανόνες ασφαλείας. «Ξεκινήσαμε από το γυμναστήριο με ψεύτικα όπλα και όταν εξοικειώθηκε αρκετά, πήγαμε στο σκοπευτήριο. Κανονικά, απαιτούνται χρόνια εξάσκησης για να καταλάβει κανείς πώς πρέπει να χειριστεί ένα όπλο. Πραγματικά, εντυπωσιάστηκα που ο Μπεν, σε λίγους μήνες κατάφερε να αποκτήσει τέτοια εξοικείωση και να δείχνει σαν να ασχολείται με αυτό χρόνια.»

ΤΟ ΠΗΛΙΚΟ

Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης των πρωταγωνιστών του, ο Ο’Κόνορ ετοίμαζε τα διαδικαστικά της ταινίας με το δημιουργικό του. «Διάβασα το σενάριο πάρα πολλές φορές μαζί με τον διευθυντή φωτογραφίας, τον Σίμους ΜακΓκάρβεϊ, και τον σχεδιαστή παραγωγής, Κιθ Κάνινγκχαμ. Θέλαμε να εξασφαλίσουμε ότι έχουμε το ίδιο όραμα σε ότι αφορούσε την όψη, τον τόνο και τη χρωματική παλέτα της ταινίας. Όλα τα αφηγηματικά στοιχεία έπρεπε να είναι συντονισμένα έτσι, οι τρείς μας δουλέψαμε πάρα πολύ αυτό το κομμάτι.»

Η ταινία γυρίστηκε στην Ατλάντα και τα περίχωρά της. Ένα από τα βασικά πλατό ήταν το εσωτερικό του αυτοκινούμενου του Κρίστιαν Γουλφ, ενός κομψού, ασημί Airstream.

Ο Κάνινγκχαμ θυμάται, «Ήταν πολύ δύσκολο γιατί έπρεπε να κρατήσουμε το εσωτερικό στη σωστή κλίμακα – έπρεπε να είναι compact και λειτουργικό – και να εξοικονομήσουμε χώρο για τις κάμερες. Επίσης, έπρεπε να υπάρχει απόλυτη τάξη, γιατί μόνο έτσι μπορεί να λειτουργήσει ο Κρίστιαν.»
Σε αυτό συμφωνεί και ο Άφλεκ. «Ο Κρις είναι ένας άνθρωπος που δεν μπορεί να ζήσει σε χάος. Θέλει όλα γύρω του να είναι οργανωμένα με έναν συγκεκριμένο τρόπο, και αυτό το βλέπει κανείς στον προσωπικό του χώρο. Ο Κιθ έπρεπε να το λάβει αυτό υπόψη του όταν έφτιαχνε το σπίτι του, και νομίζω ότι πραγματικά τα κατάφερε τέλεια. Το αυτοκινούμενο Airstream διαθέτει ό,τι έχει απόλυτη σημασία για τον Κρις και το σημαντικότερο; Μπορεί ανά πάσα στιγμή να το βάλει μπροστά και να εξαφανιστεί. Το ωραίο δε, είναι ότι το Airstream έγινε και καμαρίνι μου,» λέει γελώντας.

Μέσα στο Airstream ο Κρις έχει ό,τι του είναι απαραίτητο: μια σειρά από όπλα τελευταίας τεχνολογίας, διαβατήρια, μια μικρή περιουσία σε μετρητά, χρυσό και ξένα νομίσματα. Επίσης, εκεί φυλάει και τα «δώρα» της πλούσιας πελατείας του: πίνακες του Ρενουάρ και του Πόλοκ, αμύθητης αξίας, σπάνια συλλεκτικά έργα και άλλους μικρούς θησαυρούς.

Όμως και το ίδιο το Airstream του Κρις είναι συλλεκτικό. Ο Κάνινγκχαμ λέει σχετικά «Το συγκεκριμένο μοντέλο είναι δυσεύρετο. Κατασκευάζεται κατά παραγγελία και έχουν παραχθεί ελάχιστα.» Μετά από ενδελεχή έρευνα, η ομάδα παραγωγής κατάφερε να εντοπίσει ένα τέτοιο σπάνιο Airstream στο Τέξας, το οποίο ευτυχώς ήταν σε άριστη κατάσταση.

Για να αποφεύγει τα αδιάκριτα βλέμματα, ο Κρις διατηρεί και μια κανονική κατοικία, που εκ πρώτης όψεως, η ταπεινή και λιτή διακόσμησή της δεν προδίδει τίποτα για τη ζωή του. Με μια προσεκτικότερη ματιά βέβαια, διακρίνει κανείς ένα εξελιγμένο κλειστό κύκλωμα παρακολούθησης και αμυντικούς εξοπλισμούς. Επίσης, η ομάδα παραγωγής κατασκεύασε και το μικρό λογιστικό γραφείο που ο Κρις χρησιμοποιεί ως βιτρίνα με τρόπο που να μην τραβάει την προσοχή.  

Το πανεπιστήμιο του Πολυτεχνείου της Τζόρτζια φιλοξένησε τα κεντρικά γραφεία της Living Robotics, με κεντρικό σημείο μια αίθουσα συνεδριάσεων με γυάλινους τοίχους.

Ο Ο’Κόνορ καταλήγει λέγοντας «ήθελα να κάνω μια ταινία με πνευματικές προκλήσεις και έντονη δράση που δεν θα αφήσει τον θεατή να χαλαρώσει. Τώρα, αν τον συγκινήσει και αν τον κάνει να θελήσει να την συζητήσει βγαίνοντας από την αίθουσα, δεν θα πω όχι.»

Ο ΛΟΓΙΣΤΗΣ
THE ACCOUNTANT

Πρωταγωνιστούν:
Μπεν Άφλεκ, Άννα Κέντρικ, Τζ. Κ. Σίμονς, Τζέφρι Τάμπορ, Τζον Μπέρνθαλ,Τζον Λίθγκοου, Σίνθια Άντάι-Ρόμπινσον

Σκηνοθεσία Γκάβιν Ο’Κόνορ
Σενάριο: Μπιλ Ντουμπουκέ
Παραγωγή: Μαρκ Γουίλιαμς, Λινέτ Χάουελ Τέιλορ
Φωτογραφία: Σίμους ΜακΓκάρβεϊ
Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Κιθ Κάνινγχαμ
Μοντάζ: Ρίτσαρντ Πίρσον
Μουσική: Μαρκ Ίσαμ
Κοστούμια: Νάνσι Στάινερ
Διάρκεια: 134’
Ημερομηνία Εξόδου: 20 Οκτωβρίου  
Διανομή: Tanweer

Facebook Page – https://www.facebook.com/tanweergreece/?fref=ts