Το αριστούργημα του Max Ophüls, «Ο κύκλος του έρωτα» (La Ronde), δημιουργού των ταινιών LOLA MONTES και Η ΑΓΝΩΣΤΗ ΚΥΡΙΑ παρουσιάζεται

από τις 9 Φεβρουαρίου 2012 στους κινηματογράφους.

Οι πιο γνωστοί Γάλλοι ηθοποιοί της εποχής σε μία φαντασμαγορική αναπαράσταση της Βιέννης του fin du siècle.

 

Σύνοψη

Η ιστορία διαδραματίζεται τη δεκαετία του 1890 στη Βιέννη. Η δομή είναι σπονδυλωτή και αποτελείται από δέκα σκηνές που αλληλοσυνδέονται και που στην κάθε μία πρωταγωνιστεί ένα ζευγάρι εραστών. Τα ζευγάρια είναι: Η πόρνη και ο στρατιώτης, ο στρατιώτης και η υπηρέτρια, η υπηρέτρια και ο νεαρός κύριός της, ο νεαρός κύριος και η παντρεμένη γυναίκα, η παντρεμένη γυναίκα και ο σύζυγός της, ο σύζυγος και η νεαρή κοπέλα, η νεαρή κοπέλα και ο ποιητής, ο ποιητής και η ηθοποιός, η ηθοποιός και ο κόμης, ο κόμης και η πόρνη.

 

Το πρόσωπο που μας εισάγει στην ιστορία και εμφανίζεται συχνά μέσα στην ταινία επεξηγώντας μας καταστάσεις είναι ο αφηγητής, που θέτει σε κίνηση αυτή τη ρόδα του έρωτα. Υπάρχει ή δεν υπάρχει ο έρωτας; Είναι αληθινές ή όχι οι ανθρώπινες σχέσεις; Δέκα διαφορετικοί άνθρωποι, δέκα ερωτικές επαφές χωρίς συναίσθημα, δέκα πολυδιάστατες φιγούρες, χαρακτηριστικοί τύποι της βιενέζικης κοινωνίας του τέλους του δέκατου ενάτου αιώνα. Θα συναντηθούν, άλλοτε τυχαία, άλλοτε προγραμματισμένα, για να ανακαλύψουν τα κρυφά μυστικά του έρωτα, που αν και μοιάζει να είναι διαρκώς παρών, τελικά είναι ο μεγαλύτερος απών…
 

Σε επανέκδοση

 

Σκηνοθεσία: Max Ophüls
Σενάριο: Max Ophüls, Jacques Natanson
από το θεατρικό έργο του Arthur Schnitzler
Φωτογραφία: Christian Matras
Μουσική: Oscar Straus
Παραγωγή: Ralph Baum, Sacha Gordine
Μοντάζ: Léonide Azar
Σκηνικά: Henri Vergnes, Charles Merangel
Κοστούμια: Georges Annenkov


Παίζουν: Anton Walbrook (αφηγητής), Simone Signoret (Léocadie), Serge Reggiani (Franz), Simone Simon (Marie), Daniel Gélin (Alfred), Danielle Darrieux (Emma Breitkopf), Fernand Gravey (Charles Breitkopf), Odette Joyeux (Anna), Jean-Louis Barrault (Robert Kuhlenkampf), Isa Miranda (Charlotte), Gérard Philipe (κόμης)
 

 

Βραβείο BAFTA καλύτερης ταινίας, 1952
Υποψήφιο για Όσκαρ σεναρίου και σκηνικών, 1952