Ένα βιβλίο για τον κινηματογράφο με τίτλο Ο Κινηματογράφος της παρατήρησης, κυκλοφορεί απο τις

εκδόσεις Πόλις, γραμμένο απο τις Anna Grimshaw και Amanda Ravetz.

 

Ενώ χαιρετίστηκε σαν μια ριζοσπαστική εξέλιξη στον χώρο του ντοκιμαντέρ και του εθνογραφικού σινεμά, ο κινηματογράφος της παρατήρησης επικρίθηκε για την –υποτίθεται– αποστασιοποιημένη κάμερά του, η οποία αντικειμενοποιεί τα υποκείμενα που παρακολουθεί.

 

Η Anna Grimshaw και η Amanda Ravetz μάς προσφέρουν την πρώτη ιστορική και εμπεριστατωμένη αποτίμηση αυτού του κινηματογραφικού ρεύματος, εξετάζοντας τα έργα, τους κινηματογραφιστές και τους θεωρητικούς του – από τον André Bazin και τους Ιταλούς νεορεαλιστές, μέχρι το αμερικανικό cinémavérité της δεκαετίας του ’60 και τις εθνογραφικές ταινίες των Herb Di Gioia, David Hancock και David MacDougall.

 

Εξετάζουν επίσης συγκεκριμένα έργα της Εύας Στεφανή, του David MacDougall, και των Ilisa Barbash και Lucien Castaing-Taylor. Οι συγγραφείς μιλούν για τη σημασία του έργου της παρατήρησης στην ανάδυση της πειραματικής ανθρωπολογίας, υποστηρίζοντας πως αυτό το μέσο αντιπροσωπεύει μια ανθρωπολογία επιστημολογικά προκλητική.
 

 

Η Anna Grimshaw γεννήθηκε στις ΗΠΑ το 1956. Σπούδασε Ανθρωπολογία και Κινηματογράφο. Είναι ανα-
πληρώτρια καθηγήτρια στο Μεταπτυχιακό Ινστιτούτο Θεωρητικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Emory. Εί-
ναι συγγραφέας των βιβλίων Servants of the Buddha και The Ethnographer’s Eye:Ways of Seeing in Modern
Anthropology. Επίσης, έχει επιμεληθεί, μαζί με την Amanda Ravetz, το Visualizing Anthropology: Experiments
in Image-Based Practice.

Η Amanda Ravetz γεννήθηκε στην Αγγλία το 1959. Σπούδασε Ζωγραφική στο Central School of Art and Design
και αργότερα ολοκλήρωσε το διδακτορικό της στην Κοινωνική Ανθρωπολογία με Οπτικά Μέσα στο
Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ. Είναι ερευνήτρια (Research Fellow) στο MIRIAD (Manchester Institute forResearch
and Innovation in Art and Design) του Μητροπολιτικού Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ.