Ο Στρεψιάδης είναι σε απόγνωση! Τα χρέη τον έχουν πνίξει, οι δανειστές τον κυνηγούν, τα επιτόκια ανεβαίνουν, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές τον απειλούν…

… Δεν υπάρχει πια ελπίδα, δεν υπάρχουν πλέον άλλοι υποψήφιοι δανειστές. Η σπάταλη ζωή του, ο γάμος του με μια γυναίκα από ανώτερη κοινωνική τάξη και η άσωτη ζωή του γιου του, τον οδήγησαν στην οικονομική καταστροφή. Πρέπει να βρεθεί μια λύση. Οι δανειστές δεν παίρνουν από λόγια, επαναδιαπραγμάτευση του χρέους δεν είναι εφικτή, αναβολές στις πληρωμές δεν γίνονται δεκτές.

Κι όμως φαίνεται πως υπάρχει μία ελπίδα. Το Φροντιστήριο του Σωκράτη. Εκεί θα πάει ο ίδιος και αφού ως ανεπίδεκτος μαθήσεως εκδιωχθεί, θα φοιτήσει ο γιος του Φειδιππίδης για να μάθει την τέχνη του Άδικού Λόγου. Μια τέχνη όμως που θα κοστίσει ακριβά στον πατέρα, αφού αντί να γλυτώσει τα χρέη του θα φάει και ξύλο από πάνω. Ο Αριστοφάνης στρέφεται με τις Νεφέλες ενάντια στους σοφιστές, οι οποίοι τον 5ο αιώνα π.Χ. παρουσιάστηκαν ως διαφωτιστές και δίδασκαν στους νέους τη ρητορική τέχνη. Θεωρεί τη διδασκαλία τους επικίνδυνη για τους νέους, ότι τους ωθεί στην αμφισβήτηση των παλαιών αξιών, υπεύθυνη για την ηθική, πολιτική και κοινωνική παρακμή. Ο Σωκράτης γίνεται ο κύριος στόχος του παρά τις διαφορές του με τους σοφιστές.

Αρκετούς αιώνες μετά, η σύγχρονη Ελλάδα μοιάζει με τον αριστοφανικό Στρεψιάδη. Προσπαθεί να βρει τρόπους να γλυτώσει από τα χρέη, τα δάνεια και τα μνημόνια. Η πολιτική, κοινωνική και οικονομική κατάσταση την έχει οδηγήσει σε αμηχανία, η ευημερία του πρόσφατου παρελθόντος έχει τελειώσει, αναζητούνται λύσεις επειγόντως. Οι αναλογίες είναι παραπάνω από εμφανείς, και το έργο αναδεικνύεται περισσότερο από ποτέ εξαιρετικά σύγχρονο, καυστικό και επίκαιρο.

Info:
Ο Νίκος Μαστοράκης είναι σκηνοθέτης. Στο ενεργητικό του ως σκηνοθέτης συγκαταλέγονται έργα και παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου, του Φεστιβάλ Αθηνών, ενώ έχει συνεργαστεί και με ΔΗΠΕΘΕ. Φέτος το καλοκαίρι σκηνοθετεί τις Νεφέλες από το Εθνικό Θέατρο, ενώ έχει επιμεληθεί επίσης για την παράσταση τα κοστούμια και την μουσική.