Το Δημοτικό θέατρο Πειραιά, φέρει το φορτίο ενός μνημείου το οποίο σε καλεί να το σεβαστείς και συνάμα να το αξιοποιήσεις με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, σε ένα πλαίσιο πολιτισμού και υψηλής αισθητικής.

Έχοντας μια θητεία τεσσάρων μηνών μόνο, στο τιμόνι του Δημοτικού θεάτρου Πειραιά, νοιώθω μια μεγάλη ευθύνη για το παρόν και το μέλλον αυτού του θεάτρου που γνωρίζω από παιδί, ως Πειραιώτης στην καταγωγή.

Οι δυσκολίες μεγάλες. Όσες και οι φιλοδοξίες μας, για να γίνει το Δημοτικό θέατρο Πειραιά, σημείο πολιτισμού, σημείο αναφοράς όχι μόνο για την πόλη του Πειραιά, για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας αλλά και για την ευρύτερη περιοχή της Αττικής. Ένα θέατρο – θεσμός, τόπος συνάντησης όλων των τεχνών. Το ξεκίνημα έγινε.

Τα έργα που συνθέτουν το ρεπερτόριο της προσεχούς θεατρικής περιόδου δίνουν το στίγμα επιλογών, οι οποίες βασίζονται στο τρίπτυχο: πνευματικότητα, συνομιλία με την σύγχρονη θεατρική σκηνή, εξωστρέφεια.

Η πνευματικότητα αφορά στις δύο κεντρικές παραγωγές του Δ.Θ.Π. για την θεατρική περίοδο 2015 – 2015: «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου. [πρεμιέρα Νοέμβριος 2015] και «Romeo end Juliette» του Σαίξπηρ σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου. [Πρεμιέρα Φεβρουάριος 2016].

Η συνομιλία με την σύγχρονη θεατρική σκηνή, θα φέρει στο Δ.Θ.Π., νέους σκηνοθέτες με μια ιδιαίτερη θεατρική γλώσσα, οι οποίοι στο πλαίσιο του κύκλου CONNECTIONS ΣΤΟ Δ.Θ.Π. θα παρουσιάσουν τα έργα: «Προδοσία» του Χάρολντ Πίντερ, σκηνοθεσία Γιάννης Μόσχος, «Ρεβεγιόν» μια βραδιά δημιουργικού πνευματισμού στο φουαγιέ του Δ.Θ.Π. σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ευκλείδη, και  τρις  ολονυκτίες στα υπόγεια του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά με τον Κωνσταντίνο Ντέλλα και διαφορετικούς κάθε φορά προσκεκλημένους.

Όσο για την εξωστρέφεια έχει να κάνει με την επιθυμία μου το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά να υπάρχει ως χώρος υποδοχής πολλαπλών δράσεων με έντονο παρεμβατικό χαρακτήρα και δρώμενα που θα συναντούν το κοινό στο λιμάνι, στο αεροδρόμιο, στις κεντρικές αρτηρίες της πόλης και αλλού.

Θα ήθελα να τονίσω ότι το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, επενδύει στην εκπαίδευση με εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά και εφήβους, στον τουρισμό καθώς ο Πειραιάς είναι λιμάνι – πύλη της Μεσογείου και στην συνεργασία με φορείς του πολιτισμού. Γι αυτό από το πρόγραμμά του δεν θα λείπουν ούτε οι εκθέσεις, ούτε οι διοργανώσεις συναντήσεων για τον χορό.

Το Δημοτικό θέατρο Πειραιά δεν μπορεί να μην εκμεταλλευτεί τον μνημειακό του χαρακτήρα κι ως εκ τούτου οφείλει σε εποχές κρίσης να γίνει τόπος φιλόξενος για δημιουργούς και κοινό, διαμορφώνοντας συνεχώς έναν λόγο σύγχρονο εναρμονισμένο με τα προβλήματα της εποχής.

Info: Ο Νίκος Διαμαντής σπούδασε θέατρο στην Θεσσαλονίκη στην Επιθεώρηση Δραματικής Τέχνης. Ίδρυσε το Θέατρο Σημείο το 1985 του οποίου υπήρξε καλλιτεχνικός διευθυντής. Έχει σκηνοθετήσει και έχει παρουσιάσει σύγχρονους συγγραφείς, πολλούς από αυτούς για πρώτη φορά στην Ελλάδα [Χάινερ Μύλλερ, Μπερν. Μαρί Κολτές, Λουντμ. Πετρουσέφσκαγια) αλλά και έργα του κλασσικού ρεπερτορίου όπως: Κλωντέλ, Στρίντμπεργκ, Σαίξπηρ κ.α, έργα Αρχαίας Ελληνικής Τραγωδίας (Σοφοκλή, Ευριπίδη και Αριστοφάνη), έργα σύγχρονων Ελλήνων σημαντικών θεατρικών συγγραφέων, πολλά από αυτά για πρώτη φορά ή μετά από παραγγελία του θεάτρου Σημείο. Επίσης έχει σκηνοθετήσει έργα για το Εθνικό Θέατρο, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, το ραδιόφωνο και την τηλεόραση.

Έχει συμμετάσχει σε διάφορα διεθνή συνέδρια και Φεστιβάλ εκπροσωπώντας την Ελλάδα κατόπιν επιλογής του ΥΠΠΟ και σε επιτροπές του Υπουργείου Πολιτισμού για το σύγχρονο Ελληνικό έργο και για την Θεατρική Παιδεία. Έχει διδάξει σε πολλά σεμινάρια διεθνή και ελληνικά, υποκριτική και σκηνοθεσία, στο Πανεπιστήμιο Πατρών, στο Πανεπιστήμιο Ναυπλίου, στη Σχολή Καλών Τεχνών Τμήμα Θεατρικών σπουδών, από το 2000, σκηνοθεσία και υποκριτική, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα θεατρικών Σπουδών όπως και σε πολλές Δραματικές σχολές καθώς και στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος.

Επίσης έχει συμμετάσχει στην Επιτροπή του Υπουργείου Πολιτισμού για τις εισαγωγικές εξετάσεις Δραματικών Σχολών, έχει διατελέσει Πρόεδρος της Επιτροπής πτυχιακών και εισαγωγικών εξετάσεων των Δραματικών σχολών, έχει διευθύνει το Εργαστήρι θεατρικής γραφής για το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος.

Τέλος συμμετείχε με παραστάσεις του Θεάτρου Σημείο, σε σημαντικά Διεθνή Φεστιβάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό όπως Βερολίνο-1988,Κάιρο-1990 και 1996,Αμβέρσα -1993, Δελφοί 1990 και 1998,Θεσσαλονίκη – 1997 , Κύπρος 1998 ,2000 και 2008,Μπουντρίντ 2000,Κούβα – 2005,Πάτρα – 2006, Σεράγεβο – 2002 κ.α.

* Αναδημοσίευση από το περιοδικό Culturenow Mag, τεύχος 33