Η έκθεση Τhis, Must be Athens., αποτελεί την πέμπτη σε σειρά δράση της 2ης έκδοσης του Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης και παρουσιάζει γλυπτά και εγκαταστάσεις μεσαίας κλίμακας από ένα εικαστικό δίδυμο και πέντε εικαστικούς, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στον δημόσιο χώρο.

Οι εικαστικοί b. (1982, Aθήνα), Αλέξανδρος Βασμουλάκης (1980, Αθήνα), Aργύρης Σαρασλανίδης (1978, Θεσσαλονίκη) και Simoni Fontana (1978, Κέρκυρα), Cacao Rocks (1985, Aθήνα), ath1281 (1983, Αθήνα) και D! (1984, Aθήνα), συμμετέχουν με νέα έργα τους.

Μέσα από τα τρισδιάστατα έργα που εκτείνονται σε έξι δημόσιους χώρους –στους οποίους κυκλοφορούν και διαμένουν πολίτες και επισκέπτες οι οποίοι φέρουν διαφορετικά, έως και εκ διαμέτρου αντίθετα πολιτισμικά, κοινωνικά, ιδεολογικά, θρησκευτικά και οικονομικά υπόβαθρα– η έκθεση Τhis, Must be Athens. επισημαίνει την ύπαρξη ενός ευδιάκριτου, πολυαξιακού χάσματος, στο οποίο συναντώνται μορφολογικά χαρακτηριστικά τα οποία συνθέτουν μια εικόνα ανισότητας, στα πρότυπα μεγάλων ευρωπαϊκών κέντρων, όπως το Λονδίνο και το Παρίσι.

Η θεματική έκθεση Τhis, must be Athens. αποπειράται να ανοίξει έναν μεταφορικό διάλογο αναφορικά με τις συνεχόμενες αλλοτριώσεις, προσθήκες και αλλοιώσεις που “δέχεται” η πόλη· χωρίς να μπορεί να προσδιορίσει εάν υπήρξε ένα σημείο “μηδέν”.

Αρχιτεκτονικές, περιβαλλοντικές, αξιακές, καθώς και σε άλλα επίπεδα, οι αποκλίσεις αυτές λειτουργούν σωρευτικά και εντείνονται σε περιόδους που παρατηρούνται φαινόμενα μαζικής προσέλευσης, κατά τα οποία είθισται να προηγείται κάποιο γεγονός, το οποίο να μπορεί να ιδωθεί ως «σημαντικό» από μια ευρεία δημογραφική ομάδα, την οποία η πλειοψηφία των κατοίκων της Ελλάδας, αντιλαμβάνεται ως τον «μέσο συνετό» άνθρωπο.

Το μεγάλο αυτό κύμα επισκεπτών, συχνά εμπεριέχει δύο κύριες υποκατηγορίες: τους επισκέπτες που προέρχονται από χώρες του εξωτερικού και βρίσκονται εδώ προσωρινά για επαγγελματικούς σκοπούς ή για λόγους αναψυχής και τους ημεδαπούς επισκέπτες, οι οποίοι ή επαναπατρίζονται ή επισκέπτονται τον τόπο τους προσωρινά, επίσης για επαγγελματικούς σκοπούς ή για λόγους αναψυχής.

Οι μαζικοί επισκέπτες, συχνά αντικρίζουν μια εικόνα αρκετά διαφορετική από αυτή που (δικαιολογημένα) αναμένουν· είτε λόγω της διάρκειας της απουσίας τους είτε λόγω της ωραιοποιημένης εικόνας που έλαβαν ως αποδέκτες προωθητικού υλικού της τουριστικής βιομηχανίας. Γεγονός που συνδυαστικά με τις καταβολές και την κουλτούρα των επισκεπτών, οδηγεί μία –πιθανότατα– μειοψηφία πολιτών στο να τους αντιλαμβάνεται ως απολίτιστους και συχνά ως ομοιόμορφες δημογραφικές ομάδες.

Όπως υποδηλώνει ο τίτλος Τhis, Must be Athens. η έκθεση επιχειρεί να μπει στην οπτική του «μακρινού επισκέπτη» και να τον οδηγήσει σε διαφορετικά σημεία της Αθήνας: –στην πλατεία Βάθη, στην πλατεία Βικτωρίας, στην άνοδο της οδού Πειραιώς στο ύψος της Τεχνόπολις, στον πεζόδρομο Ερμού στο ύψος του πρώην αμαξοστασίου ΟΣΥ, στην πλατεία Περσεφόνης και στην πλατεία Κολωνακίου– ως περιπλανώμενος αποδέκτης έξι συνοπτικών ιστοριών, οι οποίες συνδέονται και παρουσιάζονται από τα τρισδιάστατα έργα των b., Αλέξανδρου Βασμουλάκη, Aργύρη Σαρασλανίδη και Simoni Fontana, Cacao Rocks, ath1281 και D!.


Εγκαίνια με ποδηλατική ξενάγηση!

Tα εγκαίνια της έκθεσης Τhis, must be Athens. θα έχουν τη μορφή ποδηλατικής ξενάγησης. Ως αφετηρία έχει επιλεχθεί η Πλατεία Κολωνακίου, καθώς εξυπηρετεί στον περιορισμό των ανοδικών κλίσεων της διαδρομής, η οποία έχει μήκος μόλις 6,5 χιλιομέτρων.

Περισσότερες πληροφορίες για την ποδηλατική ξενάγηση στο facebook.com/events/231784413984086


Διαβάστε επίσης:

2ο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης: Η Επιβίωση ξεκινά!

The Sound of Paint: Έκθεση στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης: Επιβίωση