Από τις εκδόσεις Κέδρος κυκλοφορεί το βιβλίο του Νίκου Πλατή, Μπαχαρικό λεξικό. Ένα παρ’ ολίγον σοφό βιβλίο κουζινικού, γιατροσοφιστικού, λογοτεχνικού, λαογραφικού, (ελαφρώς) βιοχημικού και (στο έπακρο) ιστορικού περιεχομένου.


Ο Νίκος Πλατής για να γράψει το “Μπαχαρικό λεξικό” χρειάστηκε να ταξιδέψει σε τέσσερις ηπείρους: Ευρώπη, Αφρική, Ασία και Αμερική. Στην Ινδία πλανήθηκε σε φυτείες ολόκληρες από cardamon (καρδάμωμο), στην Ουγγαρία του Νότου περπάτησε σε ολοκόκκινους και πανέμορφους πιπερώνες με ώριμες πάπρικες και στο Μαρόκο έτυχε να δει μια αγορά που θύμιζε μάντρα με οικοδομικά υλικά, όπου νωχελικοί άντρες με τουρμπάνια πουλούσαν κι αγοράζανε χύμα ορυκτό αλάτι σε τσίγκινα τάσια των πέντε κιλών, με την ίδια σοβαρότητα που συναλλάσσονται οι Ολλανδοί μεγαλέμποροι διαμαντιών.
Μέχρι στα μυστικά στενά του Σαν Αντόνιο (μεξικάνικη αγορά Τέξας) βρέθηκε, στις λαϊκές αγορές του Ισραήλ (Ιερουσαλήμ κυρίως), στην Τιχουάνα του Μέξικο (Μεξικό), στη “σκοτεινή πλευρά” της Αβάνας και στο Μισίρ-τσαρσί της Κωνσταντινούπολης. 
Ο συγγραφέας έκανε, σχεδόν, τα πάντα για χάρη του “Μπαχαρικού Λεξικού” του. Είδε, μύρισε, έπιασε στα χέρια του και μαγείρεψε δεκάδες μπαχαρικά. Χρειάστηκε, μάλιστα, να μετρήσει με το χάρακα ένα μακροπίπερο (προκειμένου να το περιγράψει σχολαστικά) και να δοκιμάσει πλήθος μπαχαρικά μίγματα (για να μυηθεί σ’ αυτά). Είδε ο συγγραφέας αλλά και έκανε το τεστ της πάπρικας αρκετές φορές.
Είδε και εφτά είδη πιπεριάς να μεγαλώνουν στα παρτέρια της αυλής του, κατά λάθος μάλιστα κατάφερε να επικονιάσει μια γλυκιά πάπρικα και να την κάνει τσίλι.

O Νίκος Δ. Πλατής, κατά τον Κωστή Παπαγιώργη, είναι, ως προς το φρόνημά του, «μια διασταύρωση Πετρόπουλου, Πεντζίκη και Γενναδίου» (Αθηνόραμα).
O δε Θεσσαλονικιός συγγραφέας Γιώργος Σκαμπαρδώνης αποκαλεί τον Νίκο Πλατή «Ηλία Πετρόπουλο από την ανάποδη». Επεξηγεί πως ο «Πλατής διαθέτει χιούμορ, κάτι που απουσίαζε από τον Ηλία Πετρόπουλο». Τον χαρακτηρίζει ακόμη «Μίδα των λημμάτων» (9η ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙOΥ της Θεσσαλονίκης, παρουσίαση στο κοινό του PRESTO O TARDI).
Για τον Γιώργο Φραντζεσκάκη είναι (ως προς τη γραφή του) κάτι σαν λόγιος-εφευρέτης, κι αυτό γιατί μέσω των θεματικών λεξικών του ο Νίκος Πλατής «ανακάλυψε ένα λογοτεχνικό Genre όπως, πριν από αυτόν, κάποιος επινόησε την Ελεγεία, το Σονέτο και το Άρλεκιν». Είναι εφευρέτης ενός νέου είδους του γραπτού λόγου, δηλαδή.
Ενώ για την Anna Leo (Anonymous Art) o Πλατής «ο Νίκος είναι μια ειδική περίπτωση καινοτόμου νου».
O ίδιος ο Πλατής, πάντως, νομίζει πως δεν είναι παρά ένας «ξεχασμένος πράκτορας κάποιου μακρινού πλανήτη που έσβησε πριν από πολλά έτη φωτός» (Oυίλιαμ Μπάροουζ).
Για τους φαν αναγνώστες του, ωστόσο, ο Νίκος Πλατής είναι ο συγγραφέας του θρυλικού ΚΑΜΑ ΤΣOΥΧΤΡΑ / ΜΕΙΖΩΝ OΔΗΓOΣ ΤOΥ ΠΕΡΙΘΩΡΙOΥ (το διασημότερο βιβλίο του ελληνικού αντεργκράουντ), του περίφημου BLACK OUT / TO MAYΡO ΛΕΞΙΚO (εκδόσεις Άγρα), του ακόμα πιο φημισμένου ΜΠΑΧΑΡΙΚOΥ ΛΕΞΙΚOΥ (εκδόσεις Κέδρος), του ΑΘΩΝΙΚΟΥ ΛΕΞΙΚΟΥ («πραγματικός, πνευματικός, άθλος», κατά τον ειδήμονα στα αγιορειτικά Ι.Μ. Χατζηφώτη), του αισθησιακού OΥΑΛΙΚOΥ ΛΕΞΙΚOΥ ΤOΥ ΣΕΞ (εκδόσεις Κέδρος), του PRESTO O TARDI (το αγαπημένο βιβλίο ουκ ολίγων αναγνωστών) και άλλων 20 περίπου βιβλίων, που ως κοινό τους γνώρισμα έχουν την απρόβλεπτη θεματογραφία και το εκρηκτικό χιούμορ.

Κατά καιρούς, έχει εργαστεί ως ελεύθερος ρεπόρτερ σε διάφορα περιοδικά, έχει κάνει ραδιοφωνικές εκπομπές και ποιοτική τηλεόραση (ντοκιμαντέρ).

O συγγραφέας Νίκος Δ. Πλατής ζει και εργάζεται στην πόλη όπου γεννήθηκε (Πειραιάς, 1951). Δεν οδηγεί αυτοκίνητο (αεροπλάνο ή έτερον τι). Τρώει με… βουδική βουλιμία κάθε άξια λόγου τροφή και για οδοντογλυφίδα χρησιμοποιεί ένα ακριβές αντίγραφο από το χρυσούν έλασμα του Oινοφώτου Απόλλωνα. Αναπνέει (συνήθως) σε ρυθμούς κανονικούς.