Την Τρίτη, 26 Ιανουαρίου μετά τις 8 μ.μ, εγκαινιάζεται στον Τεχνοχώρο στα Ιωάννινα η έκθεση ζωγραφικής του Νικόλα Κυριάκου με τίτλο «Μορφές στη Φύση».

Ο Χαλκιδιώτης ζωγράφος Νικόλας Κυριάκου παρουσιάζει στον Τεχνοχώρο τα πιο πρόσφατα έργα του φτιαγμένα με ακρυλικά, λάδια και μικτές τεχνικές. Το περιεχόμενο των έργων του αντλείται από το φυσικό του περιβάλλον μέσω των βιωμάτων της μνήμης του που είναι αφορμή για να φτάσει στο θέμα του, τον σύγχρονο άνθρωπο και τη θέση του μέσα στη φύση.

Η αφαιρετική ζωγραφική του είναι ένα ιδιόμορφο κράμα γεωμετρικών δομικών στοιχείων και μορφικών εξπρεσιονιστικών τάσεων όπου η λογική αγκαλιάζει το συναίσθημα για να μορφοποιηθούν σ’ ένα καθαρά εικαστικό σύνολο το οποίο οδηγεί τον ανοικτό θεατή σε πολυεπίπεδες ερμηνείες, τον συγκινούν και τον υποβάλλουν να προχωρήσει παραπέρα, στο γνωστό-άγνωστο.

ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Γεννήθηκε στη Νέα Ποτίδαια Χαλκιδικής όπου ζει και έχει το εργαστήριό του μέχρι σήμερα. Είναι πτυχιούχος του Τμήματος ζωγραφικής της Σχολής Καλών Τεχνών Ρώμης. Δίδαξε τα εικαστικά σε όλες τις βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης σε συλλόγους και ιδιωτικές σχολές.

Παράλληλα πραγματοποίησε 27 ατομικές και 93 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Έργα του βρίσκονται σε πινακοθήκες μουσείων, δημόσιων και ιδιωτικών συλλόγων (Αβέρωφ Τοσίτσα-Μέτσοβο, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης-Θεσσαλονίκη, Αλέκος Κοντόπουλος-Λαμία, Βαφοπούλειο-Θεσσαλονίκη, Δημοτική Πινακοθήκη-Θεσσαλονίκη, Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών-Θεσσαλονίκη, Μουσείο της πόλης των Σκοπίων-Fyrom και αλλού).

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΤΕΧΝΗΣ

«…εξαιρετικός σχεδιαστής και με αίσθηση των εκφραστικών δυνατοτήτων του χρώματος αγωνίζεται και κατορθώνει να εκφράσει τις συναντήσεις του και τις συγκινήσεις του και ενώ φαίνεται ότι έχει ως αφετηρία την αντικειμενική πραγματικότητα και ενδιαφέρεται για την ερμηνεία της, τα έργα του μας δίνουν μια άλλη πραγματικότητα, που βασίζεται αποκλειστικά στις ζωγραφικές αξίες…»

Χρύσανθος Χρήστου
Ομότιμος καθηγητής της ιστορίας της τέχνης
Ακαδημαϊκός

«…ο Κυριάκου πάντα ξεκινάει από κάποιο οπτικό ερέθισμα, μια εικόνα πραγματική ή «εσωτερική», ένα θέμα. Οι διαδοχικές επιζωγραφίσεις μεταμορφώνουν, αλλοιώνουν, τις αρχικές συνθέσεις, έτσι ώστε σχεδόν τίποτα δεν θυμίζει το αρχικό ερέθισμα. Παρ’ όλα αυτά η ιδέα του αντικειμένου, που υποβόσκει, αφήνει το ανεξίτηλο ίχνος της στο έργο…».

Λίνα Τσίκουτα
Δρ. Ιστορία της τέχνης
Επιμ. Εθνικής Πινακοθήκης

«…στα εικαστικά του τραγούδια ο Νικόλας Κυριάκου, αποθησαυρίζει μνήμες και βιώματα, εξισορροπώντας τη θέρμη του χρώματος με την πνοή της γεωμετρίας, όπως η θαλασσινή αύρα στη γενέτειρα Ποτίδαια δροσίζει τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού…»

Αγγελική Σαχίνη
Ιστορικός της τέχνης