Με αφορμή την ζωντανή τους εμφάνιση στις 2 Μαρτίου, στο Gagarin 205, με τους Gravitysays_i, καθώς και το πρόσφατο 2ο τους

δημιούργημα April, οι Misuse αφιερώνουν λίγο από τον πολύτιμο χρόνο τους για ν’ απαντήσουν στις ερωτήσεις του culturenow.gr.

 

 

Συνέντευξη: Χρήστος Δουκάκης

 

 

CultureNowgr: Ακούγοντας την πρόσφατη, δεύτερη δισκογραφική σας προσπάθεια “April”, ακούγεστε σαν να επιθυμείτε ν’ αποτινάξετε την post-rock «ρετσινιά» του προ 3ετίας ντεμπούτου σας. Πώς προέκυψε η νέα ηχητική σας ταυτότητα;  Θεωρείτε ότι πλέον ωριμάζετε καλλιτεχνικά και εξωτερικεύετε κάτι περισσότερο “δικό” σας;
Misuse:
Η όποια αλλαγή στον ήχο μας είναι αυθόρμητη κίνηση ανανέωσης και εξέλιξης. Δεν είναι θέμα αποτίναξης καμίας «ρετσινιάς», απλώς νιώσαμε και ακόμα νιώθουμε την ανάγκη για νέες, φρέσκιες ιδέες και χρήσεις τους. Κάτι που κάνει τη δημιουργική διαδικασία πιο ελκυστική και συναρπαστική, καθώς και καλλιτεχνικά  διευρύνει το πεδίο έκφρασης. Η προσθήκη νέων οργάνων-εξοπλισμού έφερε αυτές τις ιδέες –προτάσεις, αυτές γέννησαν νέες, και μέσω δουλειάς πάνω τους όλα πήραν τον δρόμο τους.
 

 

 

Cul.N.: Ο μουσικός σας “Απρίλης” αποτελείται από 5 διμερή κομμάτια. Υπάρχει κάποιο concept πίσω από αυτή τη συγκεκριμένη δομή;
Misuse:
 Όχι κάτι συγκεκριμένο, παρατηρήσαμε απλώς ότι τα κομμάτια μας όντως μπορούσαν να χωριστούν μουσικά και “νοηματικά” σε δύο μέρη το καθένα, συν την  όποια προσβασιμότητα συνεπιφέρει αυτό. Δημιουργήθηκαν λοιπόν πέντε ενότητες, από δύο κεφάλαια η κάθε μία , στοιχείο στο οποίο βασίστηκε μέρος του artwork στη συνέχεια.
 

 

 

Cul.N.: Η προσθήκη του ηλεκτρονικού στοιχείου στον ήχο σας είναι τόσο έντονη, όσο και ενδιαφέρουσα! Ειδικότερα στο “Techtris (part I)” ακούγεστε σαν την ιδανική σύμπραξη των σπουδαίων Autechre με τους Boards Of Canada. Παρακαλώ σχολιάστε…
Misuse:
Τι να σχολιάσουμε, δε μας κάνουν συχνά τέτοια κομπλιμέντα!
 

 

 

Cul.N.: Έκπληκτος διαβάζω στην ιστοσελίδα σας τα παρακάτω: “Despite the depressing and uncertain atmosphere in Greece, Misuse always harbor the will to remain creative, influenced but not damaged, ready to communicate their work anywhere possible, through live shows and releases.” Αλήθεια, μνημόνιο ΙΙ, και γενικότερα αυτή η πρωτοφανής σήψη σε όλα τα επίπεδα, πώς συνδυάζεται με την καλλιτεχνία;
Misuse:
Η καλλιτεχνία είναι για εμάς, συν τοις άλλοις, και μία εξαιρετική διέξοδος από τα γύρω προβλήματα. Δεν είναι εύκολο, αλλά αξίζει.
 

 

 

Cul.N.: Για τις παρακάτω λέξεις θα ήθελα ένα ουσιαστικό ή επίθετο που πρώτα σας έρχεται στο μυαλό: Post-rock, Misuse (band), April, κρίση, Mogwai, δημοκρατία, Silver Mt Zion.
Misuse:
Μετά το ροκ, δημιουργία, αναγέννηση, αναγέννηση, σπουδαία μπάντα, σπουδαία ιδέα, σπουδαία μπάντα
 

 

 

Cul.N.: Εκτός από τους Misuse, μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για τα side-projects που συμμετέχετε;
Misuse:
Εκτός από τη συμμετοχή του στη χορωδία των Gravitysays_i, ο Κώστας παίζει και με το Λεωνίδα Μπαλάφα, ενώ πρόσφατα ολοκλήρωσε και την παραγωγή ενός δίσκου των Skull & Dawn και Δημήτρη Καρρά που θα κυκλοφορήσει σύντομα.
Ο Δημήτρης παίζει και με τους Masturbation Goes Cloud, καθώς επίσης διατηρεί το προσωπικό σχήμα Echo Canyon.
Ο Λευτέρης παίζει με τους Νο Clear Mind, καθώς και με τους Mother Tree.
 

 

 

Cul.N.: Ποιά είναι τα άμεσα μελλοντικά σας σχέδια; Σκέψεις για ζωντανές εμφανίσεις στο εξωτερικό ίσως;
Misuse:
Θα ακολουθήσουν δύο live στις 7 & 8 Απρίλη σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα αντίστοιχα, με τους This Will Destroy You. Από κει και πέρα, τα σχέδια είναι όντως ζωντανές εμφανίσεις, ίσως και στο εξωτερικό, και παράλληλα δουλειά σε καινούργια πράγματα.
 

 

 

Cul.N.: Και οι δυο μπάντες (Gravitysays_i)  θ’ ανεβείτε στο “σανίδι” του Gagarin στις 2 Μαρτίου, έχοντας σπουδαίους δίσκους στις αποσκευές σας. Τι να περιμένουμε από το συγκεκριμένο live; Κάποια έκπληξη για μια ζωντανή σύμπραξη ίσως;
Misuse:
Θα παίξουμε και τους δύο δίσκους ολόκληρους αλλά και παλιότερα κομμάτια. Στα οπτικό μέρος θα μας (Misuse) συνοδεύσει για μια ακόμη φορά ο HOPE με video και projections που  έχει ετοιμάσει για τη συναυλία.  Επίσης, το πλάνο λέει ότι θα ακολουθήσει και  jam από κοινού στο τέλος.