Δεν είναι καινούρια διαπίστωση, ούτε ακριβώς πρωτότυπη: στα νοερά «παιχνίδια» των κινηματογραφικών συνειρμών, βασικό ρόλο παίζει πολύ συχνά και η μουσική μνήμη. Είναι π.χ. σχεδόν αδύνατον να επαναφέρει κάποιος στη φαντασία του από τον «Νονό» ΙΙΙ του Κόπολα, την περίφημη σκηνή του πυροβολισμού και του θανάτου της «Μαίρη Κορλεόνε» (Σοφία Κόπολα) και του θρήνου του πατέρα της «Μάικλ Κορλεόνε» (Αλ Πατσίνο)  στα σκαλιά του Τεάτρο Μάσιμο του Παλέρμο, χωρίς τη μουσική υπόκρουση της Cavalleria rusticana του Πιέτρο Μασκάνι. Όπως είναι σχεδόν αδύνατον να ανακαλέσει «οπτικά» κάποια άλλη χαρακτηριστική σκηνή από την τριλογία του «Νονού» με τις συγκλονιστικές ερμηνείες του Μάρλον Μπράντο ή του Ρόμπερτ Ντε Νίρο ή του Αλ Πατσίνο, χωρίς τη μουσική του Νίνο Ρότα. Ή κάποια σκηνή από το «Σινεμά ο Παράδεισος» του Τζουζέπε Τορνατόρε, χωρίς η μουσική του Ένιο Μορικόνε να «υποτιτλίζει» καταστάσεις, συναισθήματα και ρόλους.

Τέτοιες εμβληματικές μουσικές που καταρχάς «συμπρωταγωνίστησαν» με μεγάλες ερμηνείες και διάσημες κινηματογραφικές σκηνές κι αργότερα αυτονομήθηκαν κάνοντας… «σόλο καριέρα», επέλεξαν πέντε σπουδαίοι μουσικοί (δύο εκ των οποίων ανήκουν στο μουσικό δυναμικό της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών) για τη συναυλία με τίτλο “Μια μελωδία…χίλιες εικόνες!” που θα δώσουν στο Gazarte, τη Δευτέρα 7 Μαρτίου, στις 21.00.

Και από τον «Νονό», το «Cinema Paradiso» και το «Θρύλο του 1900» μέχρι τον «Tελευταίο των Μοϊκανών», τη «Λίστα του Σίντλερ» και τους «Πειρατές της Καραϊβικής», οι πέντε τους υπόσχονται να μας πάνε ένα μουσικό κινηματογραφικό ταξίδι. Ένα μουσικό ταξίδι με φροντισμένες καινούριες ενορχηστρώσεις και διασκευές τις οποίες επιμελήθηκαν οι Ζήσιμος Σουλκούκης, Γιώργος Μπoυσούνης, Γιώργος Δούσης, Αντώνης Ανέστης, Klement Marku.

Παίζουν οι: Ελένη Νταφέκα (πιάνο), Λαέρτης Κοκολάνης (βιολί), Ζήσιμος Σουλκούκης (βιολί), Αλέξανδρος Μποτίνης (τσέλο), Σεραΐνα Σέιδου (κοντραμπάσο).