Κάθε χρόνο και καλύτερα για ένα ιδιαίτερα σημαντικό φεστιβάλ για την τέχνη του χορού! Το 16ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

παρακολούθησαν περισσότεροι από κάθε άλλη φορά θεατές από την Αθήνα, την Καλαμάτα αλλά και ξένοι, κυρίως νέοι καλλιτέχνες από όλους τους τομείς της τέχνης καταλαμβάνοντας κάθε εκατοστό ελεύθερου χώρου σε όλους τους χώρους, ακόμα και σκαλάκια και μαξιλάρια!

Το 16ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας μικρότερο σε διάρκεια, αλλά σε καμία περίπτωση σε ομάδες και ποιότητα παρουσίασε σπουδαία έργα μεγάλων χορογράφων όπως των Γουίλλιαμ Φορσάιθ, Μαγκύ Μαρέν, Αλαίν Πλατέλ, Γιαν Φαμπρ, Κλαούντια Τριότσι, αλλά και νεώτερων όπως των Σεμπαστιάν Λεφρανσουά, Αλέξις Φερνάντες, Κατερίνα Βαρέλα, αγκάλιασε ιδιαίτερα τους έλληνες και κύπριους χορογράφους: Λία Χαράκη, Αλεξάνδρα Βάγερσταλ, Ζωή Δημητρίου, Γιάννη Μανταφούνη, Κατερίνα Σκιαδά, Νίκο Δραγώνα, Όλια Λυδάκη, αλλά και τους ερμηνευτές: Ελεάνα Αλεξάνδρου, Νατάσα Αρέθα, Άρτεμη Σταυρίδη, Ευαγγελία Ράντου, Χρήστο Παπαδόπουλο.

Στις οκτώ ημέρες του 16ου Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, διοργανώθηκαν 14 παραστάσεις (υπήρξαν ημέρες με τρεις διαφορετικές παραστάσεις σε διαφορετικούς χώρους), από 10 ομάδες χορού, μία Έκθεση Φωτογραφίας Χορού από τον Αλέξανδρο Νιάγκο, μία \»πάμφωτη\» βραδιά στην Αρχαία Μεσσήνη όπου ένα κοινό 700 περίπου ατόμων, αφού παρακολούθησε την ξενάγηση του Καθηγητή Πέτρου Θέμελη στον αρχαιολογικό  χώρο απόλαυσε υψηλής αισθητικής – μοναδικές στιγμές στο Εκκλησιαστήριο του Ασκληπιείου με την πιανίστα Ντόρα Μπακοπούλου να ερμηνεύει έργα Σοπέν και την Αλεξάνδρα Ρογκόφσκα να αποδίδει μία χορογραφία της Ζουζούς Νικολούδη στο φεγγαρόφωτο.

Από το 16ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας δεν θα μπορούσαν να λείψουν το σεμινάριο, το εργαστήρι χορού και οι θεωρητικές διαλέξεις τα οποία φέτος έκαναν ο Βραζιλιάνος χορευτής και δάσκαλος του χορού Μπρούνο Καβέρνα, ο Βέλγος δραματουργός, κριτικός χορού και εκπαιδευτικός Γκυ Κουλς και η Κύπρια χορογράφος και Πανεπιστημιακός Λία Χαράκη και τα παρακολούθησαν περισσότεροι από 100 χορευτές και χορογράφοι.

Το Πανόραμα του 16ου Φεστιβάλ ολοκληρώθηκε ιδανικά με τις επταήμερες προβολές έργων των Μερς Κάννιγχαμ και Πίνα Μπάους, που \»χάθηκαν\» τη χρονιά που μας πέρασε και οι οποίοι είναι δύο από τους σημαντικότερους δημιουργούς του 20ου αιώνα, τις οποίες και παρακολούθησαν πάνω από 200 θεατές.

Έτσι, το Αμφιθέατρο του Κάστρου, το Δημοτικό Θέατρο, το Γυμναστήριο του πρώην Πολυκλαδικού Λυκείου, το Γυμνάσιο Παραλίας, το Πνευματικό Κέντρο, το Ζουμπούλειο, το Εθνικό Στάδιο, ο αρχαιολογικός χώρος της Αρχαίας Μεσσήνης και το Εκκλησιαστήριο του Ασκληπιείου της, καλωσόρισαν καλλιτέχνες και τις παραστάσεις τους από Γαλλία, Βρετανία, Ιταλία, Βέλγιο, Κύπρο, Ισπανία και Ελλάδα όπως και πιστούς αλλά κυρίως νέους (και σε ηλικία)  φίλους του Φεστιβάλ, που συνεχώς πληθαίνουν.