Η State of Concept παρουσιάζει µε χαρά την ατοµική έκθεση της Μαργαρίτας Μποφιλίου µε τίτλο Όλα είναι λάθος, Ξέρξη.

Η έκθεση αντλεί τον τίτλο της από µια αόριστη ανάµνηση µιας φράσης ενός φίλου της καλλιτέχνιδας. Η φράση αυτή (ολα είναι λάθος Ξέρξη) έµεινε στη µνήµη της καλλιτέχνιδας για αρκετό καιρό µέχρι που αποφάσισε να ψάξει την προέλευση της και ανακάλυψε ότι προέρχεται από την αρχαία ελληνική τραγωδία Πέρσες του Αισχύλου. Το σύµβολο της δύναµης, ο Ξέρξης, είναι ο αλάνθαστος βασιλιάς που πήρε τις λάθος αποφάσεις. Εκείνος που έχτισε γέφυρες και προχώρησε κατακτώντας, αλλά πλήρωσε το τίµηµα γυρνώντας στην πατρίδα του ηττηµένος.

Τα έργα που παρουσιάζονται στην State of Concept, εξερευνούν τον τρόπο µε τον οποίο τα σύµβολα στο σύγχρονο πολιτισµό µπορούν να παραποιηθούν και να προσωποποιηθούν. Ο τρόπος που η εξουσία καλύπτει τα σύµβολα και πώς τα σύµβολα αντιπροσωπεύουν την εξουσία.

Στην πλέον σηµαντική τραγωδία του, ο Αισχύλος χρησιµοποιεί το προσωπείο των ηττηµένων προκειµένου να εκθειάσει ακόµη περισσότερο τους νικητές, σε αυτή την περίπτωση τους Έλληνες. Η καλλιτέχνις ερευνά αυτή την αντίληψη, κάνοντας ένα σχόλιο πάνω στον πατριωτισµό, στην υπέρµετρη αφοσίωση των Ελλήνων στην παράδοση αλλά και στη λειτουργία των συµβόλων στην πολιτική, την κοινωνία και τις σχέσεις εξουσίας. Ως εργαλεία στη δουλειά της η Μποφιλίου χρησιµοποεί σύµβολα, κοινωνικές πρακτικές, την εµπειρία και τη µνήµη, τον αρχέγονο µυστικισµό και τη σύγχρονη εσωστρέφεια. Εξερευνά τον τρόπο µε τον οποίο το κοινωνικο-πολιτικό σύστηµα κατασκευάζει και ιδιοποιείται σύµβολα που εµπεριέχουν στερεότυπα, συµπεριφορές και ρόλους. Η κατασκευή και η διεργασία της ανθρώπινης φύσης και του φυσικού περιβάλλοντος, σε συνδυασµό µε την προσωπική εµπειρία, εµπίπτουν επίσης στα ενδιαφέροντα της καλλιτέχνιδας.

Η Μαργαρίτα Μποφιλίου (1979) ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Απόφοιτος του Royal College of Art, Λονδίνο (2005). Συµµετείχε στο πρόγραµµα φιλοξενίας καλλιτεχνών της Cité international des Arts, Παρίσι (2004). Έλαβε το National Magazine Company Award 2004 και το Βραβείο Γιάννη Σπυρόπουλου 2008.

Επιλεγµένες ατοµικές και οµαδικές εκθέσεις περιλαµβάνουν µεταξύ άλλων “Sensual Abstraction a la belle etoile”, ReMap4 (Αθήνα, 2013); “Innate memories”, Art Athina, State of Concept (Αθήνα, 2013); “Parnassos”, Φιλολογικός Σύλλογος Παρνασσός (Αθήνα, 2012); “The Forgotten Bar”, Galerie Utopia, ReMap3 (Αθήνα, 2011); “The Non-Existent Hand”, ReMap3, Hotel Γαλήνη (Αθήνα, 2011); “Προθήκες Θαυµάτων”, Zone D, Γκαλερί Ζουµπουλάκη, (Αθήνα, 2010); “Locus Solus”, Μουσείο Μπενάκη (Αθήνα, 2010); “Celebration / 10 year anniversary of Hydra School Projects”, Μουσείπ Άλεξ Μυλωνά (Αθήνα, 2010); “The Lobby”, IBID projects (Λονδίνο, 2008); “Blue eyes on route to the best brothel of paradise”, Art Athina, ανάθεση έργου από το Εθνικό Θέατρο (Αθήνα, 2008); “Satellites (i-cabin baggage)”, Tanya Bonakdar Gallery (Νεά Υόρκη, 2006); “ New Contemporaries 2004”, Λίβερποολ & The Barbican (Λονδίνο, 2004); etc. Το 2012, ήταν υποψήφια για το Future Generation Art Prize 2012.