Το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα παρουσιάζει την πέμπτη ατομική έκθεση του Κώστα Μπασάνου με τίτλο «Σιωπή».

Η έκθεση, θα εγκαινιαστεί την Πέμπτη 18 Απριλίου 2013 στις 19.30 και θα διαρκέσει μέχρι τις 25 Μαίου 2013.

Η πρώτη αρχιτεκτονική χειρονομία ήταν πάνω στη γη:  είναι ο τάφος μας ή τα θεμέλιά μας. ­Bernard Cache

Ο Κώστας Μπασάνος παρουσιάζει την πέμπτη του ατομική έκθεση με τίτλο «Σιωπή». Ο καλλιτέχνης εξελίσσει την εννοιολογική του προσέγγιση σχετικά με την έννοια του χώρου, του χρόνου και της ύλης. Με σαφείς αναφορές στην αρχιτεκτονική και την αποϋλοποίησή της, εστιάζει στο έργο του στη συνύπαρξη της έννοιας της πραγματικότητας με την αντίληψή μας για αυτή.

Αν υποθέσουμε, ότι ο ορίζοντας είναι μια τεθλασμένη γραμμή μεταξύ ενός οριζόντιου και κάθετου άξονα, ποιά θα ήταν η αντίληψή του από κάποιον παρατηρητή κάτω από την θέση του ορίζοντα; Από το κτίσμα του Κάφκα και τις υπόγειες στοές των καταφυγίων και των κατακομβών, η ανθρωπότητα επινόησε ή κατασκεύασε τα θεμέλια των κοινοτήτων σκάβοντας και ανυψώνοντας προστατευτικά παραπετάσματα.

Η θεματική της έκθεσης είναι συνέχεια ενός προβληματισμού πάνω στον ορίζοντα και την έννοια της μετατόπισης με αφορμή το έργο του Friedrich, αλλά και μιας σύγχρονης ανάγνωσης του τοπίου όπως διαμορφώνεται μέσα από τις οικιστικές πρακτικές στον αστικό ιστό και στην ύπαιθρο.

Ο Κώστας Μπασάνος χειρίζεται έννοιες αποδίδοντάς τους ποιητική χροιά με ελάχιστα μέσα, όπως ένα στιγμιότυπο όταν πρόκειται για βίντεο, μελάνι ή ένα φύλλο χαρτιού για τις γλυπτικές κατασκευές. Με σαφείς αναφορές στο ρομαντισμό – άλλοτε εμφανείς και άλλοτε συγχωνευμένες σε ένα αυστηρό και λιτό εικαστικό λεξιλόγιο – ο καλλιτέχνης επιχειρεί μια εννοιολογική διερεύνηση της αντίληψης της πραγματικότητας μέσα από την παράδοση του ύστερου μοντερνισμού.

Με αφορμή το κλείσιμο της έκθεσης του Κώστα Μπασάνου με τίτλο «Σιωπή» η Ιλεάνα Τούντα και ο Κώστας Μπασάνος θα χαρούν πολύ να σας δουν το Σάββατο 25 Μαΐου, 12:30 – 15:30, στην παρουσίαση του καταλόγου της έκθεσης. Ο κατάλογος (εκδόσεις Futura) περιέχει φωτογραφίες από την έκθεση, καθώς και ένα κείμενο του Χριστόφορου Μαρίνου.