Το Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς, θα εγκαινιάσει την ατομική φωτογραφική έκθεση του Καμίλο Νόλλας, με τίτλο Mobile in NY – Εν κινήσει στη

Νέα Υόρκη. Η έκθεση, την οποία έχει επιμεληθεί ο διεθνούς εμβέλειας επιμελητής και καθηγητής φωτογραφίας στο New York University, Fred Ritchin, θα εγκαινιαστεί την Πέμπτη 9 Ιουνίου 2011 και ώρα 20.00, διαρκέσει μέχρι τις 31 Ιουλίου 2011.

Στην έκθεση παρουσιάζονται 54 έγχρωμες φωτογραφίες που ο Καμίλο Νόλλας «τράβηξε» με το κινητό του τηλέφωνο το διάστημα 2009-2010, περίοδο που έζησε στη Νέα Υόρκη ως υπότροφος του ιδρύματος Fulbright. Ο ίδιος ανήκει στη γενιά των “manual” φωτογράφων (με βαρύ εξοπλισμό, ογκώδεις φακούς, τρίποδες κλπ) και μολονότι γνώριζε τις περιορισμένες δυνατότητες που θα διέθετε, επέλεξε τη λύση του φωτογραφικού κινητού, αφενός γιατί ήθελε να έχει πάντοτε μια κάμερα μαζί του, αφετέρου γιατί είχε την περιέργεια να καταλάβει αν η ψηφιακή τεχνολογία έφερε την ίδια ανανέωση στις τέχνες, με αυτή που έφερε η κατασκευή της πρώτης Leica στη φωτογραφία το 1925.

Ο Fred Ritchin επισημαίνει: «Ο φωτογράφος της νέας χιλιετίας χρησιμοποιεί τηλέφωνο αντί φωτογραφικής μηχανής (την κάμερα ενός κινητού) αυξάνοντας τον αυθορμητισμό και τη διαισθητικότητα των φωτογραφιών, επιτρέποντάς τους να εκπλήξουν τον ίδιο, όσο ενδεχομένως κι εμάς. Άραγε οι φωτογραφίες του μιλούν για τη Νέα Υόρκη και τους ανθρώπους της ή για την προσωπική του νεοϋορκέζικη εμπειρία; Περιγράφουν άλλες φωτογραφίες ή τον ίδιο το φωτογράφο; Ή μήπως μας μιλούν για εμάς τους ίδιους, για τους πολιτισμούς μας, το χρόνο που μας αναλογεί σε αυτόν τον κόσμο; Η απάντηση ασφαλώς είναι ναι.

Ένας νέος άνδρας περιπλανιέται στη Νέα Υόρκη, μια πόλη ξένη, παγκοσμιοποιημένη, τραβώντας φωτογραφίες με το κινητό του (άραγε από εδώ ξεκινά η ιστορία;). Μα δεν πρόκειται για κάτι υπέρ το δέον παράξενο. Οι φωτογραφίες του αντιπροσωπεύουν, όπως και το τηλέφωνο, ένα διάλογο. Είναι μια κλήση και μια απάντηση, μια απόπειρα να ξετρυπώσει την αυθεντικότητα των όσων αντικρίζει, να επισημάνει το παράδοξο, να καταγράψει την αναδίπλωση της μέρας στη νύχτα και κατόπιν να ανακαλύψει τι μπορεί να του ξέφυγε. Εάν η πόλη γίνει εικόνα, μπορεί να τη βάλει στην τσέπη του – η απεραντοσύνη της γίνεται του χεριού του…»

Στην αίθουσα θα προβάλλεται βίντεο διάρκειας τεσσάρων λεπτών, με το ίδιο θέμα, τραβηγμένο με το ίδιο κινητό τηλέφωνο που έγιναν και οι φωτογραφίες. Το μοντάζ του βίντεο πραγματοποίησε ο Γιάννης Χαλκιαδάκης, ενώ τη μουσική έχει κάνει ο Γιάννης Σαξώνης.

Την έκθεση συνοδεύει δίγλωσσος κατάλογος (Ελληνικά-Αγγλικά) από τις εκδόσεις Καστανιώτη με 54 φωτογραφίες, κείμενα των Fred Ritchin και Καμίλο Νόλλα, καθώς και ένα ποίημα του Χρήστου Τσιάμη.
Ο Καμίλο Νόλλας (http://www.kamilonollas.com/) γεννήθηκε στο Παρίσι το 1968. Σπούδασε φωτογραφία στη Λιέγη, στη Λυών και στην Αθήνα. Από το 1992 εργάζεται ως ανεξάρτητος φωτογράφος και ως δάσκαλος φωτογραφίας στη Λαϊκή Επιμόρφωση του Δήμου Αθηναίων.

Έχει συνεργασθεί με έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, με εκδοτικούς οίκους, με δημόσιους και ιδιωτικούς οργανισμούς. Φωτογραφίες του ανήκουν σε δημόσιες συλλογές (Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, Μουσείο Καπνού Καβάλας) αλλά και ιδιωτικές, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Δέχθηκε υποτροφία από το ίδρυμα Fulbright για το έτος 2009-10.

Η ατομική του έκθεση Καπνομάγαζα: Αινίγματα, Τάξη και Κενότητα (παραγωγή: Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, Διάδραση 2007), παρουσιάστηκε εκτός από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, σε άλλες έξι πόλεις της Ελλάδας, καθώς και στο Παρίσι και την Κωνσταντινούπολη. Κυκλοφορεί ομότιτλος κατάλογος από τις εκδόσεις Καστανιώτη.

Η έκθεση πραγματοποιείται με την αρωγή της Kathrin Haltiner.