Ο Jan van de Engel (Γιάννης Αγγελόπουλος) επιστρέφει στο Six Dogs για ένα live στο οποίο θα έχουμε την ευκαιρία να ακούσουμε υλικό …

από το ντεμπούτο CD Misspent, με καινούργια κομμάτια και κάποια covers.

 

Ο Jan van de Engel λίγο πριν την live παρουσίαση μιλάει στο Culturenow.gr για το πρώτο του ολοκληρωμένο album, σε ήχους Νu jazz, Pop, electronica, cinematic, αλλά και το τρίο που τον πλαισιώνει σε αυτό.

 

 

 

Συνέντευξη στον Νώντα Δουζίνα 

 

Culturenow: Σχετικά με την εμφάνισή σας στο Six d.o.g.s. Τι θα περιλαμβάνει αυτή η εμφάνιση;

Jan van de Engel: Κυρίως αυθεντικό υλικό, κομμάτια από το Misspent με λόγια ή χωρίς. Δύο καινούρια τραγούδια το Pleaser που έχουμε κάνει με τον MC Yinka και το Slick με τον Χρήστο Πασσαλή.  Κάποιες διασκευές γνωστών κομματιών όπως το “behind the wheel” των DM σε ιδιαίτερη Jan van de Engel απόδοση. Μπορεί να παίξουμε και τη «λαδόκολλα», το πρώτο τραγούδι που μόλις ηχογραφήσαμε με ελληνικό στίχο και καλεσμένους τους Gojam Group και τον Κώστα Μερετάκη.

 

C. N.: Πόσο επηρεασμένος είστε από την αντίστοιχη ολλανδική μουσική;

JvdE: Ελάχιστα. Στα εφτά χρόνια που έζησα στην Ολλανδία είδα αρκετές μπάντες. Αυτό που μου άρεσε και ζήλεψα ήταν η οργάνωση και η καλή προετοιμασία που υπήρχε ακόμα και στο πιο μικρό live. Αυτό είναι νομίζω που κυρίως με επηρέασε.  

 

C. N.: Η μουσική σας έχει κάποια ελληνικά στοιχεία μέσα της;

JvdE: Δεν ξέρω. Σίγουρα έχει εμένα που ακούω αρκετή ελληνική μουσική, και παίζω με Έλληνες μουσικούς. Στυλιστικά δεν μπορώ να πω πως υπάρχουν ελληνικά στοιχεία στη μουσική μου. Ακόμα και μια λούπα από ζουρνά που έχω χρησιμοποιήσει στο Tonight’s Spark είναι τόσο επεξεργασμένη που έχει γίνει αγνώριστη.  

 

C. N.: Μιλήστε μας για το δίσκο «Misspent». Ποια είναι η κύρια ιδέα του;

JvdE: Misspent για μένα σημαίνει κάτι θετικό από κάτι αρνητικό, η σπατάλη, το ξόδεμα, ως αναγκαίο κακό και ως παραγωγική διεργασία. Γράφω κομμάτια απ’ όταν άρχισα να ασχολούμαι σοβαρά με τη μουσική. Το 2010 διάλεξα κάποια σχηματίζοντας μια ενότητα και παρέα με το Τάσο Μπακασιέτα στη κονσόλα του ήχου και την παραγωγή αποφασίσαμε να κάνουμε το Misspent. Η ιδέα ήταν να βάλουμε όλη μας την ενέργεια και τη γνώση κάνοντας το CD όσο καλύτερα μπορούσαμε. Να συνδυάσουμε τον ακουστικό και ηλεκτρονικό ήχο. Το κοντραμπάσο με το mini moog, το βιμπράφωνο με το αναλογικό synthesizer, τις λούπες με τη βιόλα και το σαξόφωνο… τη φωνή σε αφηγηματικό κυρίως ρόλο. 

 

C. N.: Πόσο δύσκολο (ή εύκολο) είναι να αναμιχθούν ήχοι nu jazz, pop, electronica, cinematic;

JvdE: Δεν τίθεται θέμα δυσκολίας, αλλά πόσο το αποτέλεσμα διακαιολογεί τις επιλογές. Συνήθως για μένα αυτά δεν είναι προσχεδιασμένες επιλογές, δεν θα μπορούσα ποτέ να ξεκινήσω ένα κομμάτι έχοντας προαποφασίσει το οτιδήποτε γι’αυτό. Πάντα ξεκινώ με ένα μικρό εύρημα – έρεισμα και το ένα φέρνει το άλλο, (λόγο το λόγο….)

 

C. N.: Υπάρχει κάποιο διαφορετικό στοιχείο στο δίσκο, σε σύγκριση με ό,τι έχει συνηθίσει το κοινό σας;

JvdE: Στην Ελλάδα το κοινό που ακούει αυτή τη μουσική είναι περιορισμένο αλλά πιστό. Λόγω της εμμονής μου με τα τύμπανα και το ρυθμό προσεγγίζω και τα υπόλοιπα στοιχεία της μουσικής (μελωδία, αρμονία και στίχο) με τον ίδιο τρόπο. Είναι αυτό κυρίως που νομίζω ότι διαφοροποιεί τη μουσική μου.

 

C. N.: Τι θα περιμένει να ακούσει κάποιος που θα έρθει για πρώτη φορά να σας ακούσει, στο Six d.o.g.s.;

JvdE: Μια μπάντα που αναμιγνύει Nu Jazz, pop, dance και electronica στοιχεία–φωνή/τρομπέτα Χρήστος Πασσαλής, μπάσο Παρασκευάς Κίτσος, τύμπανα /υπολογιστή Jan Van de Engel, κονσόλα ήχου Τάσος Μπακασιέτας-. Παίζουμε αρκετά στοιχεία των κομματιών από τον υπολογιστή (λούπες, μελωδίες, εφέ). Ενώ όλα είναι προγραμματισμένα από πριν, η διαχείριση και τελική σύνθεση των υλικών αποφασίζονται και διαμορφώνονται την ώρα του live ανάλογα με τη διάθεση και την ενέργεια της μπάντας.