Στο πλαίσιο του αφιερώματος στο Λευκάδιο Χερν (1850-1904) σε επιμέλεια Δημοσθένη Αγραφιώτη και υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ιαπωνίας στην Ελλάδα, το Beton7 παρουσιάζει στις 10 Απριλίου, Ιαπωνική πειραματική μουσική από τον Νεκτάριο Παπαδημητρίου.

Ο Νεκτάριος Παπαδημητρίου γεννήθηκε στην Αθήνα. Από τα τέλη της δεκαετίας του ’80 ασχολείται ως ερευνητής και συλλέκτης με την πρωτοποριακή μουσική, την Sound Art και το underground. Από το 2002 άνοιξε και διευθύνει το “A Strange Attractor” στην Αθήνα με δίσκους και έντυπο υλικό από avant garde και underground καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο.

Λευκάδιος Χερν (1850-1904)

Ήταν συγγραφέας, μεταφραστής και εκπαιδευτικός. Από το τέλος του 19ου αιώνα, τα βιβλία του, με μια εξωτική και ρομαντική ματιά για τους Ιάπωνες, τα έθιμα και τις λαϊκές παραδόσεις τους, ήταν ευρέως γνωστά και επηρέασαν την Δυτική γνώμη για την Ιαπωνία. Ο Χερν γεννήθηκε στην Λευκάδα, από Ελληνίδα μητέρα και Αγγλο-Ιρλανδό πατέρα, ιατρό-ταγματάρχη του Βρετανικού Στρατού. Μεγάλωσε στο Δουβλίνο. Αργότερα μετακόμισε στο Οχάιο όπου και ασχολήθηκε με την δημοσιογραφία. Το 1889 αποφάσισε να πάει στην Ιαπωνία και κατά την άφιξη του στο Τόκιο το 1890 δέχθηκε βοήθεια και υποστήριξη από τον Basil Hall Chamberlain. Ενώ δούλευε σε ένα κυβερνητικό κολέγιο, ο Χερν ολοκλήρωσε το βιβλίο του “Glimpses of an Unfamiliar Japan” (1894). Παντρεύτηκε την κόρη ενός σαμουράι και έγινε Ιάπωνας πολίτης, αποκτώντας το όνομα Γιακουμο Κοΐζούμι. Το 1894, δέχθηκε την θέση στο αγγλικό Κοbe Chronicle, αλλά σύντομα ο Chamberlain φρόντισε να διδάσκει Αγγλική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο του Τόκιο, όπου παρέμεινε ως το 1903. Τα πιο γνωστά έργα του Χερν είναι μια συλλογή από διαλέξεις με το τίτλο “Japan: An Attempt at Interpretation” (1904). Άλλα βιβλία του είναι “Exotics and Retrospectives” (1898), “In Ghostly Japan” (1899), “Shadowings” (1900), “A Japanese Miscellany” (1901) και “Kwaidan” (1904).